سقف ترنسپرنت لابل

 سقف ترنسپرنت چیست؟ سقف ترنسپرنت که شاید آن را با عنوان سقف کشسان ترنسپرنت بشناسید، نوعی سقف کاذب و از دسته سقف‌های کشسان است که این روزها محبوبیت بسیاری پیدا کرده و کاربردهای فراوانی دارد. ماهیت اصلی سقف ترنسپرنت، شفافیت و ضخامت کم است. در واقع این نوع سقف‌های کاذب می‌توانند نور را از خود […]

۱۱ مهر ۱۳۹۶

 سقف ترنسپرنت چیست؟

سقف ترنسپرنت که شاید آن را با عنوان سقف کشسان ترنسپرنت بشناسید، نوعی سقف کاذب و از دسته سقف‌های کشسان است که این روزها محبوبیت بسیاری پیدا کرده و کاربردهای فراوانی دارد. ماهیت اصلی سقف ترنسپرنت، شفافیت و ضخامت کم است. در واقع این نوع سقف‌های کاذب می‌توانند نور را از خود عبور دهند و استفاده‌های متنوعی داشته باشند.

به علت عبور نور از سقف ترنسپرنت، می‌توان از انواع لامپ‌های LED در پشت این سقف استفاده نمود. به این ترتیب نور این لامپ‌ها به صورت یکدست و زیبا در تمام فضای اتاق پخش خواهد شد و به بهترین نحو، محیط را روشن خواهد کرد.

با استفاده از این نوع سقف کشسان می‌توان نور محیط را تامین نموده و همچنین دکوراسیون و طراحی داخلی اتاق را به زیبایی هرچه تمام‌تر بهبود بخشید. در واقع به علت امکان ایجاد تنوع در نورپردازی و شکل این سقف‌ها، دست طراحان دکوراسیون برای طراحی اتاق‌هایی جذاب‌تر باز است.

البته لزومی به استفاده از نور در قسمت پشتی سقف وجود ندارد و این مسئله به سلیقه و انتخاب شما بستگی خواهد داشت. از سقف ترنسپرنت می‌توان در ترکیب با سقف معمولی از جنس گچ و سیمان و یا روش‌های دیگر نیز استفاده کرد.

ضخامت سقف‌های ترنسپرنت ۰٫۱۸ میلی متر است، اما با وجود این ضخامت کم، نگرانی درباره مقاومت این سقف‌ها وجود ندارد و می‌توانید با خیال آسوده آن‌ها را در هر اتاق و فضایی نصب کنید.

هر جایی که نیاز به پخش نور یکدست و مساوی در محیط وجود، می‌توانید با مشورت یک طراح دکوراسیون داخلی از مزایای سقف‌های ترنسپرنت بهره‌مند شوید.

سقف ترنسپرنت چیست

مزایای سقف ترنسپرنت

سقف ترنسپرنت یک گزینه بسیار مناسب برای فضاهای کوچک و بزرگ، از مسکونی تا اداری و تجاری است و می‌تواند به راحتی جذابیت هر محیطی را دوچندان کند. همچنین پخش نور در فضا با کمک این سقف بهبود خواهد یافت و دیگر نیازی به استفاده از چندین لامپ و لوستر در جای جای سقف نخواهید داشت. در ادامه مهم‌ترین مزایای سقف ترنسپرنت را بررسی خواهیم کرد.

  • وزن کم یکی از مهم‌ترین مزایای سقف کشسان ترنسپرنت است. به همین دلیل می‌توانید آن را برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار دهید و با دیگر مدل‌های سقف کاذب ترکیب کنید.
  • در کنار وزن سبک، مقاومت و تحمل سقف ترنسپرنت، بالاست. در صورتی که ریزشی در سقف اصلی صورت گیرد و یا لامپ‌های داخلی دچار مشکلی شوند، نگران شکستن و یا آسیب به این سقف نباشید.
  • سقف ترنسپرنت می‌تواند تنوع رنگی داشته باشد و با سایر بخش‌های محیط هماهنگ شود. همچنین امکان استفاده از طرح‌های متنوع روی سقف نیز وجود دارد.
  • نصب این نوع سقف آسان است و زمان زیادی نیاز ندارد.
  • اگر نیاز به نصب سقف کاذب در محیط‌های مرطوب مانند استخر سرپوشیده دارید، سقف ترنسپرنت به علت مقاومت نسبت به رطوبت و پخش نور عالی می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.
  • پخش نور عالی و یکدست در تمام طول سقف ترنسپرنت بهترین مزیت آن است. از این ویژگی می‌توان در سالن‌های بزرگ و محیط‌هایی مانند انواع نمایشگاه، فضاهای اداری و تجاری و حتی بیمارستان‌ها بهره برد.
  • سقف‌های ترنسپرنت خاصیت ضدباکتریایی یا همان آنتی باکتریال دارند.
  • عمر بالای سقف ترنسپرنت مزیت بسیار مهمی است که مورد توجه اغلب طراحان و سازندگان قرار می‌گیرد. این سقف‌های کشسان می‌توانند ۱۰ تا ۱۵ سال عمر مفید داشته باشند.
  • اگر چرب شدن و خراب شدن سقف در اثر رطوبت یکی از دغدغه‌های شماست، سقف ترنسپرنت می‌تواند این مشکل را حل کند، زیرا چربی و رطوبت روی این سقف باقی نمی‌ماند.
  • در صورتی که قصد جابه‌جایی داشته باشید، می‌توانید سقف ترنسپرنت را در محیط جدید مجددا نصب نمایید.

این مزایا تنها بخشی از امکاناتی است که سقف کشسان ترنسپرنت در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین هم به عنوان صاحب خانه یا صاحب محیط اداری و تجاری و هم به عنوان طراح داخلی، سقف‌های ترنسپرنت می‌توانند یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای بهبود نورپردازی و جذابیت فضاهای داخلی باشند.

کاربردهای سقف ترنسپرنت

از سقف ترنسپرنت می‌توان در محیط‌های مختلفی استفاده کرد. به علت مقاومت بالا و تنوع مدل‌هایی که می‌توان با این نوع سقف ایجاد کرد، استفاده از آن امروزه در انواع محیط‌های مسکونی، تجاری، اداری، تفریحی و غیره رو به افزایش است.

از جمله مهم‌ترین مکان‌هایی که استفاده از سقف کشسان ترنسپرنت برای آن‌ها پیشنهاد می‌شود، عبارتند از:

  • سالن‌های تئاتر و سینما
  • آشپزخانه
  • سرویس بهداشتی و حمام (به علت مقاومت در برابر رطوبت)
  • استخرهای سرپوشیده
  • رستوران‌ها
  • نمایشگاه‌ها
  • سالن‌های بزرگ برای برگزاری مجالس مختلف
  • سالن‌های باشگاه ورزشی
  • شرکت‌ها و محیط‌های اداری
  • ساختمان‌های مسکونی (راه پله و داخل اتاق‌ها و بخش‌های مختلف خانه)
  • و غیره

با کمی ابتکار می‌توان تقریبا در هر محیطی که نیاز به سقف کاذب دارد از سقف‌های ترنسپرنت بهره‌مند شد و آن را با ویژگی‌های فضا تطبیق داد.

کاربردهای سقف ترنسپرنت

قیمت و خرید سقف ترنسپرنت از لابل

با توجه به محبوبیت فراوان سقف ترنسپرنت و کاربردهای متنوع آن، لازم است به چند نکته توجه داشته باشید. در وهله اول بسیار مهم است که این نوع سقف را با بهترین کیفیت تهیه نمایید تا بتوانید از مزایای آن به طور کامل بهره‌مند شوید. همچنین نصب صحیح این سقف کاذب نیز اهمیت بالایی دارد.

اگر دغدغه شما قیمت سقف ترنسپرنت است، بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که قیمت سقف کشسان ترنسپرنت عدد ثابت و یکسانی ندارد. این مبلغ تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر مساحت سقف موردنیاز شما و ، شکل هندسی و میزان پارچه استفاده شده قرار دارد و لازم است پس از بررسی محیط، قیمت نهایی به شما اعلام شود.

لابل با سابقه‌ای درخشان و همکاری با شرکت‌ها و مراکز بزرگ و معتبر و کسب رضایت ایشان، اکنون همراه شماست تا بهترین کیفیت را در زمان خرید و نصب سقف ترنسپرنت تجربه کنید. برای سفارش این نوع سقف کاذب در ابعاد و طرح‌های متنوع تنها کافیست با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

۱-آیا سقف ترنسپرنت قیمت بالایی دارد؟

خیر، در مقایسه با امکاناتی که این سقف در اختیار شما قرار می‌دهد، قیمت آن مناسب و مقرون به‌صرفه خواهد بود. از جمله این امکانات می‌توان ویژگی استفاده از لامپ‌های LED و نورپردازی جذاب و همچنین امکان تنوع رنگی و مقاومت و ماندگاری بالا را نام برد.

۲-آیا می‌توان از سقف ترنسپرنت برای اتاق خواب استفاده کرد؟

بله، با کمک یک طراح داخلی و دکوراسیون، می‌توانید سقف کشسان ترنسپرنت را با ویژگی‌های اتاق خود هماهنگ نموده و از زیبایی آن لذت ببرید.

۳-آیا سقف ترنسپرنت می‌تواند طرح داشته باشد؟

بله، یکی از ویژگی‌های جالب این نوع سقف، امکان پیاده سازی طرح‌ها و رنگ‌های متنوع است. همچنین می‌توان با نورپردازی در پشت سقف، جلوه این طرح را دوچندان کرد.

 

مطالب مشابه