سقف ساتن لابل

سقف ساتن یکی از انواع سقف‌های کشسان است که در بین طراحان داخلی و علاقمندان به دکوراسیون مدرن، طرفداران بسیاری دارد. این سقف با جلوه مخملی و زیبای خود چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند و فضای منزل را شیک و جذاب می‌سازد. خاص‌پسندان علاقه بسیاری به سقف کشسان ساتن دارند، چرا که امکان پیاده‌سازی […]

۰۱ شهریور ۱۳۹۵

سقف ساتن یکی از انواع سقف‌های کشسان است که در بین طراحان داخلی و علاقمندان به دکوراسیون مدرن، طرفداران بسیاری دارد. این سقف با جلوه مخملی و زیبای خود چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند و فضای منزل را شیک و جذاب می‌سازد. خاص‌پسندان علاقه بسیاری به سقف کشسان ساتن دارند، چرا که امکان پیاده‌سازی هر نوع طرح با هر رنگ دلخواهی که در ذهن آن‌ها باشد روی این نوع سقف به راحتی امکان‌پذیر است. جنس پارچه به کار رفته در این نوع سقف کاذب به حدی مطلوب و منعطف است که هر طرحی روی آن اجرا شود، در زیباترین و واقعی‌ترین شکل ممکن نمایش داده می‌شود؛ این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سقف ساتن بوده که باعث انتخاب آن در طراحی منازل و مکان‌های خاص و منحصر به فرد شده است.

ممکن است بسیاری از افراد خوش سلیقه برای انتخاب نوع سقف کشسان در دکوراسیون داخلی منزل دچار تردید شوند و نتوانند از بین انواع مختلف آن یکی را انتخاب کنند. توجه داشته باشید که هر یک از این سقف‌ها، ویژگی‌های خاص خود را دارند و در عین داشتن ویژگی‌های مشترک تفاوت‌های آشکاری نیز با هم دارند. اگر در هنگام انتخاب سقف کشسان ساتن برای مکان خاصی دچار تردید هستید و نمی‌توانید آن را با یقین انتخاب کنید، تا انتهای مطلب با لابل همراه باشید و با این سقف کشسان ترند و محبوب بیشتر آشنا شوید.

سقف ساتن چیست؟

سقف ساتن چیست؟

جالب است بدانید که سقف ساتن یکی از انواع سقف‌های کشسان مات به حساب می‌آید و همانطور که از نامش قابل حدس است از جنس پارچه ساتن پی‌وی‌سی قابل کشش تولید شده است. تنوع رنگی این پارچه آنقدر بالاست که از سفید برفی تا سیاه خالص را شامل می‌شود. اگر به دنبال دیده شدن جلوه ابریشمی بیشتری در این نوع سقف کشسان هستید باید از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید، چرا که رنگ‌های روشن انعکاس کمتری از خود نشان می‌دهند.

یکی از تفاوت‌های این نوع سقف کشسان با سایر سقف‌ها این است که کاربرد آن نه تنها به عنوان سقف، بلکه به عنوان دیوارپوش نیز متداول است؛ شما می‌توانید علاوه بر سقف منزل خود از رنگ‌های مختلف آن برای دیوارهای مکان مورد نظر نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که پارچه به کار رفته در این سقف را با پارچه‌های ساتن موجود در بازار که برای دوخت لباس و پرده به کار می‌روند، اشتباه نگیرید! نام ساتن به این دلیل روی این پارچه گذاشته شده است که علاوه بر کشسان بودن، جلوه‌ای زیبا و انعکاس خاص دارد.

این سقف در عین مات بودن، براقی و جلای خاصی را به معرض نمایش می‌گذارد و مشکلات سایر انواع سقف‌های مات را ندارد. اگر به دنبال ایجاد محیطی درخشان و نورانی در اطراف خود هستید می‌توانید از سقف کشسان ساتن استفاده کنید و مطمئن باشید که این نوع سقف، نور را به خوبی از خود عبور می‌دهد. حالت کشسانی بالای این سقف کاذب به دلیل وجود متریالی به نام پلاستیسایزر در ترکیب آن است که باعث کشش‌پذیری بیشتر آن و عدم آسیب به بافت و همچنین عدم کاهش کیفیت طرح روی آن می‌شود.

مزایای سقف ساتن

استفاده از سقف ساتن در هنگام اجرای طراحی داخلی مزایای بسیاری دارد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارچه این سقف، کشش بسیاری دارد، بنابراین امکان آسیب به طرح و بافت آن تقریباً به صفر می‌رسد. این خاصیت کشسانی به افزایش طول عمر سقف نیز کمک می‌کند.
  • ضخامت سقف ساتن بسیار پایین و میکرونی است، در نتیجه وزن کمی دارد، نصب آن بسیار آسان بوده و هزینه نصب پایینی دارد. بنابراین گزینه‌ای مناسب و مقرون به‌صرفه به حساب می‌آید.
  • وجود زینک اکسید در ترکیب بافت این نوع سقف کشساناعث ایجاد خاصیت آنتی باکتریال در آن شده که از رشد باکتری‌ها، قارچ‌ها و آسیب به ظاهر و زیبایی سقف جلوگیری می‌کند. بنابراین می‌تواند پوشش مناسبی برای سقف یا دیوار مکان‌های مرطوب باشد.
  • در تکمیل خاصیت آنتی باکتریال این سقف باید بگوییم که برخی از مدل‌های آن در ترکیب خود حتی کلر نیز دارند و علاوه بر ضد قارچ و باکتری بودن ضد اشتعال و نسوز نیز به حساب می‌آیند. بنابراین یک گزینه بسیار امن برای طراحی داخلی محسوب می‌شوند.
  • سقف ساتن به راحتی قابل جابجایی است، بنابراین اگر تصمیم گرفتید آن را در مکان دیگر یا منزل دیگری استفاده کنید، به راحتی می‌توانید آن را بدون آسیب به بافت، به مکان جدید منتقل کنید.
  • بافت ضد آب سقف ساتن باعث شده است که شست‌وشوی آن بسیار راحت باشد. بنابراین نگران نظافت آن نباشید.
  • کیفیت طرح چاپ شده روی این نوع سقف بسیار بالاست. اگر می‌خواهید تصویری را ماندگار کنید و از نگاه کردن همیشگی به آن لذت ببرید، می‌توانید آن را با کیفیت بسیار مطلوب روی سقف ساتن اجرا کنید.
  • طول عمر سقف کاذب ساتن بسیار زیاد است.
  • کسانی که به دنبال جلوه براق و مات به صورت همزمان هستند، می‌توانند از این نوع سقف در دکوراسیون منازل خود استفاده کنند.

مزایای سقف ساتن

سقف کشسان ساتن در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

به دلیل نوع متریال به کار رفته در این نوع سقف می‌توانید آن را در هر مکانی که دوست دارید نصب و استفاده کنید. از مکان‌های پرطرفدار برای استفاده از سقف ساتن، سقف منازل است. همچنین به دلیل خاصیت ضد رطوبت و ضد حرارت بودن آن می‌توانید در مکان‌هایی مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام با خیال راحت از این سقف استفاده کنید.

در ادارات و سازمان‌ها نیز از سقف ساتن استفاده می‌شود، چرا که جلوه‌ای مات مخملی و زیبا دارد. این سقف پوشش مناسبی برای استفاده در استخرها است، چرا که آنتی باکتریال و عایق رطوبت است. بسیاری از هتل‌های مدرن و لوکس علاوه بر استفاده از سقف ساتن در سقف، برای پوشاندن دیوارها نیز از بافت کشسان آن استفاده می‌کنند، تا جلوه‌ای جذاب‌تر به فضای داخلی هتل ببخشند.

انواع سقف کشسان ساتن

این سقف در دو نوع مختلف تولید و عرضه شده و شامل سقف ساتن چاپی و مدل غیر چاپی می‌شود. بی‌شک قیمت مدل‌های چاپی آن به دلیل استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و خاص، بیشتر است و هزینه رنگ و جوهری که در آن به کار می‌رود نیز روی قیمت نهایی اعمال می‌شود. بنابراین اگر به دنبال نوع ارزان آن هستید باید نوع غیر چاپی را انتخاب کنید.

سقف‌های کشسان ساتن نیمه شفاف به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هر طرحی در ذهن داشته باشید، به راحتی روی آنها اجرا می‌شود و دست طراح برای اجرای آن کاملاً باز است. حتی شما می‌توانید آن را متناسب با اثاثیه، مبلمان و دکوراسیون منزل خود هماهنگ کنید و هر گونه نقش و نگاری که تصور کنید روی آن با کیفیت بالا قابل اجرا است.

شاید بخواهید از سقف ساتن در ادارات یا محیط‌های رسمی استفاده کنید و به دنبال نوع ساده آن برای ست کردن با یک دکور مینیمال باشید. نوع غیر چاپی آن می‌تواند به راحتی نیاز شما را برطرف کند.

کسانی که سبک ساده را می‌پسندند نیز به دنبال سقف‌های کشسان ساتن غیر چاپی می‌روند، چرا که به راحتی با هر نوع دکوری هماهنگ می‌شود و قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای دارد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سقف ساتن قابل عرضه در مدل‌های سه بعدی نیز هست. این طرح‌ها زیبایی خاصی دارند و مکان را بسیار لاکچری، لوکس و خاص نشان می‌دهند. کسانی که از وسایل لاکچری و گران در دکوراسیون خود استفاده می‌کنند و به دنبال طراحی داخلی شیک و بی‌نظیری هستند، بی‌شک مدل سه بعدی را انتخاب می‌کنند.

انواع سقف کشسان ساتن

قیمت و خرید سقف ساتن از لابل

یکی از عوامل تعیین کننده قیمت این نوع سقف برای استفاده در دکوراسیون داخلی مکان‌های مختلف، این است که سقف ساتن ساده آست یا روی آن چاپ شده است، زیرا سقف‌های ساتن چاپی و سه بعدی گران‌تر از سقف‌های ساتن غیر چاپی هستند.

متراژ مکانی که می‌خواهید سقف را روی آن اجرا کنید نیز مهم است. هر چقدر متراژ بیشتر باشد، متریال بیشتری مصرف می‌شود و در نتیجه قیمت آن بالاتر می‌رود؛ اما در مجموع هزینه نصب سقف ساتن کشسان مقرون به‌صرفه و ارزان است و برای محاسبه قیمت باید فاکتورهایی از جمله ابعاد، نوع و رنگ‌های به کار رفته در آن را در نظر داشت. به طور کلی تنوع قیمت در انواع مختلف سقف‌های کشسان به دلیل تنوع متریال و نحوه اجرای آن‌ها بسیار زیاد است.

ما در گروه صنعتی لابل انواع سقف ساتن با کیفیت را تولید می‌کنیم. اگر به دنبال کیفیت خوب، نصب آسان و سریع هستید، لابل می‌تواند انتخاب اول شما باشد. گروه صنعتی لابل با بیش از دو دهه تجربه در زمینه طراحی، تولید و اجرای سقف‌های کشسان در داخل و خارج از کشور، سقف‌های ساتن را با کیفیتی فوق‌العاده تولید می‌کند. امکان اجرای هر طرح با رنگ‌های زنده، شفاف و با کیفیت روی سقف‌های ساتن لابل وجود دارد.

شما می‌توانید پیش از خرید و برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و آگاهی از قیمت دقیق انواع سقف کشسان از جمله سقف کشسان ساتن با مشاوران لابل تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. جنس پارچه به کار رفته و متریال استفاده شده در سقف ساتن چیست؟

در این نوع سقف از پارچه ساتن کشسان پی‌وی‌سی استفاده شده است که انعطاف پذیری بالایی دارد و کشش خوبی را شامل می‌شود. همچنین از زینک اکساید و مواد آنتی باکتریال و ضد رطوبت در ساختار آن بهره گرفته شده است.

  1. سقف ساتن قابل اجرا در چه مکان‌هایی است؟

شما می‌توانید در هر مکانی برای پوشش سقف یا دیوار از سقف ساتن استفاده کنید. به دلیل داشتن جلوه مات و در عین حال براق و نورانی، می‌تواند نور را از خود عبور دهد و انتخاب مناسبی برای منازل، ادارات و سازمان‌ها، هتل‌ها و به دلیل ضد رطوبت بودن پوششی برای مکان‌های مرطوب مانند استخر و سرویس بهداشتی باشد.

  1. سقف ساتن در چند نوع تولید و عرضه می‌شود؟

انواع سقف کشسان ساتن شامل نوع چاپی، غیر چاپی می‌شود که از نظر قیمت و کاربرد با هم متفاوت هستند.

  1. طول عمر سقف ساتن چقدر است؟

طول عمر این نوع سقف بسیار بالاست و حتی به بیش از ۱۰ سال نیز می‌رسد. جالب است بدانید که قابلیت جابه‌جایی دارد و می‌توانید آن را به مکان‌هایی که دوست دارید، منتقل کنید.

مطالب مشابه