سقف چند سطحی لابل

در معماری مدرن، طراحی شیک، کاربردی و چشم‌نواز و توجه به تمام جزئیات سازه اهمیت ویژه‌ای دارد. امروزه تمام جزئیات یک بنا از جمله طراحی سقف آن برای افراد خاص‌پسند بسیار مهم و قابل توجه شده است. یکی از انواع طراحی سقف بنا، سقف چند سطحی و یا سقف کشسان چند سطحی است. این نوع […]

۰۱ شهریور ۱۳۹۵

در معماری مدرن، طراحی شیک، کاربردی و چشم‌نواز و توجه به تمام جزئیات سازه اهمیت ویژه‌ای دارد. امروزه تمام جزئیات یک بنا از جمله طراحی سقف آن برای افراد خاص‌پسند بسیار مهم و قابل توجه شده است. یکی از انواع طراحی سقف بنا، سقف چند سطحی و یا سقف کشسان چند سطحی است. این نوع سقف از چند لایه مختلف تشکیل شده که آن‌ها را سطح می‌نامند و تمام این سطوح روی هم به صورت ثابت قرار می‌گیرند.

تمام لایه‌های تشکیل ‌دهنده این نوع سقف از نظر برش و رنگ با یکدیگر کاملاً متفاوت هستند و این به کاربرد آن‌ها برمی‌گردد. لایه یا سطحی که روی کار قرار می‌گیرد به کمک دستگاه‌های برش و با توجه به سلیقه و انتخاب مشتری، با طرح‌های مختلفی برش داده می‌شود و روی لایه‌های زیرین قرار می‌گیرد؛ اما لایه‌ای که در زیر قرار می‌گیرد، در کنار لایه بالایی جلوه و زیبایی خاصی به سقف منزل یا مکان مورد نظر می‌دهد که معمولاً طرح‌دار و یا رنگی است. در ادامه مطلب با لابل همراه باشید تا علاوه بر آشنایی بیشتر با مفهوم سقف چند سطحی از مزایا و کاربردهای آن نیز آگاه شوید.

سقف چند سطحی چیست؟‌

سقف چند سطحی همانطور که از نامش پیداست، دارای لایه‌های مختلفی است که علاوه‌ بر استفاده به عنوان یک المان دکوراتیو در منزل، به عنوان پوشاننده‌ای برای هر گونه عیب و نقص در سقف نیز کاربرد دارد. تقریبا همه افراد مشکل‌پسند تمایل ندارند که تاسیسات و سیم‌های برق که در ساخت منزل آن‌ها استفاده شده است در معرض دید باشد. بنابراین به دنبال پوششی زیبا برای پنهان کردن این عیوب هستند.

سقف کشسان چند سطحی علاوه بر پوشاندن این نازیبایی‌ها، نورپردازی و لوسترهای ساختمان را در خود جای می‌دهد، ارتفاع سقف را کمتر می‌کند. وزن این سقف کاذب با توجه به چند سطحی بودن آن تقریبا سنگین است و معمولاً تحمل این سنگینی را سازه اصلی یعنی دیوارها به عهده دارند، بنابراین این سقف به دیوارها متصل می‌شود. اجزای تشکیل دهنده این نوع سقف، پارچه‌ای از جنس پی‌وی‌سی و ریلیپروفیلی است که پارچه را در بر می‌گیرد.

سقف چند سطحی چیست؟‌

مزایای سقف چند سطحی

سقف چند سطحی مانند سایر انواع سقف‌های کشسان مزایای بسیاری دارد که این مزایا عبارتند از:

  • سقف چند سطحی با وجود وزن زیادی که دارد، تحمل بار بسیار بالایی را نیز دارد. یعنی می‌تواند تا حدود ۲۰۰ کیلوگرم وزن را تحمل کند.
  • طراح برای این نوع سقف آزادی عمل بالایی دارد و می‌تواند هر گونه تصویری را روی سقف چاپ کند و یا هر مدلی که مشتری می‌پسندد را برای آن طراحی کند.
  • شما می‌توانید سقف کشسان چند سطحی را روی انواع سطوح مثلاً سطوح عمودی یا شیب‌دار نیز اجرا کنید.
  • این نوع سقف دکوراتیو و زیبا در کمترین زمان ممکن، بدون ایجاد کثیفی در منزل و بدون نیاز به جمع کردن اثاثیه، قابل نصب و اجرا است.
  • سقف چند سطحی بسیار زیبا و چشم نواز است و برای پوشاندن سیم‌های برق، سیستم تهویه یا هرگونه نازیبایی در سقف منزل مناسب است.
  • از مهمترین مزایای استفاده از این نوع سقف، می‌توان به انعطاف بالای آن اشاره کرد. سقف کششی چند سطحی در برابر ضربه مقاوم است و به راحتی آسیب نمی‌بیند.
  • این مدل سقف قابلیت جابه‌جایی دارد و می‌توان پس از جدایی از ریل‌ها آن را در مکان‌های جدید نیز نصب کرد.
  • با توجه به طول عمر بالای سقف چند سطحی، مقاوم و محکم بودن آن، می‌توان این سازه را یک نوع سقف مقرون به صرفه در نظر گرفت.
  • در ساخت این نوع سقف هیچ‌گونه مواد سمی و بازیافتی به کار نرفته است، بنابراین دوستداران محیط زیست می‌توانند از آن با خیال راحت استفاده کنند.
  • سقف چند سطحی هنگام آتش سوزی فرو نمی‌ریزد و به دلیل جنس و مواد به کار رفته در آن، ذوب شده و در خود جمع می‌شود.
  • این سقف فضا را دل بازتر نشان می‌دهد، یعنی با استفاده از آن شما احساس می‌کنید که در فضایی بازتر، بزرگتر و روشن‌تر هستید.

جلوه‌های زیبایی و کاربرد سقف چندسطحی

این نوع سقف زیبا و کاربردی با قدمت بیش از دو دهه است که در دنیا مورد استفاده طراحان خوش‌سلیقه و زبده قرار می‌گیرد و می‌تواند به عنوان یک پوشش مناسب در طراحی داخلی برای ایجاد جلوه‌ای مدرن و زیبا به کار برود. سقف چند سطحی در سال‌های اخیر در ایران نیز بسیار محبوب شده است و افراد بسیاری آن را در دکور داخلی منزل خود استفاده می‌کنند. تنوع طرح و رنگ‌های قابل اجرا در این سقف باعث می‌شود که شما بتوانید به راحتی آن را با رنگ و طرح دیوارها و دکور منزل هماهنگ کنید و از جلوه شکیل آن لذت ببرید.

علاوه بر کاربرد این سقف زیبا در منزل، به دلیل عایق مناسبی که برای رطوبت ایجاد می‌کند، در بیمارستان‌ها به خصوص سقف اتاق عمل نیز اجرا می‌شود. همچنین می‌توانید با استفاده از این سقف در اتاق کودکان، فضایی بانشاط زیبا و شاداب خلق کنید. کسانی که به شیک بودن محل کار خود اهمیت می‌دهند از این سازه دکوراتیو در سقف دفتر کارشان استفاده می‌کنند تا فضای مدرنی ایجاد کرده و زیبایی نورپردازی به کار رفته در سقف را نیز دوچندان کنند.

هتل‌های شیک و زیبا و رستوران‌های مدرن و خاص نیز از این نوع سقف برای زیباسازی محیط و ایجاد فضاهای متفاوت و اختصاصی، اما هماهنگ با سایر دکور به کار رفته در فضا استفاده می‌کنند. در حقیقت کاربرد سقف چند سطحی را می‌توانید در مکان‌های مختلفی مشاهده کنید.

مزایای سقف چند سطحی

انواع سقف کشسان چندسطحی

سقف کشسان چند سطحی در انواع مختلفی تولید می‌شود که در جنس و متریال به کار رفته با هم متفاوت بوده و در فضاهای مختلفی نیز استفاده می‌شوند. شما می‌توانید نوع سقف را بسته به فضا، نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید. انواع این سقف‌ها عبارتند از:

  • سقف چند سطحی فلزی: در ساخت این نوع سقف از تایل‌های فلزی استفاده می‌شود و در مکان‌هایی که صنعتی و مدرن هستند کاربرد دارد.
  • سقف چند سطحی چوبی: این سقف مدرن حس گرما، صمیمیت و بودن در طبیعت طبیعت را منتقل می‌کند و از تایل‌های چوبی ساخته شده است.
  • سقف چند سطحی پی‌وی‌سی: دارای مقاومت بالایی نسبت به رطوبت و آتش است و از تایل‌های پی‌وی‌سی ساخته شده است.
  • سقف چند سطحی شیشه‌ای: این سقف از تایل‌های شیشه‌ای ساخته شده و به روشنایی و شفافیت بیشتر فضایی که در آن به کار رفته کمک می‌کند.
  • سقف چند سطحی مینیمال: تایل‌های به کار رفته در این نوع سقف، ساده و مینیمال هستند و در عین سادگی، شیک و مدرن به نظر می‌رسند.

قیمت و خرید سقف چند سطحی از لابل

گروه صنعتی لابل که خود از تولید‌کنندگان و تامین‌کنندگان انواع سقف کشسان از جمله سقف کشسان چند سطحی در ایران است و بیش از دو دهه سابقه بین المللی در این زمینه دارد، با کارشناسان مجرب خود امکان طراحی، اجرا و نصب انواع سقف چند سطحی را برای هموطنان عزیز فراهم کرده است. گروه لابل با توجه به فعالیت بین‌المللی خود حتی ماهانه تعداد قابل توجهی سقف‌ کشسان چند سطحی نیز به خارج از کشور ارسال می‌کند.

اگر برای زیباسازی دکوراسیون داخلی منزل خود با کمک سقف چند سطحی، به دنبال تولید کننده حرفه‌ای این نوع سقف‌ها هستید، لابل می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. قیمت سقف چند سطحی در لابل متنوع است و به فاکتورهای متعددی از جمله سقف حجمی و میزان پارچه، نوع متریال استفاده شده، نوع طراحی و برش‌های این سقف بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و آگاهی از قیمت‌های دقیق می‌توانید با مشاوران لابل در تماس باشید.

کلام پایانی

سقف چند سطحی، یکی از انواع مختلف سقف‌های کشسان است که در طراحی داخلی امروزی بسیار مورد توجه خاص‌پسندان قرار گرفته است. طراحان از این دکور زیبا برای پوشاندن ایرادهای موجود در سقف و ایجاد فضاهای خاص و در ساختمان استفاده می‌کنند.

هر یک از انواع مختلف سقف چند سطحی در ایجاد فضایی مدرن و زیبا به شما کمک می‌کنند و با تنوع بالایی که در طراحی و رنگ خود دارند، می‌توانند با دکوراسیون منزل شما به خوبی هماهنگ شده و در اختصاصی کردن فضا نیز موثر باشند. اگر در انتخاب طراحی و نوع سقف چند سطحی دچار تردید هستید، می‌توانید از کارشناسان مجرب لابل که سال‌ها در این زمینه تخصص و تجربه دارند کمک بگیرید. آن‌ها شما را بر اساس بودجه، سلیقه، فضای مورد نظر و نیازتان راهنمایی می‌کنند تا بتوانید از جلوه زیبای محیط اطرافتان لذت بیشتری ببرید.

قیمت و خرید سقف چند سطحی از لابل

سوالات متداول

سقف کشسان چند سطحی چیست؟

یکی از انواع سقف‌های کشسان است که از لایه‌های مختلف تشکیل شده به راحتی نصب می‌شود.

مزایای استفاده از سقف کشسان چند سطحی چیست؟

سازگاری با محیط زیست، نصب آسان، امکان اجرا روی دیوراهای عمودی، مقاومت بالا و… از جمله مزایای سقف کشسان ست.

سقف کشسان چند سطحی چه مدل‌هایی دارد؟

سقف چند سطحی چوبی، فلزی، شیشه‌ای، مینیمال و آکوستیک از انواع سقف‌های کشسان هستند.

مطالب مشابه