سقف های بدون درز

مصرف کنندگان سقف های بدون درز سالهاست از عملکرد عالی، کیفیت، قابلیت اطمینان و زیبایی سقف های کشسان قدردانی  می کنند و هر ساله به محبوبیت آنها در جهان طراحی ساختمان افزوده می شود. سقف های کشسان به ۲ دسته تقسیم می شوند: سقف های کشسان با پارچه پی وی سی سقف های کشسان پارچه پلی […]

سقف های بدون درز
۲۷ مرداد ۱۳۹۵

مصرف کنندگان سقف های بدون درز سالهاست از عملکرد عالی، کیفیت، قابلیت اطمینان و زیبایی سقف های کشسان قدردانی  می کنند و هر ساله به محبوبیت آنها در جهان طراحی ساختمان افزوده می شود.

سقف های بدون درز

سقف های کشسان به ۲ دسته تقسیم می شوند:

  1. سقف های کشسان با پارچه پی وی سی
  2. سقف های کشسان پارچه پلی استر با پلی اورتان اشباع شده

 

همچنین سقف های کشسان دسته بندی دیگری نیز دارند؛

  1. درزدار
  2. بدون درز

پارچه سقف های با بافت بدون درز  تا عرض ۵ متر به صورت رول در دسترس هستند  و می توانند کاملا یک سقف بزرگ را پوشش یک تکه دهند. با این حال، دارای کاستی های جدی هستند.این کاستی ها عبارتند از رنگ ضعیف، قیمت بالا ( ۱٫۵ – ۲  برابر گران تر از پی وی سی) ، عدم امکان جمع آوری و نصب دوباره، عدم سهولت تمیز نمودن آن و جذب سریع رطوبت در زمان برخورد با آب و نداشتن امکان بازگشت به حالت اولیه پس از خشک شدن که باعث ضرورت تعویض سقف می شود.

اما پارچه پی وی سی که دارای هزینه مناسب تری هم هستند بیش از ۱۵۰ رنگ از طیف رنگی را شامل می شوند. همچنین تمیز کردن، جمع آوری و نصب دوباره آنها آسان بوده ، و در صورت جاری شدن آب بر روی آن ها، قادر به مقاومت در برابر توده عظیمی از آب هستند (تا ۱۰۰ لیتر در ۱ متر مربع) ، و پس از تخلیه و خشک کردن آب شکل اصلی خود را  حفظ می کنند. این نوع سقف دارای دوام و قابلیت اطمینان بالا هستند.

پارچه ی سقف های کشسان کاذب پی وی سی، معمولا به صورت رول به عرض ۱٫۵ تا ۵ متر تولید می شود ولی اگر عرض محل نصب سقف بیشتر باشد، ممکن است مجبور به اتصال پارچه شوید که باعث بوجود آمدن جوش یا درز می شود که این درز ها ۲ یا چند پارچه را به هم متصل می کنند. اتصال تکه های پارچه در شرایط صنعتی توسط ماشین آلات خاص انجام می شود. تنها تحت این شرایط، درزهای صاف، با دوام و تقریبا نامرئی به دست می آید.

یکی از پیچیده ترین عملیات در تولید سقف  کششی پی وی سی، اتصال پارچه ها به یکدیگر است. مقدار استحکام و انعطاف پذیری سقف به کیفیت جوشکاری بستگی دارد؛ اینکه حداکثر باری که می تواند تحمل کند چقدر بوده و پس از نصب چقدر زیبا به نظر خواهد آمد.

مشتریان اغلب می پرسند: آیا درزها در سقف های کشسان قابل مشاهده هستند؟ در نگاه اول این درزها اصلا به نظر نمی آیند و تنها زمانی دیده می شوند که زیر درزها نور روشن باشد و یا محل قرار گیری آن را بدانیم.

انتخاب صحیح فرم و نوع روشنایی تا حد زیادی در دیده شدن و یا نامرئی شدن جوش و درزها تاثیر می گذارد. اگر لوستر در وسط اتاق قرار گرفته باشد، درزهای سقف باید با فاصله مساوی از هم برای جلوگیری از برجسته شدن درزها قرار گیرند. بهتر است هالوژن ها درروی خط جوش  نصب شوند که دید خط جوش را کاهش دهند. غیر قابل مشاهده ترین درز در بافت مات و ساتن پی وی سی می باشد، که دلیل آن انعکاس نور خیلی کم در این نوع سقف ها است. قابل مشاهده ترین درزها در بافت براق هستند.

هنگامی که سقف به درستی نصب شده باشد، درز سقف آشکار نمی شود. محل و تعداد درزها لزوما بستگی به نظر مشتری و فضای اندازه گیری دارد. دیده شدن درز و جوش در سقف های کاذب امری نامطلوب است. با این حال، تکنولوژی مدرن جوش پی وی سی این امکان را به ما می دهد که پارچه سقف را در هر شکل، اندازه و پیکربندی با استفاده از رنگ و بافت تکه های پی وی سی مختلف جوش داده شود. کیفیت سقف های جوش داده شده همانند سقف های یکپارچه است و میتوان روی آنها چاپ عکس، کارهای گرافیکی و نصب فیبر نوری انجام داد.

مطالب مشابه