تاثیر سقف کشسان در رفع نم و رطوبت خانه

  یکی از مشکلاتی که خانواده های زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند مشکل نم و رطوبت خانه است.  نم و رطوبت در خانه از طرق مختلفی بوجود می آیند. راه های پیشگیری و راه های رفع متعددی برای آن ها تعبیه شده است. با به کارگیری این راه ها می توان […]

تاثیر سقف کشسان در رفع نم و رطوبت خانه
۰۸ آذر ۱۳۹۷

 

یکی از مشکلاتی که خانواده های زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند مشکل نم و رطوبت خانه است.  نم و رطوبت در خانه از طرق مختلفی بوجود می آیند. راه های پیشگیری و راه های رفع متعددی برای آن ها تعبیه شده است. با به کارگیری این راه ها می توان در اسرع وقت مشکل به وجود آمده را رفع و رجوع کرد. تشخیص به موقع نم زدگی و رطوبت امری بسیار مهم است. در صورت تشخیص دیرهنگام، نم و رطوبت می تواند خسارات جبران ناپذیری را به منزل شما وارد کند. در این مطلب در مورد راه های جلوگیری از نم و رطوبت در خانه می خوانید. همچنین می خوانید که تاثیر سقف کشسان در رفع نم و رطوبت خانه چگونه است.

دلایل ایجاد نم و رطوبت در خانه

نم و رطوبت سقف: دلیل عمده ایجاد نم و رطوبت از سقف خانه ایزولاسیون نادرست است. انتخاب ایزوگام مناسب، اجرای صحیح آن و ترمیم به موقع آن از اقدامات مهم جهت پیشگیری است.

دلیل دیگر آن ترکیدن لوله های و جریانات آبی سقف منزل است.

این اتفاق در خانه های آپارتمانی رایج تر است.

تاثیر سقف کشسان در رفع نم و رطوبت خانه

زمین و پی ساختمان: ایجاد نم و رطوبت از زمین می تواند به موجب بالا آمدن آب های زیرزمینی و پی ریزی نامناسب باشد.

در این شرایط رطوبت می تواند به سرعت به دیوارها نیز سرایت کند.

استفاده از پی ریزی مناسب و مقاوم می تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند.

تاثیر سقف کشسان در رفع نم و رطوبت خانه

دیوارها: به دلیل موئینگی و ساختار آوندی و حفره دار برخی دیوارها، نم و رطوبت جذب شده توسط کف خانه می تواند به دیوارها نیز سرایت کند و موجب رساندن آسیب به آن ها نیز شود. به همین دلیل نحوه ساخت منزل و استفاده از مصالح صحیح در مقاومت سقف و دیوارها در برابر نم و رطوبت بسیار مهم است.

تاثیر سقف کشسان در رفع نم و رطوبت خانه

جلوگیری از بروز این مشکلات

برای جلوگیری از بروز مشکلات این چنینی باید در هنگام ساخت منزل زهکشی مناسب در اطراف ساختمان انجام شود. قلوه چینی و بلوکاژ (پایین بردن سطح آب های زیر زمینی) نیز می تواند در عدم نم کشیدن کف خانه موثر باشد. در این میان استفاده از مصالحی که جاذب رطوبت نبوده و در برابر آن مقاوم هستند می تواند گزینه ای بسیار موثر باشد.

گاه ممکن است رطوبت در اثر میعان در فضای داخلی ساختمان اتفاق بیافتد.

برای اطمینان از آن می توانید یک ورقه آلومینیمی را به شکل مربع برش دهید و آن را دیوار خانه بچسبانید به گونه ای که هوا وارد آن نشود. پس از دو روز اگر سطح بیرونی آلومینیم نمناک باشد به این معنی است که رطوبت در فضا موجود است اما اگر سطح داخلی آن دارای رطوبت باشد یعنی دیوار یا سقف خانه نمور است.

در ادامه این مطلب در مورد تاثیر سقف کشسان در رفع نم و رطوبت خانه می خوانید.

تاثیر سقف کشسان در رفع نم و رطوبت خانه

برای رفع نم و رطوبت خانه می توان روش های مختلفی را به کار گرفت.

این روش ها در صورتی بدون تخریب هستند که شما مشکل را در مراحل اولیه آن بیابید و اقدام به رفع آن نمایید. در صورتی که این مشکل بسیار دیرتر فهمیده و رفع شود می تواند آثار مخرب طولانی مدت و یا جبران ناپذیری داشته باشد. اما گاهی حتی با وجود رفع مشکل سقف، لکه های قهوه ای و تیره ی زشتی به جا می گذارند. در اینجا می تواند از سقف کشسان استفاده کرد. تاثیر سقف کشسان در رفع نم و رطوبت خانه و تاثیر به جا مانده از آن روی دیوار را به زیبایی بپوشانید.

تاثیر سقف کشسان در رفع نم و رطوبت خانه

سقف کشسان لابل ضد نم و رطوبت بوده و به راحتی می توانید به وسیله آن ایرادات، نقوص، ترک ها و اتصالات رد شده از سقف را بپوشانید. پارچه سقف کشسان از جنس پی وی سی ضد نم و رطوبت بوده و در مقابل اشتعال نیز مقاوم است. به همین دلیل پوششی بسیار مناسب برای سقف خانه است. علاوه بر آن سقف های کشسان لابل دارای ۱۲ سال گارانتی معتبر و ۵۰ سال طول عمر مفید نیز می باشد. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات می توانید فرم موجود در صفحه ثبت سفارش را تکمیل نمایید.

 

مطالب مرتبط:

سقف کشسان چیست؟

تفاوت سقف کاذب کششی با پنل های گچی و رابیتس

مقایسه نصب انواع سقف کاذب

سقف کاذب چیست؟

جذابیت های مدرن ترین سقف کاذب، سقف کشسان

طراحی داخلی متناسب با فصل پاییز

مزایای سقف کشسان

چاپ سقف کشسان

دریافت اطلاعات بیشتر