سقف کاذب کشسان

سقف کشسان به پوشش های سقفی گفته می شود که از جنس پی وی سی غیر قابل اشتعال و ضد رطوبت ساخته می شود. این سقف های مدرن چندی است که وارد ایران شده و به دلیل مزایای زیاد و کاربردهای فراوان جایگاه خود را در بین انواع سقف کاذب تثبیت کرده اند. سقف های […]

لاکر چاپی
۰۵ مهر ۱۳۹۷

سقف کشسان به پوشش های سقفی گفته می شود که از جنس پی وی سی غیر قابل اشتعال و ضد رطوبت ساخته می شود. این سقف های مدرن چندی است که وارد ایران شده و به دلیل مزایای زیاد و کاربردهای فراوان جایگاه خود را در بین انواع سقف کاذب تثبیت کرده اند. سقف های کشسان لابل هم به نوعی سقف کاذب محسوب می شوند. این سقف با فاصله ۱۵ الی ۲۰ سانتی از سقف اصلی نصب می شوند. در ادامه در مورد جنس و انواع سقف کشسان، ابزار، نصب و غیره مطالبی را می خوانید.

جنس سقف کشسان

جنس پارچه سقف کشسان از %۹۰ PVC و ۵% پلاستی سایزر و %۵ افزودنی های مجاز تشکیل می شود. پلاستی سایزر موجود در سقف کشسان موجب ایجاد ویژگی کشسانی در آن می شود. ضخامت سقف کاذب کشسان از ۰٫۸ تا ۱ میلی متر بوده و جزو متریال بسیار نازک و سبک ساختمانی است. این سقف ها به دلیل وجود زینک اکساید، که کشنده و از بین برنده باکتری وقارچ است، آنتی باکتریال محسوب  می شوند.

همچنین به علت فراوانی کلر در فرمولاسیون آن، سقف کشسان ضد اشتعال است.

انواع سقف کشسان

سقف کشسان به انواع ساده، چاپی، حجمی و اپلای دسته بندی می شود. از انواع سقف کاذب کشسان در زیر تصاویری را به همراه توضیحات آن مشاهده می کنید.

سقف کشسان ساده

سقف کشسان ساده شامل سقف کشسان مات، ساتن، لاکر، ترنسپرنت و برلیانت می شود. سقف ساده از نظر قیمت سقف کشسان در رنج مناسب تری نسبت به انواع دیگر سقف کاذب کشسان قرار دارد. در زیر نمونه هایی از این سقف ها را می بینید.

سقف مات

این نوع سقف دارای سطح ناصاف و دندانه دندانه است. همچنن نور را از خود به خوبی عبور می دهد و قابلیت چاپ دارد. عموما سقف مات را برای فضایی با دکوراسیون کلاسیک و رومی در نظر می گیرند. چاپ تصاویری چون نقاشی های اساطیری، کلاسیک و اورنومنت روی این سقف زیبایی چندین برابری دارد. به عبارت دیگر نقاشی ها اصالت و قدمت خود را روی این سقف حفظ می کنند. سقف مات بدون چاپ با نورپردازی بیرونی نیز بسیار ساده و در عین حال شکیل است. این نوع سقف با دکوراسیون مینیمال و مدرن به زیبایی هماهنگ می شود.

سقف کشسان مات

سقف کشسان ساتن

با شنیدن اسم پارچه کشسان ساتن، عموما پارچه های ساتن بازار ویژه پوشاک در ذهن افراد تداعی می شود. این نکته بسیار ضروری است که پارچه کشسان ساتن در اصل از جنس پی وی سی هستند. سقف ساتن بر خلاف سقف مات سطحی صاف دارد. این سقف در رنگ های روشن موجود است و می توان برای انواع دکوراسیون از آن استفاده کرد. به دلیل ظاهر ساده، می توان سقف ساتن را بدون چاپ در هر محیطی استفاده کرد. به عبارتی نیازی به داشتن سبک دکوراسیون خاصی وجود ندارد. این سقف نور بیشتری را نسبت به مات عبور می دهد و نورپردازی پشت سقف به درخشندگی آن کمک بیشتری می کند. سقف ساتن برای چاپ گزینه ای بسیار مورد توجه است. چاپ روی سقف کشسان ساتن وضوح و کیفیت متناسبی دارد.

سقف لاکر

سقف لاکر (آینه ای) یکی از انواع پرطرفدار سقف کشسان است. سقف لاکر سطحی کاملا صاف و صیقلی دارد که همین صاف بودن این سقف باعث می شود مانند آینه تصویر فضا را در خود منعکس کند. یکی از ویژگی های لاکر بزرگنمایی محیط است که برای خانه ها، فروشگاه ها و اماکن کوچک بسیار کاربردی است. نورپردازی بیرونی با استفاده از فیبر نوری و کریستال سواروسکی روی سقف لاکر آن را شبیه به آسمانی پر ستاره می کند که جلوه بصری محیط را به زیبایی در چشم بیننده ترسیم می کند.

سقف کشسان لاکر ساده

سقف کشسان ترنسپرنت

سقف کشسان ترنسپرنت کمترین ضخامت و بالاترین عبور نور را در بین سقف ها دارد. این سقف در نمایشگاه ها، فروشگاه ها، اتاق کار در منازل، گالری های نقاشی، شوروم ها و … نصب می شود. نور محیط با استفاده از این سقف به خوبی تامین می شود و در فروشگاه ها گزینه ای مناسب برای به نمایش گذاشتن اجناس و کالاهای موجود در ویترین است.

سقف کشسان ترنسپرنت

سقف کشسان برلیانت

سقف برلیانت به نسبت انواع دیگر سقف کاذب کشسان کمی ضخیم تر است و معمولا روی آن چاپ صورت نمی گیرد. این سقف دارای دو رنگ طلایی و نقره ای است که به آن ظاهری سلطنتی و مجلل می بخشد. نورپردازی در این نوع سقف عموما روی کار انجام می شود زیرا سقف برلیانت نور را از خود عبور نمی دهد.

سقف کشسان برلیانت

 

سقف گلکسی

روی پارچه این سقف ذره های اکلیلی وجود دارد که موجب درخشش آن می شود. سقف گلکسی یا کهکشانی بیشترین ضخامت و کمترین عبور نور را دارد. به دلیل طرحدار بودن، روی این سقف چاپ صورت نمی گیرد و نمای ظاهری این سقف به همان شکل ساده بسیار زیبا و چشم گیر به نظر می رسد.

سقف کشسان چاپی

اگر روی سقف مات، ساتن، لاکر و ترنسپرنت چاپ صورت بگیرد، به آن سقف چاپی گفته می شود. قیمت سقف کشسان چاپی اندکی از سقف ساده بالاتر است اما تطبیق دادن آن با دکوراسیون داخلی محیط زندگی راحت تر می شود. برای مثال اگر تم رنگی اصلی محیط زندگی شما از رنگ زرد و لیمویی باشد، به راحتی با چاپ هر نوع تصویر و طرح  روی سقف می توان سقف را با مبلمان، پرده ها، فرش و حتی دیوار ها ست کرد. امکان چاپ تصویر لوگوی شرکتی روی این سقف ها، آن را در بین فروشگاه های معتبر و نمایشگاه ها به سقفی محبوب تبدیل کرده است.

سقف مات چاپی و ساده

مات چاپی و ساده

سقف کشسان ساتن چاپی

سقف کشسان ساتن چاپی

سقف ترنسپرنت چاپی

سقف کشسان ترنسپرنت چاپی

سقف کشسان لاکر چاپی

سقف کشسان لاکر چاپی

سقف کشسان حجمی

همانطور که از نام این نوع از سقف پیداست، به احجام ساخته شده با استفاده از پارچه های کشسان، سازه های حجمی لابل گفته می شود. این سازه های حجمی به شکل سقف های حجمی و سازه های نمایشگاهی در می آیند. این سازه های نورانی گیرایی محیط را دو چندان می کنند. از سازه های حجمی لابل به عنوان ستون، شومینه سقفی، سقف های موجی، سقف های گنبدی شکل، شازه های نمایشگاهی و پارتیشن و . .. استفاده می شود.

طراحی ستون با استفاده از سازه حجمی لابل

ستون با استفاده از سقف کشسان

سقف کشسان حجمی لابل

سقف کشسان جالب

سقف کشسان مخروطی

سقف کشسان حجمی

سقف کشسان اپلای

سقف اپلای را می توان جدیدترین نوع سقف کاذب کشسان دانست. این تکنولوژی ویژه در خاورمیانه تنها در اختیار کشورهای ایران و قطر است. در ایران امتیاز تولید سقف اپلای تنها در اختیار گروه صنعتی لابل می باشد. سقف اپلای دارای دو لایه سقف کشسان است که با فاصله سه سانتی از هم روی سقف نصب می شوند. لایه زیرین سقفی ساده و لایه رویی دارای برش های منظمی است که عموما به شکل دایره یا بیضی هستند. در نصب سقف کشسان اپلای گرمای هیتر تنها به لبه های سقف داده می شود تا شکل های برش داده روی سقف دفرمه و نا منظم نشوند.

سقف کشسان اپلای

ابزار و تجهیزات سقف کشسان

برای نصب سقف کشسان از تجهیزات و ابزار ویژه ای استفاده می شود. هیتر سقف کشسان را می توان اصلی ترین ابزار مورد نیاز برای سقف کشسان دانست. علاوه بر هیتر ابزار دیگری همچون پروفیل های ویژه، کاردک، هارپون، پیچ و مهره، لوازم نورپردازی و … نام برد. علت نامگذاری سقف کشسان به دلیل وجود خاصیت کشسانی یا ارتجاعی در این سقف است که با گرمادهی توسط هیتر کش آمده و به دورتادور پروفیل های نصب شده روی دیوار و سقف فیکس می شوند.

 

چاپ سقف کشسان

نکته ی قابل توجه در سقف های کشسان امکان چاپ بر روی پارچه های سقف کشسان است. مشکلی که پیشتر چاپ سقف کشسان با آن رو به رو بود، عرض چاپ نسبتا کم (به میزان ۳٫۲۰ متر) بوده است. اما این مشکل توسط گروه صنعتی لابل با در اختیار گرفتن دستگاه چاپ UV حل شده است. این دستگاه، اولین دستگاه چاپ با عرض ۵٫۳۰ متر در ایران است.به کمک دستگاه چاپ سقف کشسان می توان در پروژه های ساختمانی بزرگ، سقف لابل را به صورت یکپارچه و بدون درز چاپ کرد. این چاپ ها در کمترین زمان و با بهترین وضوح انجام می گیرند.

نصب سقف کشسان

از آنجایی که پارچه این سقف از پی وی سی و مواد ارتجاعی ساخته می شود، می توان با گرمادهی، اندازه سقف را به میزان دلخواه در آورد. به این ویژگی، خاصیت کشسانی می گویند که در مواد ساخته شده از پی وی سی و پلاستی سایزر می توان آن را یافت. ویژگی کشسانی سقف لابل در موقع نصب به این صورت است که سقف، هنگام برش، به میزان ۷% کوچکتر از ابعاد اصلی سقف برش داده می شود و سپس با استفاده از گرمادهی به اندازه ۷% کش می آید و روی سقف نصب می شود.

برای نصب سقف کشسان نیاز به ابزار ویژه است.

ابتدا پروفیل های ویژه به دور تا دور محل نصب، پیچ می شوند.

سپس با استفاده از گیره نگهدارنده چهار طرف سقف به صورت معلق نگاه داشته می شود.

در این مرحله، گرمادهی با استفاده از هیتر  آغاز می شود.

هیتر با فاصله معینی از سقف، به طوریکه گرما موجب سوختن سقف نشود، نگاه داشته می شود.

در همین زمان شخصی دیگر با استفاده از کاردک شروع به جا انداختن لبه های سقف به درون پروفیل ها می کند.

پس از نصب گوشه های سقف گیره ها برداشته شده و قسمت های دیگر سقف نصب می شود.

در نهایت سقفی یکپارچه، بدون  شکم افتادگی نصب می شود.

تمام درزهای بین سقف و دیوار با استفاده از نوار درز گیر بسته می شود.

این کار از ورود حشرات و گرد و غبار به پشت سقف جلوگیری می کند.

ویژگی های سقف کشسان

سقف لابل قابلیت جابجایی دارد. یعنی اگر مجبور به اثاث کشی و تغییر مکان باشید، امکان این وجود دارد که پارچه و ریل را از سقف جدا کرده و به محل جدید ببرید. می توانید دوباره آن را روی سقف محل جدید نصب کرده و همانند روز اول از آن بهره ببرید. نا گفته نماند که منظور از غیر قابل اشتعال بودن پارچه سقف کشسان این نیست که این پارچه کاملا در برابر آتش مقاوم است. بلکه هنگام آتش سوزی این پارچه فقط جمع می شود و هرگز آتش نمی گیرد. این سقف چکه نمی کند و از گسترش آتش سوزی جلوگیری می نماید.

برای دریافت اطلاعات دقیق تر در مورد سقف کشسان لابل، فرم موجود در صفحه ثبت سفارش را پر کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند و اطلاعات کامل را در اختیار شما قرار می دهند. شما همچنین می توانید طراحی داخلی فضای خود را به تیم مجرب و خلاق لابل بسپارید. برای بهترین استفاده از فضا و کاربری محیط لطفا فرم درخواست طراحی را پر کنید.

 

مطالب مرتبط:

گالری تصاویر

سقف کشسان چیست؟

مزایای سقف کشسان

چاپ سقف کشسان

دریافت اطلاعات بیشتر

ایده های متفاوت برای طراحی سقف

در استفاده از رنگ های شاد در دکوراسیون تردید نکنید

قابلیت های نامحدود سقف کشسان حجمی

سقف کشسان لابل و نورپردازی در مکان های مجلل 

تاثیر دکوراسیون داخلی بر شخصیت افراد

دکوراسیون سرویس بهداشتی

نشانه های یک خانه پر نشاط

ایده های متفاوت برای طراحی سقف

آشنایی باسبک های مختلف دکوراسیون داخلی

سقف های اجرا شده