سبک های مختلف دکوراسیون داخلی

    برای آشنایی با سبک های مختلف دکوراسیون داخلی ابتدا لازم است که طراح شما کارایی محیط را در نظر بگیرد و سپس به کارفرما نوع و سبک دکوراسیون داخلی مختلف را پیشنهاد بدهد. آشنایی با سبک های مختلف دکوراسیون داخلی می تواند به بهتر تصمیم گرفتن افراد در خرید لوازم خانه، انتخاب رنگ […]

دکوراسیون مینیمال
۲۰ شهریور ۱۳۹۷

 

 

برای آشنایی با سبک های مختلف دکوراسیون داخلی ابتدا لازم است که طراح شما کارایی محیط را در نظر بگیرد و سپس به کارفرما نوع و سبک دکوراسیون داخلی مختلف را پیشنهاد بدهد. آشنایی با سبک های مختلف دکوراسیون داخلی می تواند به بهتر تصمیم گرفتن افراد در خرید لوازم خانه، انتخاب رنگ آن ها و نحوه چیدمان داخلی کمک کند. اما اکثر افراد با سبک های مختلف دکوراسیون داخلی آشنایی چندانی ندارند. به همین دلیل این مطلب را برای آگاهی افراد و انتخاب اصولی دکوراسیون داخلی گرد آورده ایم.

سبک های مختلف دکوراسیون داخلی مدرن در مقابل دکوراسیون امروزی (contemporary)

بر خلاف تصور، سبک مدرن به معنای دکوراسیون امروزی نیست. سبک دکوراسیون مدرن به دکوراسیون رایج در دهه ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ بر می گردد که بیشتر شامل آیتم های دکوراتیو طبیعی مربوط می شود. برای مثال چوب و نمای چوبی یکی از پرطرفدار ترین جنس های موجود در خانه های مدرن است. در حالی که جنس دکوراسیون امروزی یا معاصر معمولا از فلزات و شیشه است.

رنگ های استفاده شده در دکوراسیون امروزی بیشتر طیف رنگی مشکی، سفید و طوسی را شامل می شود و اگر هم رنگ خاصی به آن اضافه شود عموما تن خالص و اشباع  شده ای مانند قرمز خالص، نیلی یا نارنجیاست. رنگ های طراحی مدرن دارای رنگ زمینی و تناژ رنگ های زنگاری، فیروزه ای، سبز-قهوه ای و زیتونی هستند. تفاوت در این دو را در تصاویر زیر بررسی کنید:

طیف رنگی در دکوراسیون مدرن

آشنایی باسبک های مختلف دکوراسیون داخلی دکوراسیون مدرن

طیف رنگی در دکوراسیون امروزی

آشنایی باسبک های مختلف دکوراسیون داخلی رنگ های امروزی

مینیمال (Minimal Interior design)

دکوراسیون مینیمال زیبایی فرم و پیکره ی اجسام را برجسته می کند.

هدف دکوراسیون مینیمال نشان دادن روح اجسام و اشیای مهم است و هر چیز اضافه را از محدوده ی دید بیننده خارج می کند. طراحی داخلی به سبک مینیمال تداعی کننده حس سادگی در بیننده است. در این دکوراسیون عموما کمترین اشیاء را در قفسه های دکوری می بینید. ممکن است تنها چند کتاب و یک شمع یا یک گلدان کوچک را در قفسه ای بزرگ ببینید. دکوراسیون مینیمال با استفاده از کمترین لوازم منزل حس زیبایی و خلوص را به بیننده منتقل می کند. استفاده از طیف رنگی خنثی در کنار یک یا دو آیتم با رنگ های متضاد می تواند به زیبایی این سبک دکوراسیون داخلی کمک زیادی کند.

آشنایی باسبک های مختلف دکوراسیون داخلی دکوراسیون مینیمال

روستیک (Rustic)

سبک روستیک (روستایی) بر زیبایی طبیعی و وحشی تاکید می کند. طراحال داخلی این سبک دکوراسیون داخلی، از طبیعت الهام می گیرند. در این دکوراسیون رنگ های ساده ی طبیعت و در نهایت گرمای ارگانیک بی نظیری در محیط حکمفرما است. لوازم منزل در طراحی سبک روستایی از مواد طبیعی مانند چوب خام، سنگ و فلز ساخته شده اند.

آشنایی باسبک های مختلف دکوراسیون داخلی دیزاین روستیک

ساحلی (Coastal)

یکی از سبک های دکوراسیون داخلی که به سرعت طرفداران خود را پیدا کرد دکوراسیون داخلی ساحلی است. طراحی و دیزاین داخلی ساحلی بهترین گزینه برای ویلا ها و خانه های نزدیک به ساحل است. این نوع دکوراسیون تداعی کننده حس آرامش و تفریح های دسته جمعی در افراد است به همین دلیل راحت ترین نوع مبلمان برای آن انتخاب می شوند. در ایران این دکوراسیون معمولا با مبلمانی از بافت های حصیری، سقف هایی از جنس چوب و کف پارکت معنی می شود. در دکوراسیون ساحلی ایرانی طیف رنگی قهوه ای و زرد مات حرف اول را می زند اما در دکوراسیون ساحلی آمریکایی عموما رنگ سفید و آبی جزو رنگ هایی است که چشم بیننده را نوازش می کند. در دکوراسیون ویلاها، شومینه و قالیچه هایی از جنس پوست یا بافت حصیری زیادی به چشم می خورد.

دکوراسیون ساحلی امریکایی

آشنایی باسبک های مختلف دکوراسیون داخلی دکوراسیون ساحلی امریکایی

دکوراسیون ساحلی ایرانی

آشنایی باسبک های مختلف دکوراسیون داخلی دکوراسیون ویلا ایرانی

داشتن دکوراسیونی اصولی و طبق خواسته شما یکی از وظایف طراحان داخلی منزل شما است. طراحی داخلی محیط کاری و زندگی خود را به ما بسپارید. برای دریافت اطلاعات لطفا فرم درخواست طراحی را پر کنید.

 

مطالب مرتبط:

دریافت اطلاعات بیشتر

ایده های متفاوت برای طراحی سقف

در استفاده از رنگ های شاد در دکوراسیون تردید نکنید

گالری تصاویر

سقف کشسان چیست؟

مزایای سقف کشسان

چاپ سقف کشسان