رنگ آبی ایرانی، ماندگارترین رنگ

احتمالا نام رنگ آبی ایرانی به گوش شما خورده است! این رنگ در سال ۱۶۶۰ به نام ایران نامگذاری شده و دارای سه طیف رنگی است. این رنگ در کاشی کاری های سنتی ایرانی در مساجد و در ظروف میناکاری شده ایران بسیار پر کاربرد است. اما خبر خوش به علاقه مندان این رنگ: بر […]

رنگ آبی ایرانی، ماندگارترین رنگ در خانه ها
۲۴ آبان ۱۳۹۷

احتمالا نام رنگ آبی ایرانی به گوش شما خورده است! این رنگ در سال ۱۶۶۰ به نام ایران نامگذاری شده و دارای سه طیف رنگی است. این رنگ در کاشی کاری های سنتی ایرانی در مساجد و در ظروف میناکاری شده ایران بسیار پر کاربرد است. اما خبر خوش به علاقه مندان این رنگ: بر اساس مقاله ای در مجله آنلاین HGTV رنگ آبی ایرانی، ماندگارترین رنگ در خانه ها است. ماریا کنتی متخصص طراحی داخلی و رنگ اظهار دارد این رنگ برای همیشه در سلیقه مردم جایگاه خود را حفظ می کند. ترکیب این رنگ با سفید در ظروف چینی ترکیبی خارق العاده و جذاب است. در ادامه دلایل ماندگاری این رنگ را می خوانیم.

رنگ آبی ایرانی، ماندگارترین رنگ در خانه ها

رنگ آبی ایرانی و سبک های مختلف

حتما در مطالب مرتبط با دکوراسیون سنتی خوانده اید که آیتم های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی سنتی باید سنتی باشند. برای ما ایرانی ها ظروف مسی، ظروف میناکاری، گلیم و قالیچه های دستبافت، پشتی ها و نیمکت های سفره خانه ای ترکیبی از یک دکوراسیون سنتی است. اما به گفته طراحان داخلی اروپا می توان آیتم های سنتی خاصی را در کنار ترکیبات غیر سنتی نیز قرار داد. سفال هایی با رنگ آبی ایرانی یکی از آیتم های سنتی است که در کنار هر نوع دکوراسیونی زیبایی خود را حفظ می کند.

رنگ آبی ایرانی، ماندگارترین رنگ در خانه ها

به خانه خود رنگ آبی ایرانی بزنید!

اگر دکوراسیون خانه شما را عموما رنگ های خنثی تشکیل می دهند و به دنبال رنگی خاص برای جان بخشیدن به منزل هستید، رنگ آبی ایرانی یکی از بهترین انتخاب ها است. مهم نیست چه رنگ خنثی ای استفاده کرده اید، طیف رنگی سفید، طوسی یا مشکی، این رنگ به دکوراسیون داخلی شما می آید! می توانید از آیتم های کوچک استفاده کنید. رنگ دور قاب عکس، ظروف کوچک و بزرگ، ساعت و … اینها را می توانید در ابتدا استفاده کنید. بعد از مدتی و در صورت علاقه مندی به این رنگ می توانید مرزهای ماجراجویی را جابجا کنید و در پرده های خانه از این رنگ استفاده کنید.

رنگ آبی ایرانی، ماندگارترین رنگ در خانه ها

اتاق خواب، پرده ها، تخت ها و سقف !

در تصویر زیر به خوبی می بینید که ترکیب این رنگ در اتاق خواب شما چه زیبایی خارق العاده ای به وجود می آورد. این رنگ آرامشی وصف نشدنی را به اتاق خواب شما می دهد. البته رنگ اتاق به همراهی موسیقی می تواند تاثیر زیادی در کیفیت خواب اعضای خانه داشته باشد.

شاید همین آرامش باعث می شود رنگ آبی ایرانی، ماندگارترین رنگ در خانه ها باشد.

کافی است روی تخت سفید خود یک کوسن آبی بگذارید.

معجزه این رنگ به خوبی دیده می شود.

در قدم های بعدی می توانید روتختی آبی و پرده های آبی سفید را هم به اتاق خود اضافه کنید.

رنگ آبی ایرانی، ماندگارترین رنگ در خانه ها

رنگ آبی ایرانی و سقف کشسان لابل

شما حتی می توانید این رنگ جذاب را روی سقف خانه خود داشته باشید! این رنگ تداعی کننده ی آرامش آسمان است و چاپ آن روی سقف می تواند به داشتن محیط آرام در منزل کمک وافری کند. اما چطور می توان این رنگ را روی سقف استفاده کرد؟ شما می توانید سقف کشسان لابل را با طرح های سنتی روی سقف داشته باشید. هر طرحی که مد نظر و مورد علاقه شما باشد قابلیت چاپ روی سقف کشسان را دارد. برای سقف کشسان محدودیت در انتخاب رنگ و طرح وجود ندارد. شما می توانید هر طرحی که مد نظرتان باشد را روی سقف کشسان چاپ کنید. در تصویر زیر می بینید که سقف کشسان نیز می تواند با رنگ خود به دکوراسیون شما روح ببخشد.

رنگ آبی ایرانی، ماندگارترین رنگ در خانه ها

رنگ آبی ایرانی، ماندگارترین رنگ در خانه ها

در این مطلب دیدیم که چگونه می توان از رنگ زیبای آبی ایرانی در دکوراسیون منزل استفاده کرد.

به گفته متخصصین دکوراسیون داخلی اروپایی رنگ آبی ایرانی، ماندگارترین رنگ در خانه ها است.

به این معنی که این رنگ از مد نمی رود و همیشه در اشکال مختلف مورد استفاده خواهد بود.

از گذشته در ایران و در کشور چین از این رنگ به وفور در ظروف و معماری استفاده می شد.

اکنون هم به شکل پارچه های پوشاک و اکسسوری های جذاب در بازار عرضه می شود.

این رنگ در پارچه ها و مبلمان نیز استفاده می شود. در تصاویر زیر می توانید ترکیب آن با رنگ های دیگر را ببینید.

رنگ آبی ایرانی، ماندگارترین رنگ در خانه ها رنگ آبی ایرانی، ماندگارترین رنگ در خانه ها رنگ آبی ایرانی، ماندگارترین رنگ در خانه ها

رنگ آبی ایرانی، ماندگارترین رنگ در خانه ها

تیم طراحی داخلی گروه صنعتی لابل

گروه صنعتی لابل با داشتن تیمی متشکل از طراحان مجرب می تواند روح و زیبایی رنگ های خاص و دلنشین را در خانه های شما زنده کند. برای سفارش طراحی و دیدن نمونه کارها تنها کافی است فرم موجود در صفحه سفارش طراحی داخلی را پر کنید. برای اطلاع از انواع سقف های کشسان لابل نیز می توانید فرم موجود در صفحه سفارش سقف را پر کنید. همکاران ما با شما تماس گرفته و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما می گذارند.

 

مطالب مرتبط:

سقف کشسان چیست؟

تفاوت سقف کاذب کششی با پنل های گچی و رابیتس

مقایسه نصب انواع سقف کاذب

سقف کاذب چیست؟

جذابیت های مدرن ترین سقف کاذب، سقف کشسان

طراحی داخلی متناسب با فصل پاییز

مزایای سقف کشسان

چاپ سقف کشسان

دریافت اطلاعات بیشتر