باید ها و نباید های نصب پرده در منزل

    برای بسیاری از خانم های خانه نصب پرده در منزل  یکی از مهم ترین بخش های تزیینات داخلی است. اما نمی توان به پرده تنها به چشم یک آیتم دکوراتیو و تزیینی در منزل نگاه کرد. کاربرد پرده در وحله اول تنظیم نور دریافتی از بیرون، پوشش دادن فضای درون خانه و در […]

نصب پرده بالا و عریض
۱۷ مهر ۱۳۹۷

 

 

برای بسیاری از خانم های خانه نصب پرده در منزل  یکی از مهم ترین بخش های تزیینات داخلی است. اما نمی توان به پرده تنها به چشم یک آیتم دکوراتیو و تزیینی در منزل نگاه کرد. کاربرد پرده در وحله اول تنظیم نور دریافتی از بیرون، پوشش دادن فضای درون خانه و در نهایت زیباتر کردن دکوراسیون داخلی منزل است. در این مطلب باید ها و نباید های نصب پرده در منزل را با هم می خوانیم.

اینکه پرده در زیباسازی فضای داخلی منزل و محیط کار تاثیر به سزایی دارد امری بدیهی است. اما اگر نکات ابتدایی و باید ها و نباید های نصب پرده در منزل و نگهداری پرده را ندانیم ممکن است این آیتم زیبا موجب ایجاد نقصان در دکوراسیون داخلی منزل شود. به همین دلیل قبل از انتخاب پرده و نصب آن مطالب مفید موجود در اینترنت را مطالعه نمایید. اگر در حال تغییر دکوراسیون هستید می توانید با طراح داخلی خود مشورت کنید و از او اطلاعات تخصصی تری نیز دریافت کنید.

باید: نصب پرده نزدیک به سقف و عریض

با استفاده از این روش می توانید پنجره های خانه خود را عریض و محیط داخلی منزل خود را بزرگتر نشان دهید. اگر پرده خود را به اندازه ۲۰ سانتی متر بالاتر از قاب پنجره و یا حتی چند سانتی متر پایین تر از سقف نصب کنید فضای داخلی منزل شما مجلل و شیک تر دیده می شود. دانستن باید ها و نباید های نصب پرده در منزل به شما کمک می کند انتخاب بهتر و مناسب تری داشته باشید.

نصب پرده بالا و عریض باید ها و نباید های نصب پرده در منزل

نباید: نصب پرده روی قاب پنجره

میله پرده ای که دقیقا روی قاب بالایی پنجره نصب شده باشد نه تنها پنجره را کوتاه نشان می دهد، بلکه نور کمتری را نیز عبور می دهند. این کار حتی موجب می شود  ظاهری شلوغ و بی نظم به تمام فضا القا شود. توجه کنید که هنگام باز کردن پرده، از دو طرف پرده ها را نباید بیش از ۵ سانتی متر در داخل قاب قرار داد. دانستن باید ها و نباید های نصب پرده در منزل از بروز چنین اشتباهاتی پیشگیری می کند.

نصب پرده روی قاب باید ها و نباید های نصب پرده در منزل

باید: قرار دادن لایه های زیرین پرده (آستر پرده)

طراحان داخلی تقریبا همیشه از دو لایه زیرین و رویی برای پرده استفاده می کنند.

لایه رویی پرده اصلی و لایه زیرین آستر پرده یا زیر پرده نامیده می شوند.

آستر پرده به زیبایی و فرم دهی آن کمک زیادی می کند.

همچنین این کار می تواند به هدایت نور و ملایم تر کردن آن، بدون نیاز به بستن پرده ها، کمک شایانی کند.  آستر پرده را می توان به شکل عمودی و هم سطح با پرده و یا به شکل افقی، مانند تصویر زیر، نصب کرد. رنگ زیر پرده ای نیز می تواند با رنگ پرده، قاب پنجره و یا حتی رنگ سقف یا کف منزل هماهنگ باشد.

باید ها و نباید های نصب پرده در منزل را بدانید و از نکات آن استفاده کنید.

آستر پرده باید ها و نباید های نصب پرده در منزل

نباید: در استفاده از لایه ها زیاده روی نکنید

زیاده روی در استفاده از هر چیزی در دکوراسیون داخلی عموما به خستگی چشم، بی نظمی و یا یکنواختی دکوراسیون می انجامد. استفاده بیش از اندازه از لایه ها و یا آستر های پرده نیز از این قاعده مستثنی نیست. هرچه لایه های آستری بیشتری روی پنجره منزل قرار دهید، نورگیری منزل شما کمتر می شود. دقت کنید که اگر پنجره های بزرگ و اتاق بسیار نورگیری دارید ممکن است این مساله تاثیر چندانی روی نور خانه شما نگذارد.

اما امروزه در خانه های آپارتمانی کوچک که اندکی نور هم در آن غنیمت است، این کار اشتباه بزرگی است. همچنین لایه های اضافی زیر پرده موجب کوچکتر و شلوغ تر نشان دادن منزل شما نیز می شود. شما می توانید در تصویر زیر این نکته را به خوبی مشاهده کنید. با اینکه فضای داخلی به نسبت وسیع است، لایه های متعدد زیر پرده ای آن را کوچک و بی نظم کرده اند. اطلاعات در مورد باید ها و نباید های نصب پرده در منزل در این مرحله به زیبایی منزل شما کمک می کند.

آستر پرده باید ها و نباید های نصب پرده در منزل

باید: نصب پرده از سقف تا کف

اشتباه رایجی که طراحان داخلی تازه کار مرتکب می شوند، خریداری پرده بازاری بدون اندازه گیری طول آن است. برای ایجاد ظاهری شیک و زیبا اندازه پرده ها باید کاملا متناسب با قاب پنجره باشد. پرده ها باید فاصله بسیار اندکی با سطح زمین داشته باشند و یا روی آن قرار بگیرند. توجه داشته باشید که تناسب و هماهنگی پرده را تنها با قاب پنجره نمی توان سنجید. پرده منزل باید با اندازه منزل، میزان نورگیر بودن آن و نوع دکوراسیون منزل در تناسب باشد.

قد پرده باید ها و نباید های نصب پرده در منزل

نباید: نصب پرده کوتاه

لباس دوران کودکی خود را در نظر بگیرید که پس از چندین سال بر تن کرده اید! ظاهری ناموزون و نامتناسب اولین چیزی است که در ذهن شما تداعی می شود.

پرده ای که برای پنجره کوتاه است دقیقا همین ظاهر را در دید بیننده تداعی می کند.

گویی پرده را شسته و پس از آب رفتگی می خواهید آن را دوباره بر تن پنجره خود کنید!

از این کار به شدت پرهیز کنید. همانطور که در بالا گفته شد،

اندازه پرده منزل باید تا کف اتاق یا سالن ادامه داشته باشد.

قد پرده باید ها و نباید های نصب پرده در منزل

باید ها و نباید های نصب پرده در منزل

در این مطلب باید ها و نباید های نصب پرده در منزل را با هم دیدیم. در نظر داشته باشید که این قوانین گاهی نقض می شوند و نقض آن به زیبایی هم انجام می شود. اما مهم ترین مسئله این است که شما با توجه به این قوانین و با در نظر گرفتن شمایل کلی دکوراسیون داخلی خود دست به بر هم زدن قوانین و ایجاد خلاقیت می زنید. برای مثال خانه های کاهگلی روستایی با پرده های کوتاه و کوچک خود است که زیبا می شوند. آن پرده ها از قوانین خاصی پیروی نمی کنند اما برای ما مانوس و نوستالژیک هستند.

 

برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات در زمینه طراحی داخلی می توانید از طراحان داخلی لابل اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید. شما می توانید از طریق فرم موجود در صفحه درخواست طراحی، با همکاران ما در ارتباط باشید.

 

منبع: اقتباس از وبسایت https://www.hgtv.com

مطالب مرتبط:

گالری تصاویر

سقف کشسان چیست؟

مزایای سقف کشسان

چاپ سقف کشسان

دریافت اطلاعات بیشتر

نکات اساسی برای انتخاب طراح حرفه ای

طراحی داخلی متناسب با فصل پاییز

ایده های متفاوت برای طراحی سقف

در استفاده از رنگ های شاد در دکوراسیون تردید نکنید