۵ دی، روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی

۱۴ سال پیش در چنین روزی زمین لرزه ای با بزرگی ۶٫۶ ریشتر ، جان بیش از ۲۷ هزار تن از مردم شهر تاریخی بم را گرفت. از همین رو، ۵ دی، روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نام گرفت. در این روز نهادها و ارگان های مختلف برای بالا بردن […]

۰۵ دی ۱۳۹۶

۱۴ سال پیش در چنین روزی زمین لرزه ای با بزرگی ۶٫۶ ریشتر ، جان بیش از ۲۷ هزار تن از مردم شهر تاریخی بم را گرفت. از همین رو، ۵ دی، روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نام گرفت. در این روز نهادها و ارگان های مختلف برای بالا بردن آگاهی مردم در مورد بلایای طبیعی و نحوه کمتر کردن اثرات آن تلاش می کنند. این مطلب با همین هدف گرد آوری شده است.

 

روز ایمنی در برابر زلزله

 

در هنگام زلزله، باید از سقف خانه ترسید، یا زیر آن پناه گرفت؟

طبیعتا اگر کسی این از شما بپرسد: ” در هنگام زلزله، باید از سقف خانه ترسید، یا زیر آن پناه گرفت؟”  به راحتی به او می گویید در طول زلزله نباید در مکان های مسقف ایستاد! این کار خطرناک است و امکان سقوط مصالح و آوار روی سر افراد حاضر در محل وجود دارد. اما زیر سقف کشسان لابل، جوابی متفاوت می توان به این سوالات داد. سقف کاذب کشسان لابل به مانند حفاظی محکم در طول زلزله، وزن آوار را تا ۱۵۰ کیلوگرم در هر متر مربع تحمل کرده و مانع از سقوط آوار و مصالح بر سر ساکنین منزل می شود.

 

سقف های کشسان لابل بسیار سبک هستند!

جنس منعطف و سبک پارچه کشسان یکی از بزرگترین مزیت های سقف لابل است. یکی از این مزایا امکان حمل و نقل،  نصب راحت و سریع و جابجایی بدون دردسر این نوع سقف است. اما یکی دیگر از مزایای کمتر نام برده شده امکان کم کردن وزن کلی ساختمان است. همانطور که می دانید هرچه ساختمان با مصالح سبک تر و محکم تر ساخته شده باشد، وزن کلی ساختمان کمتر می شود. به همین ترتیب هرچه وزن کلی ساختمان کمتر باشد، امکان آسیب رسیدن به افراد حاضر در ساختمان در هنگام زلزله و یا ریزش آوار کمتر می شود. از این طریق ما هم ساختمانی سبک تر و ایمن تر در برابر حوادث طبیعی خواهیم داشت.

 

 

برای دریافت مشاوره رایگان و ثبت سفارش سقف لابل می توانید از طریق فرم موجود در بالای سایت www.Labell.ir اقدام کنید.

برای دریافت اطلاعات می توانید عدد ۵۰ را به شماره ۰۹۹۰۲۳۴۵۶۰۰ ارسال کنید.