نکات اساسی برای انتخاب طراح حرفه ای

    مسیر تبدیل شدن به یک طراح داخلی موفق پر از چالش است. شغلی همچون طراحی داخلی نیاز به درجه بالایی از اشتیاق دارد. کسی که طراحی داخلی را به عنوان حرفه انتخاب می کند باید بتواند به سطحی برسد که بتواند از این حرفه کسب درآمد کند. زمانی هم که به سطح مورد […]

طراحی داخلی جسورانه
۱۵ مهر ۱۳۹۷

 

 

مسیر تبدیل شدن به یک طراح داخلی موفق پر از چالش است. شغلی همچون طراحی داخلی نیاز به درجه بالایی از اشتیاق دارد. کسی که طراحی داخلی را به عنوان حرفه انتخاب می کند باید بتواند به سطحی برسد که بتواند از این حرفه کسب درآمد کند. زمانی هم که به سطح مورد نظر رسید باید برای تداوم و استحکام جایگاه خود تلاش کند. در این مطلب با هم نظر طراحان ارشد اریک مالاری و آلیا سوفان را در مورد نکات اساسی برای انتخاب طراح حرفه ای و جسور می خوانیم.

آشنایی با سبک های مختلف

یک طراح داخلی بزرگ، باید دانش جامعی از انواع سبک ها، زیبایی شناسی و تکنیک های مختلف داشته باشد.

ممکن است یک طراح بر اساس سلیقه شخصی و تخصصی خود یک سبک خاص را ترجیح بدهد یا به اصطلاح “امضای شخصی” خود را در طراحی داشته باشد. امضای شخصی به عبارتی نشان هایی از علایق شخصی خود طراح است که در تمامی دیزاین های داخلی به گونه ای محسوس یا نامحسوس دیده می شود.

اما هر فضای کاری، مانند یک بوم خالی است و هرگز نباید با کپی از کار قبلی طراح پر شود.

طراح باید از سبک های پرطرفدار مانند سبک امروزی، مینیمالیست و اسکاندیناوی تا سبک های کمی کلیشه ای مانند بوهمیا و شَبی شیک (شیک و شلخته) مطلع باشد و از آن ها الهام بگیرد. طراحان برجسته اغلب روش های جدید و جالب را برای ترکیب کردن عناصر خارج از قاعده ی برخی از این سبک ها در طراحی خود پیدا می کنند. آلیا سوفان، طراح ارشد داخلی می گوید: “یکی از ویژگی های کلیدی طراح داخلی، انعطاف پذیری، سازگاری و استقبال از سبک های جدید طراحی است.”

طراحی داخلی حرفه ای نکات اساسی برای انتخاب طراح حرفه ای و جسور

الهام پذیری از هر چیزی و در همه جا

نوع دید یک طراح داخلی درهنگام بررسی  نکات اساسی برای انتخاب طراح حرفه ای و جسور امری بسیار مهم است.

جهان مکانی بسیار الهام بخش است.

هر آنچه که می بینیم، لمس می کنیم، می بوییم و می شونیم می تواند جرقه ای باشد که خلاقیت درون ما را شعله ور کند. برای یک طراح مهم است که هرگز حواس خود را مختل نکند. یک طراح موفق همه طراحی ها را در نظر می گیرد؛

آثار طراحان دیگر، طرح های مجلات دکوراسیون و یا شاید مهم تر از همه هنر و خلاقیت ذاتی نهفته در طبیعت.

الهام از طبیعت در طراحی داخلی نکات اساسی برای انتخاب طراح حرفه ای و جسور

مطالعه مداوم در زمینه هنر

در طراحی داخلی به صورت مداوم موضوعات جدید برای یادگیری به وجود می آید.

در حقیقت پتانسیل یادگیری و کشفیات جدید هیچ گاه متوقف نمی شود.

رنگ ماهیت یک فضا است و کسب درک درست از چرخه ی رنگ و همچنین ایجاد پالت های رنگی شخصی یکی از اولین گام هایی است که باید به عنوان یک طراح برداشته شود. بهترین افراد در این کسب و کار به طور مداوم در حال توسعه دانش خود از چگونگی ترکیب رنگ های مختلف هستند. شهرت افراد بسیاری در این حرفه تنها به دلیل توانایی بالای آن ها در ایجاد فضا و یا تحریک احساسات افراد تنها از طریق بازی با رنگ است.

علاوه بر شناخت رنگ، آگاهی از ماهیت و کاربرد فضا و توانایی تجسم یک فضای خالی تنها از طریق مطالعه مداوم می آید. همانطور که آلیا توضیح می دهد: “طراحی داخلی در حال تکامل است، مشتری نیاز به تغییر دارد و هیچ فضای داخلی یکسان نیست.

من سعی می کنم از آنچه که در حرفه ما اتفاق می افتد آگاهی داشته باشم. چه کسی چه کاری انجام می دهد؟

چگونه حالت کنونی طراحی داخلی را با آنچه گذشته است مقایسه می کند؟

آیا می توانم بهترین اصول طراحي معاصر را در پروژه هایم ترکیب کنم؟

این سوالات را باید در ذهن خود پاسخ دهم.”

مطالعه در مورد طراحی داخلی نکات اساسی برای انتخاب طراح حرفه ای و جسور

شجاعت

قرار نیست که همه از کارهای طراح خوششان بیاید، اما بازخورد منفی نباید خلاقیت او را از بین ببرد.

اگر کارفرما از ایده ای استقبال نکرد، این به آن معنا نیست که ایده ضعیف است.

یک طراح موفق نگران نمی شود بلکه از آن یاد می گیرد.

درک مشتری و  ترسیم درست چشم انداز خود طراح برای پروژه و تنظیم رویکرد بر اساس آن نقاط قوت یک طراح داخلی موفق است. پس هنگام بررسی نکات اساسی برای انتخاب طراح حرفه ای و جسور ، باید شجاعت او را نیز در نظر گرفت زیرا این ویژگی شخصیتی یکی از مهم ترین ویژگی ها در یک طراح حرفه ای است.

طراحی داخلی جسورانه نکات اساسی برای انتخاب طراح حرفه ای و جسور

بازی با نور و رنگ

یک طراح داخلی حرفه ای زمان بسیار زیادی را برای آنالیز محیط و فضای داخلی، درک صحیح کاربری محیط ، انتخاب طیف رنگی دکوراسیون و نحوه نورپردازی محیط می کند. یک طراح داخلی علاوه بر طراحی و جهت دهی به نحوه چیدمان محیط، جایگاه قرارگیری مبلمان، آیتم های تزیینی، طراحی فضا و حس القا شده به بیننده را نیز کنترل می کند. هدف نهایی در طراحی داخلی، جهت دهی به احساسات، خلق و خو و تمایلات افراد حاضر در محیط است. هدف غایی یک طراح داخلی ایجاد حس نشاط و آرامش در منزل، ایجاد حس سرزندگی و تحرک در اتاق خواب و القای حس اعتماد در دفاتر بیزنس و محل کار است.

همه این ها از ترکیب درست و حساب شده ی رنگ، نور و چیدمان به دست می آید.

رنگ و نور در طراحی داخلی نکات اساسی برای انتخاب طراح حرفه ای و جسور

 

نکات اساسی برای انتخاب طراح حرفه ای و جسور

در این مطلب نکات اساسی برای انتخاب طراح حرفه ای و جسور را خواندید.

اما در بین طراح هایی که بسیار زیبا صحبت می کنند و مدعی هستند از تمامی اصول و قواعد طراحی داخلی پیروی می کنند، شما باید به دنبال ترکیبی از تجربه، اعتبار، کارفرمایان راضی و نمونه کارهای خوب باشید. در نظر گرفتن این نکته بسیار ضروری است که ممکن است سلیقه کلی یک طراح نامی و حرفه ای با سلیقه شخصی شما فاصله زیادی داشته باشد. پس به دنبال طراحی بگردید که یا سلیقه شخصی یکسانی با او دارید و یا در طراحی های پیشین او انعطاف پذیری بالایی دیده اید. همانطور که پیش تر گفته شد، انعطاف پذیری و سازگاری در عین ارائه مشاوره صحیح و تخصصی یکی از اصلی ترین شرایط یک طراح حرفه ای است.

اگر در حال تغییر دکوراسیون، بازسازی و ایجاد تغییرات در منزل خود هستید می توانید از طراحان مجرب لابل مشاوره دریافت نمایید. برای برقراری ارتباط با ما، فرم موجود در صفحه درخواست طراحی را پر نمایید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس برقرار خواهند کرد.

 

مطالب مرتبط:

گالری تصاویر

سقف کشسان چیست؟

مزایای سقف کشسان

چاپ سقف کشسان

دریافت اطلاعات بیشتر

ایده های متفاوت برای طراحی سقف

در استفاده از رنگ های شاد در دکوراسیون تردید نکنید