چرا رنگ تصویر چاپ شده روی کاغذ با پارچه کششی متفاوت است؟ قسمت دوم

در مطلب پیشین در مورد اینکه چرا رنگ تصویر مورد نظر شما بعد از چاپ روی پارچه کششی در بعضی مواقع از رنگ مورد نظر شما اندکی روشن تر و یا تیره تر می شود، صحبت کردیم. در این مطلب ما به شما نشان می دهیم که رنگ بر روی هر یک از انواع پارچه […]

رنگ چاپ شده روی پارچه کششی و کاغذ
۲۵ آذر ۱۳۹۶

در مطلب پیشین در مورد اینکه چرا رنگ تصویر مورد نظر شما بعد از چاپ روی پارچه کششی در بعضی مواقع از رنگ مورد نظر شما اندکی روشن تر و یا تیره تر می شود، صحبت کردیم. در این مطلب ما به شما نشان می دهیم که رنگ بر روی هر یک از انواع پارچه کشسان ممکن است چه تغییراتی کند.

رنگ چاپ روی سقف کششی و کاغذ

تغییر رنگ بر روی متریال مختلف

همانطور که در مطلب پیشین توضیح داده شد چاپ بر روی پارچه کشسان و چاپ روی کاغذ، چوب و پارچه معمولی با هم متفاوت هستند. چاپ بر روی سقف کشسان که دارای انواع مختلفی هستند، گاهی به سایه های مختلفی از آن رنگ در می آید:

  • اگر متریال ما پارچه کششی ترنسپرنت و یا همان پارچه کششی شفاف باشد ، جوهر استفاده شده برای چاپ، کاملا جذب این سقف کششی می شود و سوراخ های ریز موجود روی پارچه را پر می کنند.
  • اگر پارچه کششی که شما انتخاب کرده اید کاملا مات باشد، هنگام چاپ تفاوت اندکی نسبت به سقف ترنسپرنت دارد، به این معنی که جوهر کاملا سوراخ های روی سطح پارچه را می بندد و راه ورود رنگ به درون سوراخ ها رامی پوشاند. این مسئله باعث می شود رنگی که تحویل می گیرید مات باشد و حالتی کلاسیک به طرح مورد نظر شما بدهد. که برای دکوراسیون منزل کلاسیک بسیار مناسب است.
  • و البته بین این دو پارچه کششی، پارچه های دیگری نیز وجود دارند که دارای ویژگی هر دوی آن ها هستند، یعنی نمی توان آن ها را کاملا مات و یا کاملا شفاف دانست. برای مثال پارچه کششی ساتن.

البته به طور کلی تفاوت این رنگ ها (رنگ مشاهده شده روی مانیتورهای متفاوت، رنگ چاپ شده روی کاغذ، چوب و سقف های کشسان مختلف) به میزانی نیست که مشتریان را نگران کند، تنها اندکی رنگ نهایی را روشن و یا تیره می کند که با تکنولوژی های بکار رفته در چاپ سقف کشسان لابل، این تفاوت رنگ به حداقل رسیده است.