زنان برجسته دنیا در طراحی داخلی

مانند اکثر شغل های دیگر، در زمینه طراحی داخلی و نمای ساختمان نیز زنان برای یافتن جایگاه معتبر برای خود باید وارد رقابت شدیدی با مردان می شدند. اما امروز ه زنان در کشورهای بزرگ دنیا به ویژه ایالات متحده امریکا، اکثر کرسی های این شغل پرطرفدار را به خود اختصاص داده اند. در گزارش […]

هالی هانت
۲۳ مرداد ۱۳۹۷

مانند اکثر شغل های دیگر، در زمینه طراحی داخلی و نمای ساختمان نیز زنان برای یافتن جایگاه معتبر برای خود باید وارد رقابت شدیدی با مردان می شدند. اما امروز ه زنان در کشورهای بزرگ دنیا به ویژه ایالات متحده امریکا، اکثر کرسی های این شغل پرطرفدار را به خود اختصاص داده اند. در گزارش آماری که اخیرا منتشر شده است، موسسه معماران امریکا اعلام داشته است که ۶۹ درصد از کل طراحان این کشور را زنان تشکیل می دهند. در این مطلب زنان برجسته دنیا در طراحی داخلی را معرفی می کنیم.

در چند دهه اخیر صنعت دکوراسیون داخلی رشد چشم گیری داشته است و بسیاری از جدیدترین دستآوردهای این صنعت با سرعت بالایی وارد ایران می شوند. زنان معمار و طراح ایرانی نیز پا به پای مردان در حال دانش آموزی و فعالیت در صنعت دکوراسیون داخلی و طراحی نما هستند. در این مطلب علاوه بر زنان برجسته دنیا در طراحی داخلی به زنان برجسته و نامی ایرانی نیز اشاره می کنیم.

زنان برجسته دنیا در طراحی داخلی

زاها حدید

کمتر مقاله ای در مورد زنان معمار و طراح نامی دنیا را می بینید که در آن اسمی از زاها حدید برده نشود. زاها حدید معمار عراقی-انگلیسی است و اولین زن معمار برنده جایزه Pritzker است. او همچنین پر افتخارترین جایزه معماران انگلیس به نام استیرلینگ را نیز در دو سال پیاپی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ از آن خود کرده است.

شاید معروفترین سازه ای که ایرانیان نیز از آن بازدید کرده اند ساختمان مرکز فرهنگی کشور آذربایجان باشد. این سازه به زیبایی ذهن خلاق و در عین حال متفاوت زاها حدید را نشان می دهد.

زنان برجسته دنیا معماری مرکز فرهنگی آذربایجان

سازه‌ای در شهر پنوم پن در کشور کامبوج

برج هتل شهر رویاها

برج هتل شهر رویاها - زاها حدید

طراحی ساختمان مرکزی BMW

طراحی ساختمان مرکزی BMW

لینا بو باردی

لینا بو باردی معمار و طراح داخلی برجسته برزیلی است که تحصیلات حرفه ای خود را در ایتالیا به پایان رسانده بود. او به حق طراح سازه هایی بوده است که مردم به آن ها نیاز داشته اند. این معمار خلاق یکی از شناخته شده ترین معماران اکپرسیونیست قرن ۲۰ میلادی است. او طراحی مدرن را به شیوه ای زیرکانه وارد کشور برزیل کرد، کشوری که در آن زاده شد و در آن نیز به خاک سپرده شد.

در زیر تصویر طراحی داخلی رستورانی در مجتمع اقامتی  Misericórdia Hill را می بینید که توسط بو باردی طراحی شده است. این طراحی داخلی خلاقانه در عین داشتن زیبایی های طبیعی از پنل های پیش ساخته سیمانی ساخته شده است که مدرنیته و زندگی امروزی را به محیط القا می کند.

طراحی داخلی رستورانی در مجتمع اقامتی Misericórdia Hill

طراحی بو باردی

هالی هانت

داستان زندگی هالی هانت از  یک گالری ساده در شیکاگو به یک کمپانی جهانی طراحی داخلی چند میلیون دلاری می رسد و مطمئنا الهام بخش زنان فعال در صنعت دکوراسیون داخلی است! هالی کمپانی خود را با مبلغ ۹۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ را به Knoll واگذار کرد. اما سمت خود را به عنوان مدیرعامل کمپانی حفظ کرده است. طراحی های او به دلیل زیبایی، ظرافت، توجه به جزئیات و تناسب و هارمونی با دکوراسیون داخلی محیط معروف هستند.

طراحی داخلی توسط هالی هانت

هالی هانت

زنان برجسته ایران در طراحی داخلی

لیلا عراقیان

قطعا پل طبیعت واقع در بزرگراه مدرس تهران را بیشتر ایرانیان می شناسند و آنچه در کنار نام این پل به روشنی می درخشد نام طراح این پل است. لیلا عراقیان، طراح پل طبیعت، دانش آموخته دانشگاه برجسته بریتیش کلمبیا در مقطع کارشناسی ارشد رشته معماری به منبع الهام زنان ایرانی فعال در حوزه معماری و طراحی تبدیل شده است. لیلا عراقیان در ۲۵ سالگی در مسابقه طراحی پل طبیعت برنده شد و طرح او بعد از ۶ سال ساخته شد و مورد استقبال ایران و جهان قرار گرفت.

پل طبیعت بزرگترین پل انسانی ایران است که از جاذبه های طبیعی و مراکز تفریحی زیادی مانند کافی شاپ، رستوران و … برخوردار است. این پل در بزرگراه مدرس تهران بنا شده است و به جهت زیبایی ظاهری افراد زیادی را به سمت خود می کشاند. پل طبیعت برای پیاده روی روزانه، تصویر برداری و تفریح مقصدی بسیار جذاب برای تهرانی ها است.

پل طبیعت، معماری زیبایی از لیلا عراقیان

پل طبیعت لیلا عراقیان

نسرین سراجی

نسرین سراجی بزرگزاد جزو معماران برجسته ایرانی است که در سطح جهان طراحی های فوق العاده وی به خوبی شناخته شده است. نسرین سراجی متولد سال ۱۳۳۶ در تهران است که در ایران تحصیلات خود را در رشته پزشکی ادامه داد اما پس از مهاجرت به انگلستان رشته دانشگاهی خود را به معماری تغییر داد. او در مسابقات طراحی مرکز موقت آمریکا رتبه اول را کسب کرد و پس از آن دفتر معماری به نام خود تاسیس کرد. نسرین سراجی عنوان مهم لژیون دونور یا نشان شوالیه ادب و هنر را از ملکه انگلستان در سال ۲۰۱۱ دریافت کرد که به خوبی نشان دهنده سطح بالای این معمار در مقیاس جهانی است.

نسرین سراجی

برای داشتن خانه ای زیبا با دکوراسیونی متفاوت به علم و تجربه تکیه کنید. همکام با خلاقیت خودتان انتخاب کنید و همراه با تکنولوژی روز دنیا قدم بردارید. طراح داخلی منزل شما باید بتواند با در نظر گفتن سلایق شما بهترین پیشنهاد را به شما بدهد. این هدف و مقصد اصلی تمامی طراحان برجسته دنیا است. برای درخواست طراحی لطفا فرم سفارش طراحی را پر کنید. طراحان لابل دانش آموختگان دانشگاه های برتر ایران هستند که می توانند طراحی منزل شما را به بهترین شکل انجام دهند.

 

مطالب مرتبط:

فرم سفارش طراحی

در استفاده از رنگ های شاد در دکوراسیون تردید نکنید

دکوراسیون جذاب و متفاوت سقف

دکوراسیون سرویس بهداشتی

نشانه های یک خانه پر نشاط

طراحی دکوراسیون دفتر کار با نصب سقف کشسان