بهترین روش استفاده از رنگ سال ۲۰۱۸ در دکوراسیون داخلی

  همه ساله شرکت “پنتون” رنگی را تحت عنوان رنگ سال انتخاب می کند که آن رنگ بخصوص تبدیل به ترند جهانی سال می شود. رنگ سال ۲۰۱۸ از طرف این موسسه “بنفش” نام گذاری شده است. این رنگ زیبا در سالیان قدیم رنگی کمیاب بوده است و به همین جهت قیمت بالایی داشته و […]

استفاده از رنگ سال 2018 در دکوراسیون داخلی
۰۳ دی ۱۳۹۶

 

همه ساله شرکت “پنتون” رنگی را تحت عنوان رنگ سال انتخاب می کند که آن رنگ بخصوص تبدیل به ترند جهانی سال می شود. رنگ سال ۲۰۱۸ از طرف این موسسه “بنفش” نام گذاری شده است. این رنگ زیبا در سالیان قدیم رنگی کمیاب بوده است و به همین جهت قیمت بالایی داشته و تنها خانواده های اشرافی قادر به خرید و استفاده از آن بوده اند. این رنگ زیبا در اکثر فرهنگ ها نماد اصالت، آزادی تفکر، خلاقیت و هوش است. در این مطلب تمامی راه هایی را که می توانید از طریق آن رنگ سال را به خانه خود بیاورید، برای شما گرد آورده ایم. شاید با خود بپرسید بهترین روش استفاده از رنگ سال ۲۰۱۸ در دکوراسیون داخلی چیست؟ با ما همراه باشید.

 

سرویس بهداشتی به رنگ بنفش

رنگ بنفش در سرویس بهداشتی و حمام بسیار به ندرت استفاده می شود. به همین دلیل یکی از راه هایی که می توانید با رنگ بنفش نگاه مخاطب را جذب کنید، استفاده از آن در مکان هایی است که انتظارش نمی رود، مانند همان سرویس بهداشتی و حمام. در بالا اشاره کردیم که رنگ بنفش نشان دهنده خلاقیت است. استفاده از رنگ بنفش در سرویس بهداشتی و حمام یکی از کارهای خلاقانه ای است که می توانید در سال ۲۰۱۸ انجام دهید.

 

دکوراسیون خانه با رنگ سال 2018

 

بنفش پر رنگ، مناسب برای دکوراسیون مینیمال

اگر طرفدار سبک مینیمال هستید، این نوع طراحی دکوراسیون برای شما بسیار مناسب است. هر رنگ سالی که شرکت پنتون اعلام می کند، گزینه ای عالی برای دکور مینیمال است. رنگ بنفش پررنگ یکی از رنگ های بسیار تند و جذابی است که ترکیب فوق العاده ای در کنار رنگ های خنثی مانند رنگ های کرمی و رنگ چوب به وجود می آورد. ترکیب مینیمالی به همراه تنها چند آیتم بنفش پر رنگ (مانند تک مبل، صندلی و یا یک قسمت دیوار)، تمام نگاه ها را جذب خود می کند و در عین سادگی، به منزل شما زیبایی خاصی می بخشد.

 

دکوراسیون خانه با رنگ سال 2018

 

رنگی پر طراوت برای دیوار اتاق خواب

طراحان مطرح و پیشروی اروپایی از مردم می خواهند که کمی پر دل و جرئت تر باشند و در دکوراسیون اتاق خواب خود از رنگ های تیره نیز استفاده کنند. بر خلاف آنچه تا به حال در مورد رنگ های تیره شنیده ایم، این رنگ ها نه تنها فضای اتاق را پر از استرس نمی کنند بلکه حتی فضای اتاق را ریلکس کرده و انرژی مثبت بالایی نیز به همراه دارند. رنگ های تیره موجب افسردگی نمی شوند و استایل ویژه و منحصر به فردی به اتاق می دهند. در تصویر زیر می توانید ترکیب جالبی از سایه های مختلف بنفش به همراه نارنجی را به شکل اشکال هندسی ببینید.

 

دکوراسیون خانه با رنگ سال 2018

 

سقفی متفاوت با رنگ بنفش

معمولا دکوراسیون سقف منزل از جزئیاتی است که در طراحی داخلی به آن توجه خاصی نمی شود. اما با کمک رنگ پر قدرتی مانند بنفش پررنگ می توانید نگاه همه حاضرین در مکان را متوجه سقف خانه خود کنید. شما می توانید از سقف های کاذب مختلفی برای این کار استفاده کنید. سقف کاذب کششی لابل را می توانید در سریع ترین زمان بر روی سقف خانه خود داشته باشید، و اولین نفری باشید که در کوتاه ترین زمان همراه با مد روز حرکت می کنید.

در زیر تصویر زیبایی از سقف کشسان لابل را با رنگ بنفش میبینید.

 

دکوراسیون خانه با رنگ سال 2018

 

بالشتک های بنفش

بالشتک های تک رنگ بنفش بهترین راه برای نشان دادن زیبایی رنگ سال ۲۰۱۸ در منزل شما است. همانطور که در بالا گفته شد، می توانید رنگ بنفش را با رنگ های خنثی مانند طوسی روشن و یا سفید ترکیب کنید. ترکیب رنگ بنفش پررنگ و سفید به محیط خانه شما حس سرزندگی و ظرافت می دهد. استفاده از وسایل چوبی (مانند میز چوبی در تصویر زیر) نیز در کنار رنگ بنفش برای ایجاد هماهنگی و تعادل میان جنس ها و رنگ ها توصیه می شود.

 

دکوراسیون خانه با رنگ سال 2018

 

صندلی های دور میز ناهارخوری

وقتی صحبت از دکوراسیون اتاق غذاخوری و میز ناهار خوری به میان می آید، عوامل متفاوتی را باید در نظر گرفت. برای مثال برخی نورپردازی را مهم ترین وجه می دانند. برخی اهمیت تابلوهای نقاشی زیبا در نزدیکی میز ناهار خوری را مهم ترین عامل می دانند. برخی دیگر بر این باورند که رنگ میز ناهارخوری و صندلی ها مهمترین عامل در طراحی دکوراسیون اتاق غذاخوری است. بهترین کار برای زیباتر کردن محیط غذاخوری، استفاده از صندلی های راحتی به دور میز است که رنگ های شاد و پر رنگی داشته باشند. رنگ بنفش جزو بهترین انتخاب ها برای صندلی های دور میز ناهارخوری است.

 

دکوراسیون خانه با رنگ سال 2018

 

پرده های بنفش و پر انرژی

پرده ها از مهم ترین قسمت های دکور اتاق هستند و می توان از آن ها به عنوان منبع رنگی استراتژیک استفاده کرد. می توانید بنفش را به عنوان رنگی در نظر بگیرید که روی پنجره های اتاق هایی با دکور مینیمال بسیار خودنمایی می کند. به علاوه رنگ پرده اتاق در کنار بالشتک ها جلوه فوق العاده زیبایی به اتاق های خانه می بخشد.

در تصویر زیر ترکیب فوق العاده حرفه ای و زیبایی از رنگ سال ۲۰۱۸ در دکوراسیون اتاق می بینید. با اینکه از رنگ بنفش در پرده، آباژور، بالشتک و کوزه دکوری استفاده کرده است، اما همچنان دکوراسیون این محیط مینیمالیستی و ساده به نظر می آید.

 

دکوراسیون خانه با رنگ سال 2018