سقف کاذب چیست؟

امروزه سقف کاذب بیشتر از همیشه در دکوراسیون داخلی خانه های مدرن و امروزی مورد استفاده قرار می گیرد. اما سقف کاذب چیست؟ و چه مزایایی دارد؟ سقف کاذب به نوعی مصالح پیش ساخته گفته می شود که پوششی برای سقف اصلی بوده و با فاصله اندکی از آن نصب می شود. به عبارت دیگر سقف کاذب […]

سقف کاذب چیست؟
۱۱ آذر ۱۳۹۶

امروزه سقف کاذب بیشتر از همیشه در دکوراسیون داخلی خانه های مدرن و امروزی مورد استفاده قرار می گیرد. اما سقف کاذب چیست؟ و چه مزایایی دارد؟ سقف کاذب به نوعی مصالح پیش ساخته گفته می شود که پوششی برای سقف اصلی بوده و با فاصله اندکی از آن نصب می شود. به عبارت دیگر سقف کاذب لایه دومی است که به وسیله قالب هایی از جنس چوب، فلز، ورق های پی وی سی و  پنل های گچی  روی سقف اصلی نصب می شود. امروزه نصب سقف کاذب بسیار رایج شده است و به دلیل مزایای زیاد آن، مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

سقف کاذب انواع مختلفی دارد، که برای مثال می توان از سقف کاذب رابیتس، سقف کاذب کناف، و سقف کاذب کشسان نام برد. از اصلی ترین مزایای سقف کاذب، زیبایی و جلوه ای است که به محیط می بخشد. شما می توانید سقف کاذب خانه خود را به شکل و رنگ هماهنگ با دکوراسیون منزل خود در بیاورید. سقف کاذب علاوه بر زیبایی، مزایای کاربردی دیگری هم دارد که در زیر آن ها را مرور می کنیم.

 

 

سقف کاذب چیست؟

 

سقف کاذب کشسان چیست؟

مدرن ترین نوع سقف کاذب ، سقف کاذب کشسان است که حدود دو دهه از ورود آن به ایران می گذرد. گروه صنعتی لابل تولید کننده سقف کاذب کشسان (کششی) است که دارای بیش از ۲۰ سال تجربه بین المللی در تولید محصولات سقف کشسان می باشد. سقف کاذب کشسان (سقف کاذب کششی) با اندکی فاصله از سقف اصلی نصب می شود و زیبایی منحصر به فردی به محیط می بخشد. همانطور که از نام سقف کشسان پیداست، این نوع سقف از پارچه هایی ساخته می شود که قابلیت کشسانی دارند. سقف کاذب کشسان از جمله زیباترین سقف های کاذب می باشد و علاوه بر زیبایی، کاربردهای فروانی نیز دارد.

 

از جمله مزایای سقف کاذب کشسان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • نصب سریع، تمیز و آسان

در حالی که نصب اکثر سقف های کاذب از چند روز تا حتی چند هفته طول می کشد، سقف کاذب کشسان لابل را می توان در چند ساعت نصب کرد. نصب سقف کاذب کشسان نه تنها سریع انجام می گیرد، بلکه بسیار تمیز و بدون به هم ریختگی نیز هست. به این معنی که احتیاجی به تخلیه اسباب و اثاثیه موجود در محیط نبوده و تنها کافی است وسایل منزل را در گوشه ای کنار هم قرار دهید. روند نصب (با توجه به متراژ) تنها چند ساعت به طول می انجامد.

 

  • قابلیت پوشاندن لوله کشی ها، اتصالات و عیب های سقف

از آنجاییکه سقف کاذب کشسان مانند پوششی بر روی سقف عمل می کند، به راحتی عیب و نقص های سقف، مانند نم گرفتگی ها، سیم اتصالات و لوله کشی ها را می پوشاند. شما می توانید به جای پرداخت هزینه های اضافی برای تعمیر و رنگ آمیزی سقف، سقف کشسان را در منازل خود نصب کنید. علاوه بر آن، از آنجاییکه سقف کشسان لابل دارای بیش از ۲۰ سال عمر مفید است، شما تا سال ها پس از نصب سقف کشسان آسوده خاطر خواهید بود.

 

  • قابلیت جابجایی

مزیتی که برای سقف کاذب کشسان برگ برنده محسوب می شود، امکان جابجایی آن است. همه ما برای دکوراسیون داخلی و زیباسازی منزل خود هزینه می کنیم اما گاهی با شرایطی مواجه می شویم که نیاز به نقل مکان به خانه جدید است. در این شرایط یا مجبور به چشم پوشی کردن از زحمات و هزینه می شویم، و یا مجبور می شویم آن ها را با هزینه ناچیز به مالک جدید واگذار کنیم.

نمونه بارز این مثال، سقف کاذبی است که در منزل خود نصب می کنیم. به جز سقف کاذب کشسان، انواع دیگر سقف کاذب (مانند رابیتس، پنل های گچی، چوبی و غیره)  را نمی توان جابجا کرد و به منزل جدید انتقال داد. به عبارت دیگر شما یک بار برای سقف کشسان هزینه می کنید و تا چندین سال از زیبایی، کیفیت و دوام سقف خانه خود بهره می برید.

 

  • قابلیت تحمل بار سنگین

با وقوع مکرر زلزله و ریزش آوار در سراسر جهان به ویژه ایران، ایمنی در برابر ریزش مصالح ساختمانی به امری بسیار مهم بدل شده است. سقف کشسان لابل را می توان سقفی ایمن در برابر آوار نامید، زیرا این نوع سقف می تواند وزن آوار و مصالح ساختمانی را تا ۱۵۰ کیلوگرم در هر متر مربع، تحمل کند. به همین دلیل استقبال از سقف کشسان لابل رو به فزونی است. استفاده از سقف کشسان لابل در ساختمان مدارس، دانشگاه ها و مجتمع های مسکونی بسیار توصیه شده است. زیرا علاوه بر تحمل آوار در صورت ریزش،به دلیل وزن سبک آن، وزن کلی ساختمان را نیز کاهش داده و خسارات ناشی از زلزله را کاهش می دهد.

 

  • ضد نم، ضد رطوبت

امروزه یکی از مشکلات بسیار رایج، نم گرفتگی سقف و دیوار اتاق های خانه است. این نم گرفتگی به دلایل گوناگون اتفاق می افتد و برای رفع آن ها وقت، هزینه و دردسر زیادی را باید متحمل شد. این نم و رطوبت علاوه بر زشت کردن ظاهر خانه، موجب بروز بیماری ها و مشکلات تنفسی نیز می شوند، به همین دلیل پیگیری و رفع آن ها بسیار ضروری است. اما با نصب سقف کاذب کششی، این مشکل جدی کاملا برطرف می شود.

سقف کاذب کشسان ضد نم و ضد رطوبت می باشد؛ این سقف ها به دلیل جنس پارچه کشسان (پی وی سی) رطوبت را به خود جذب نمی کنند. بنابراین دیگر نیازی به صرف هزینه های هنگفت برای تعمیر و نگهداری سقف و دیوار خانه نیست. با انتخابی هوشمندانه می توانید از صرف انرژی بیهوده و هزینه های اضافی در آینده جلوگیری کنید. سقف کشسان لابل دارای بیش از ۲۰ سال عمر مفید است، و ۱۲ سال گارانتی دارد. تا ۱۲ سال پس از نصب سقف کششی لابل در صورت بروز مشکلی برای سقف شما، تیم اجرایی لابل آن را رفع می کند.

 

  • قابلیت آکوستیک (عایق صدا)

اگر تمایل دارید در محیطی مانند سالن کنفرانس، آمفی تئاتر، سالن کنسرت، استودیو ضبط صدا و محیط هایی که کیفیت صدا در آن ها مهم است، سقف عایق صدا نصب کنید، حتما سقف کشسان را جزو گزینه های اصلی خود قرار دهید. سقف کشسان به دلیل داشتن ویژگی آکوستیک می تواند تمام صداهای اضافی محیط را فیلتر کند؛ به این ترتیب صداهای مزاحم محیط به گوش شنوندگان نمی رسد و صدا اکو نمی شود.