سقف غیر ایمن مدرسه باز هم حادثه ساز شد

سقف غیر ایمن مدرسه ای در استان بوشهر حادثه ساز شد. متاسفانه سقف غیر ایمن مدرسه باز هم حادثه ساز شد. سقف مدرسه “مائده” واقع در استان بوشهر صبح امروز فرو ریخت!  خوشبختانه این حادثه خسارات جانی در بر نداشت. اما اتفاقات این چنینی در بسیاری از نقاط کشور در حال رخ دادن است. همه […]

سقف غیر ایمن مدرسه باز هم حادثه ساز شد
۱۰ آبان ۱۳۹۶

سقف غیر ایمن مدارس

سقف غیر ایمن مدرسه ای در استان بوشهر حادثه ساز شد.

متاسفانه سقف غیر ایمن مدرسه باز هم حادثه ساز شد. سقف مدرسه “مائده” واقع در استان بوشهر صبح امروز فرو ریخت!  خوشبختانه این حادثه خسارات جانی در بر نداشت. اما اتفاقات این چنینی در بسیاری از نقاط کشور در حال رخ دادن است. همه ما حادثه آتش سوزی در مدرسه شین آباد و ریزش سقف مدرسه ای در میناب را به خاطر می آوریم. اما جالب است بدانید سالیانه اتفاقات این چنینی زیادی در مدارس کل کشور رخ می دهد. بعد از حادثه ناگوار آتش سوزی مدرسه شین آباد، چندین کلاس درس دیگر در ایران دچار ریزش سقف، آتش سوزی، ریزش مصالح و اتفاقاتی از این قبیل شده اند.

 

بروز حادثه در مدارس و مهد کودک ها بسیار دردناک است. زیرا دانش آموزان آسیب پذیرند و به تنهایی توانایی تامین ایمنی و سلامت خود را ندارند. در چنین شرایطی بروز خسارات مالی و جانی ناشی از حوادث این چنینی زیاد می شود.پس وظیفه ما و مسئولان است که به دنبال راه چاره ای برای به حداقل رساندن این آسیب ها باشیم.

 

اما چرا این حوادث در ساختمان مدارس اتفاق می افتند؟

دلیل بروز این اتفاقات، قدیمی و فرسوده بودن ساختمان مدارس، عدم رعایت ایمنی، عدم استفاده از مصالح به روز و مناسب ساختمان مدارس و … است. اما راه چاره برای بالا بردن ایمنی مدارس کاملا مشخص است. استفاده از مصالحی برای پیشگیری از آسیب، نوسازی مدارس، ایمن سازی مدارس بخصوص در مناطق پر خطر (مانند شهرهای روی کمربند زلزله) از مواردی است که مسئولان می توانند انجام دهند.

همانطور که در مطالب پیشین دیدیم استفاده از سقف کششی لابل در مدارس ایمنی کلاس درس و ساختمان مدارس را بالا می برد. از مزایای استفاده از سقف کششی لابل در مدارس، علاوه بر زیباتر کردن محیط تحصیلی، به جهت وزن سبک، تحمل بار زیاد (تا ۱۵۰ کیلوگرم) و ضربات مکانیکی و ضد اشتعال بودن، موجب بالا رفتن سطح ایمنی مدارس می شود. شما می توانید در این مطلب مزایای استفاده از سقف کششی لابل در مدارس را بخوانید.