۱۰ ترفند دکوراسیون که طبیعت را وارد خانه می کند

پیوند انسان و طبیعت جزو مهمترین و دیرینه ترین پیوندهاست. طبیعت برای انسان به معنای پاکی و سلامت بوده و برانگیزاننده حس تازگی و نشاط است. گشودن در خانه و دعوت طبیعت به درون منازل، نه تنها موجب زیبایی دکوراسیون منزل و تازگی هوای آن می شود، بلکه انرژی فوق العاده طبیعت را نیز به […]

طبیعت در خانه
۱۲ دی ۱۳۹۶

پیوند انسان و طبیعت جزو مهمترین و دیرینه ترین پیوندهاست. طبیعت برای انسان به معنای پاکی و سلامت بوده و برانگیزاننده حس تازگی و نشاط است. گشودن در خانه و دعوت طبیعت به درون منازل، نه تنها موجب زیبایی دکوراسیون منزل و تازگی هوای آن می شود، بلکه انرژی فوق العاده طبیعت را نیز به همراه خواهد داشت. خریدن گل و پرورش گیاه در منزل از جمله کارهایی است که عموم مردم برای آوردن طبیعت به منزل می کنند. اما از آن جایی که امروزه اکثر افراد در خانه های آپارتمانی زندگی می کنند، در این مطلب ۱۰ ترفند برای گشودن درهای خانه های آپارتمانی به روی طبیعت را گرد آورده ایم. شما با این ۱۰ ترفند دکوراسیون که طبیعت را وارد خانه می کند، می توانید خانه ای بسیار متفاوت و خوش رایحه داشته باشید.

 

  1. از گل و گیاهان خانگی استفاده کنید.

استفاده از گل و گیاه در خانه از متداول ترین روش های آوردن طبیعت به درون خانه است. هیچ محدودیتی برای استفاده از گل و گیاه در خانه ندارید. در همه اتاق ها می توانید آن ها را داشته باشید و به زیبایی و با رنگ های مختلف در کنار هم قرار بدهید. گل و گیاهان به محیط زندگی شادی و طراوت می بخشند و هوای تنفس خانه را پاک تر و سالم تر می کنند. اما دقت کنید که هر گیاه نیاز به مقداری خاص نور در هر روز دارد، اگر خانه شما نورگیر مناسبی ندارد، گیاهانی را تهیه کنید که به نور کمتری نیاز دارند.

 

گل و گیاه در خانه

 

  1. ایجاد باغچه های خانگی

استفاده از گیاهان دارویی را بسیاری از اطباء دارویی و پزشکان توصیه می کنند. پس چرا به جای خریدن گیاهان دارویی، آن ها را در خانه پرورش ندهید؟ شما به راحتی و با رعایت اصول پرورش گیاه می توانید گیاهان مورد نیاز خود را در گلدان های سفالی، مثل شکل زیر، پرورش دهید. این ظروف جای زیادی را نمی گیرند و بسیار مناسب خانه های آپارتمانی هستند. داشتن باغچه ای که برای هدفی آن را شکل داده اید، حس مسئولیت پذیری را در افراد زنده کرده و انرژی فوق العاده ای به ساکنان محیط می دهد.

 

بافچه گل و گیاه در خانه

 

  1. با چوب، آویز دیواری درست کنید.

هنگامی که برای تفریح به جنگل ها یا محیط های باز می روید می توانید سنگ های زیبا، شاخه های کوچک و یا صدف های خوش فرم را جمع آوری کنید و با آن ها لوازم تزیینی زیبایی برای خانه خود درست کنید. تصویری که در عکس زیر می بینید، آویزهایی هستند که با چوب درست شده اند. این لوازم دکوری بوی خوب چوب را به منزل شما می آورند و جلوه ای جنگلی به اتاق خواب شما می دهند.

 

طبیعت در خانه

 

  1. شیشه های کوچک را پر از شن کنید.

یکی از زیباترین دکوری هایی که می توانید بسازید، شیشه های کوچک پر از شن است. این شیشه ها را می توانید رنگ کنید و با دکوراسیون خانه خود منطبق کنید. اگر شیشه پر از شن شما کوچک است، درپوش آن را بگذارید و دور آن را با روبان های کوچک رنگی ببندید. اگر شیشه های شما بزرگ است، می توانید از شن هایی با رنگ های مختلف استفاده کنید و به صورت طبقه ای روی هم بریزید.

 

ایده تزیین منزل

 

  1. تراریوم خانگی درست کنید.

بر خلاف آنچه تصور می کنید، ساخت تراریوم خانگی بسیار ساده و کم خرج است و می توانید برای ساخت آن بسیار خلاقانه عمل کنید. ابتدا ظرف مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس  در آن شن ریخته وگیاهان مناسب تراریوم را در آن قرار دهید. شما هر چیز دکوری دیگری را هم می توانید در آن قرار دهید، مثل خانه های عروسکی کوچک، ماشین های کوچک و وسایل بازی مانند تاب و غیره. می توانید دنیای کوچکی را به سلیقه خود در تراریوم بسازید.

 

تراریوم بسیازید

 

  1. پارچه هایی با طرح گیاه بخرید.

اگر نگهداری از گیاهان خانگی برای شما ممکن نیست و یا جای خاصی برای گل و گیاه در خانه ندارید، همیشه می توانید از ظروف و پارچه هایی با طرح برگ، گل و گیاه استفاده کنید. در تصویر زیر میبینید که طرح گل و گیاه به چه زیبایی درون خانه را به بیرون خانه پیوند می زنند.

 

ایده دکوراسیون منزل

 

  1. از ظروف جنس چوب اصل استفاده کنید.

تکه های ظروف ساخته شده از چوب اصل را به عنوان دکور در منزل خود قرار دهید، اینگونه به شکلی در می آیند که گویی دقیقا از طبیعت بر روی بوفه شما قرار گرفته است. ظروف با جنس چوب طبیعی کمیاب و بسیار زیبا هستند. در صورتی که ظروف چوبی را جایی دیدید، بدون درنگ آن ها را خریداری کنید و به دکور خانه خود اضافه کنید.

 

ایده برای دکوراسیون منزل

 

  1. از حمام خود برگ اکالیپتوس آویزان کنید.

برگ درخت اکالیپتوس از جمله گیاهان دارویی خوش عطری است که دارای خواص جادویی برای از بین بردن انواع دردها است. این گیاه علاوه بر رایحه، حس آرامش و تازگی را در اطراف شما زنده می کند.  شما می توانید یک شاخه بزرگ اکالیپتوس را بر روی دوش خود در حمام آویزان کنید. این کار هم ظاهر جالبی به حمام شما می بخشد و هم فضای حمام را بسیار آروماتیک می کند.

 

برگ اکالیپتوس

 

  1. سقف کشسان با طرح طبیعت بزنید.

سقف های کشسان لابل با انواع طرح و رنگ جزو بهترین روش ها برای نشان دادن نقش پر رنگ طبیعت در خانه است. شما می توانید در خانه خود آسمان آبی و آرام، ستاره های نورانی شب، طرح جنگل، کوه های سر به فلک کشیده و اعماق دریا را داشته باشید. تصاویر طبیعی، زیبایی فوق العاده ای به محیط منزل شما می بخشد و روحیه افراد منزل را تقویت می کند. در تصویر زیر سقف های چاپی لابل را می بینید که طبیعت را در اتاق های مختلف منزل نشان می دهند.سقف کشسان لابل دارای ویژگی های خاص دیگری نیز هستند، برای مثال این سقف ها قابلیت جابجایی، ضد اشتعال، ضد رطوبت و آنتی باکتریال بودن را دارند. سقف کششی لابل تحمل بار تا ۱۵۰ کیلوگرم را در هر متر مربع دارد که به راحتی از ریزش آوار و مصالح ساختمانی در طول زلزله بر سر افراد جلوگیری می کند.

 

ایده برای دکوراسیون منزل

 

  1. از کلکسیون صدف خود استفاده کنید.

اگر منظره طبیعی مورد علاقه شما ساحل و دریا است، از کلکسیون صدف خود استفاده کنید. از تفریحات همه ما در ساحل جمع آوری صدف است. ولی معمولا آن ها را در گوشه ای بلا استفاده می گذاریم و یا دور می ریزیم. اما با کمی خلاقیت حتی دور ریختنی ترین لوازم منزل را می توان به اثری هنری تبدیل کرد. شما می توانید از کلکسیون صدف خود تابلوها و قاب های زیبایی بسازید و از آن ها به دور آینه و یا عکس قرار دهید. حتی با آن ها می توانید آویزهای زیبایی درست کنید که از در ورودی آویزان می شوند. صدف ها را حتی می توان به انواع شکل ها در آورد که در نوع خود بسیار خلاقانه است.

 

ایده برای دکوراسیون منزل