چرا سقف کشسان لابل ضد اشتعال است؟

ویژگی ضد حریق سقف کشسان موجب شده است استقبال زیادی از سقف کشسان در محیط هایی با نیاز به امنیت بالا صورت گیرد. اما ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که چرا سقف کشسان لابل ضد آتش است؟ و در اصل، معنای ضد آتش بودن یا همان ضد اشتعال بودن چیست؟ سقف کشسان […]

سقف ضد اشتعال
۰۱ شهریور ۱۳۹۷

ویژگی ضد حریق سقف کشسان موجب شده است استقبال زیادی از سقف کشسان در محیط هایی با نیاز به امنیت بالا صورت گیرد. اما ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که چرا سقف کشسان لابل ضد آتش است؟ و در اصل، معنای ضد آتش بودن یا همان ضد اشتعال بودن چیست؟

سقف کشسان ضد اشتعال به چه معنی است؟

وقتی می گوییم سقف لابل مقاوم در برابر اشتعال است، به این معنی نیست که این سقف به هیچ وجه آتش نمی گیرد، بلکه به این معنی است که متریال و مواد اصلی سقف لابل به صورتی هستند که آتش زا و یا تشدید کننده آتش نیستند. این سقف در برابر اشتعال، ویژگی مقاومتی از خود نشان می دهد و از انتشار و شعله کشیدن هر چه بیشتر آتش جلوگیری می کند.

مطالب مرتبط: فرم سفارش طراحی در استفاده از رنگ های شاد در دکوراسیون تردید نکنید دکوراسیون جذاب و متفاوت سقف دکوراسیون سرویس بهداشتی نشانه های یک خانه پر نشاط طراحی دکوراسیون دفتر کار با نصب سقف کشسان

چرا سقف کشسان لابل ضد اشتعال است؟

متریال سقف لابل در برابر اشتعال، از پایداری و انتشار آن جلوگیری می کند. دلیل این مقاومت، عناصر موجود در مواد اولیه سقف کشسان است. اولین سوالی که از خود می پرسیم این است که آتش برای آغاز و ادامه به سوختن به چه چیزی نیاز دارد؟

عمل سوختن نیاز به حضور سوخت، اکسیژن و جرقه دارد و در صورت عدم حضور مداوم هر یک از این عوامل، آتش نمی تواند به سوختن و سوزاندن ادامه دهد. دانشمندان با شناخت و مطالعه رفتار آتش، به این نتیجه رسیده اند که برای خاموش کردن آتش باید یکی از این عناصر را غایب کرد و یا از بین برد. به همین ترتیب به دو دسته مکانیزم مقاومتی در برابر آتش رسیده اند:

  • از بین بردن (یا جذب) اکسیژن از هوای اطراف محیط در حال آتش سوزی ( و یا نقطه احتراق)

  • ایجاد یک لایه ی متراکم از مواد ضد اشتعال اطراف شعله (کربن)، برای از بین بردن اکسیژن محیط

هالوژن ها (کلر، فلوئور و غیره) مواد شیمیایی هستند که به راحتی با اکسیژن ترکیب می شوند، یا با اکسیژن واکنش می دهند تا به صورت یک محصول فرآوری شده در بیایند. بنابراين اگر هالوژن ها به شعله نزدیک شوند، اكسيژن را حذف يا جذب می كنند.

عناصر موجود در پارچه PVC از هر دو روش برای مقابله با آتش استفاده می کنند. پارچه PVC در هنگام قرار گرفتن در معرض آتش از خود کلرین ساتع می کند که با اکسیژن موجود در محیط اطراف واکنش نشان می دهد که موجب حذف و یا جذب اکسیژن می شود. به علاوه، آتش موجب حجیم شدن PVC شده و یک لایه متراکم به وجود می آورد که مانعی برای جریان آتش است. بنابراین این متریال تا زمانی که اکسیژن محیط در لایه ایجاد شده به اتمام برسد، می سوزد و از بین رفتن اکسیژن، از طریق واکنش با هالوژن انجام می شود.

 

مطالب مرتبط:

سفارش طراحی

در استفاده از رنگ های شاد در دکوراسیون تردید نکنید

دکوراسیون جذاب و متفاوت سقف

دکوراسیون سرویس بهداشتی

نشانه های یک خانه پر نشاط

طراحی دکوراسیون دفتر کار با نصب سقف کشسان