تفاوت سقف لابل و پنل های گچی ( کناف )

تفاوت سقف لابل و پنل های گچی ( کناف ) چرا می گوییم سقف کشسان جایگزین مناسبی برای پانل های گچی است؟ لازم است این دو متریال را از جنبه های مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم. جنس، وزن و انعطاف پذیری سقف کشسان و کناف مهمترین تفاوت سقف کشسان و کناف در متریال اولیه ساخت […]

سقف مات لابل
۰۳ شهریور ۱۳۹۸

تفاوت سقف لابل و پنل های گچی ( کناف )

چرا می گوییم سقف کشسان جایگزین مناسبی برای پانل های گچی است؟ لازم است این دو متریال را از جنبه های مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم.

سقف مات لابل

سقف مات لابل جایگزین پنل گچی

جنس، وزن و انعطاف پذیری سقف کشسان و کناف

مهمترین تفاوت سقف کشسان و کناف در متریال اولیه ساخت این دو است. سقف کشسان متشکل از نوعی پارچه PVC انعطاف پذیر، سبک و عایق حرارت است، اما کناف از گچ ساخته شده است. همین تفاوت، این دو محصول را در وزن و انعطاف پذیری متمایز می کند. وزن سبک سقف لابل، ۲۰۰ گرم در هر متر مربع در مقابل وزن بیش از ۱۰ کیلوگرم در هر متر مربع سقف کناف، قابل توجه است.

سقف کشسان لابل همان طور که از نام آن پیداست، با گرم کردن پارچه سقف در هنگام نصب، خاصیت کشسانی پیدا می کند که می توان هر نوع سازه چند بعدی و چند سطحی را پیاده سازی کرد. اما در سقف کاذب کناف، انعطاف پذیری بدان معنا وجود ندارد.

 

حفظ ایمنی و ماندگاری در سقف لابل و کناف

ویژگی تحمل بار در سقف لابل، بیش از هزار برابر وزن خود، خطر آسیب های ناشی از ضربات ناگهانی، ریزش آوار در هنگام زلزله ، تجمع مایعات در هنگام خرابی در لوله کشی ساختمان را برطرف می کند.بر خلاف سقف لابل، سقف کناف در مقابل نم و رطوبت آسیب پذیر است و در هنگام زلزله، خطر جدا شدن تکه های گچ و سازه کناف وجود دارد. علاوه بر این موارد، با نصب سقف ضد نم و رطوبت و آنتی باکتریال لابل، از خطرات و بیماری هایی که سلامتی  شما و اعضای خانواده را تهدید می کند در امان هستید.

 

سرعت نصب و تنوع رنگ و طرح در سقف کشسان لابل و پانل گچی

از آنجایی که پارچه سقف کشسان لابل تنوع زیادی در جنس و رنگ دارد و مراحل انتخاب رنگ سقف و چاپ تصاویر با کیفیت در زمان تولید سقف لابل صورت می گیرد، زمانی برای رنگ آمیزی سقف، مانند سقف کناف صرف نمی کنید. بعلاوه اینکه اجرای طرح و نقش بر روی کناف نیز نیازمند ابزار جانبی و صرف هزینه و زمان بیشتری خواهد بود. زیر سازی، نصب سقف و انواع نورپردازی سقف لابل نیز در زمان بسیار کوتاهی، در حدود چند ساعت صورت می گیرد. در حالی که زیر سازی، نصب سازه، نورپردازی و رنگ آمیزی کناف در متراژ مشابه چند روزی به طول می انجامد.

 

نگهداری سقف کشسان و کناف

گارانتی ۱۲ ساله سقف لابل خود گویای کیفیت و مقاومت این محصول در مقابل شرایط محیطی در گذر زمان است. سقف های لابل در طول ۵۰ سال کیفیت رنگ و تصاویر چاپ شده بر روی خود را حفظ می کنند. رنگ آمیزی مجدد کناف بعد از گذشت چند سال از نصب آن اجتناب ناپذیر است. در مواردی که آسیب بر اثر ضربات ناگهانی یا تغییردما و رطوبت به سقف کناف رسیده است، مجبور به تخریب و بازسازی سقف کناف هستید.

 

سقف کشسان لابل یا کناف !!!
انتخاب شما کدام است؟ امروزه محصولات متنوع و منحصر به فردی برای تزئینات داخلی ساختمان وجود دارد. تنوع، زیبایی و کیفیت این محصولات انتخاب را تا حدودی دشوار کرده است. مقایسه این دو محصول از جوانب مختلف می تواند به شما کمک کند. از تفاوت سقف لابل و پنل های گچی به این نتایج می توان رسید که سقف لابل با وزن سبک، ضخامت کم و انعطاف پذیری امکان ساخت سازه های چند بعدی و نامنظم را فراهم می کند. در مقابل، پیاده سازی این ساختار در کناف اگر غیرممکن نباشد، مستلزم صرف هزینه، زمان و تحمیل بار سنگینی به ساختمان است. حفظ ایمنی و سلامت خانواده، در مقابل ریزش آوار در هنگام زلزله و آسیب ناشی از تجمع باکتری در محیط های مرطوب ،در سقف کشسان آنتی باکتریال و ضد نم و رطوبت لابل امکان پذیر است. همانطور که می دانید، آثار نم و رطوبت بر روی کناف را تنها با رنگ آمیزی یا تخریب کامل پانل گچی و بازسازی آن می توانید برطرف کنید. اما تنوع رنگ پارچه و کیفیت چاپ تصاویر زیبا بر روی سقف لابل شما را از هرگونه تغییر و رنگ آمیزی سقف و دیوار بی نیاز می کند. سرعت نصب و نورپردازی سقف لابل، تنها در چند ساعت در مقایسه با نصب کناف، در چند روز، در متراژ برابر، زمان قابل توجهی است.در آخر سقف کشسان لابل با ۵۰ سال ماندگاری کیفیت و ۱۲ سال گارانتی به مراتب هزینه نگهداری بسیار کمتری در مقابل پانل های گچی خواهد داشت.
مرحله
آیتم مقایسه
سقف کشسان لابل
سقف کاذب کناف
۱
جنس
پارچه PVC
مصالح سنتی مانند گچ
۲
وزن
۲۰۰ گرم در هر مترمربع
۸ الی ۱۳ کیلوگرم در هر متر مربع
۳
ایمنی
سقف لابل در مقابل ضربات ناگهانی و حجم آوار در هنگام تخریب و زلزله مقاوم است.
خطر ریزش گچ و جدا شدن سازه کناف از سقف در صورتی که به درستی متصل نشده باشد وجود دارد.
۴
ضخامت
ضخامت سقف لابل حداکثر ۰٫۱۸ تا ۰٫۲۵ میلیمتر می باشد.
بسته به نوع پروژه ضخامت های مختلفی تا چندین سانتی متر دارد.
۵
انعطاف پذیری
قابلیت ساخت انواع سازه هندسی، چند بعدی، چند سطحی و نامنظم به کمک پارچه انعطاف پذیر سقف لابل.
جنس شکننده و خشک گچ در کناف انعطاف پذیر نیست. در بسیاری از موارد با تغییر دما گچ ترک می خورد و با گذشت زمان نیاز به بازسازی سقف است.
۶
ماندگاری
سقف کشسان لابل در مقابل نم و رطوبت مقاوم است و در محیط های مرطوب کیفیت خود را حفظ می کند.
کناف در مقابل رطوبت مقاوم نیست. نصب کناف در محیط های مرطوب با مواردی همچون تغییر رنگ کناف یا ریزش گچ همراه خواهد بود.
۷
زمان اجرا
سقف لابل دارای بالاترین سرعت نصب است. سقف لابل در یک فضای ۸۰ متری به همراه نورپردازی تنها در چند ساعت قابل نصب است.
نصب کناف در یک فضای ۸۰ متری به همراه نورپردازی، حدالقل دو روز زمان می برد.
۸
انواع نورپردازی
انواع نورپردازی داخلی و خارجی از جمله نورپردازی با فیبرنوری ، کریستال، لوستر در سقف کشسان لابل قابل اجراست.
انواع نورپردازی به صورت نورمخفی و نصب کریستال و … در کناف امکان پذیر است.
۹
تنوع رنگ و طرح
سقف کشسان لابل، دارای بیش از ۱۵۰ نوع رنگ است و انواع تصاویر با کیفیت را می توانید بر روی پارچه سقف لابل چاپ کنید.
سقف کناف تنها قابل رنگ آمیزی است و اجرای نقش و طرح بر روی کناف نیازمند ابزار جانبی و صرف هزینه و وقت است.
۱۰
نگهداری
سقف کشسان لابل گرد و غبار و باکتری و رطوبت را به خود جذب نمی کند. لابل، کیفیت محصول خود را برای ۱۲ سال گارانتی می کند.
رنگ آمیزی کناف بعد از چند سال از نصب آن اجتناب ناپذیر است. در مواردی که آسیب بر اثر ضربات ناگهانی یا تغییردما و رطوبت به سقف کناف رسیده است، مجبور به تخریب سقف کناف هستید.