بهترین طرح سقف کشسان آشپزخانه

آشپزخانه را قلب تپنده هر خانه‌ای می‌نامند، چرا که خانم خانه زمان زیادی را در آن‌جا صرف رسیدگی به امور منزل، شستن ظرف‌ها و آشپزی می‌کند. بنابراین زیبایی، جذابیت و حس آرامش این محیط برای هر خانه‌ای بسیار بااهمیت است. در آشپزخانه‌های مدرن از طراحی داخلی مینیمال استفاده می‌کنند؛ یکی از بخش‌های این طراحی مینیمال […]

سقف کشسان آشپزخانه
۲۲ اسفند ۱۴۰۲

آشپزخانه را قلب تپنده هر خانه‌ای می‌نامند، چرا که خانم خانه زمان زیادی را در آن‌جا صرف رسیدگی به امور منزل، شستن ظرف‌ها و آشپزی می‌کند. بنابراین زیبایی، جذابیت و حس آرامش این محیط برای هر خانه‌ای بسیار بااهمیت است. در آشپزخانه‌های مدرن از طراحی داخلی مینیمال استفاده می‌کنند؛ یکی از بخش‌های این طراحی مینیمال استفاده از سقف کشسان آشپزخانه بوده که در بزرگتر نشان دادن فضا و بهبود میزان نور موجود در محیط آشپزخانه بسیار موثر است.

استفاده از سقف کشسان در آشپزخانه معمولا به همراه کناف است که فضا را شیک‌تر و زیباتر می‌سازد. نام دیگر سقف کشسانی که برای آشپزخانه به کار می‌رود، سقف باریسول آشپزخانه است. این نوع سقف کارایی و زیبایی زیادی دارد و آشپزخانه شما را به فضایی استثنایی تبدیل می‌کند. از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از این نوع سقف کشسان در آشپزخانه این است که دیر کثیف می‌شود و شست‌وشوی آن نیز بسیار آسان است. بنابراین در محیط آشپزخانه که اکثر اوقات مملو از انواع چربی‌ غذا است، انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. برای آشنایی بیشتر با انواع سقف‌های کشسان آشپزخانه و آگاهی از مزایای استفاده از آن‌ها تا انتهای مطلب با لابل همراه باشید.

انتخاب سقف کشسان آشپزخانه بر اساس سبک معماری

معماری خانه و آشپزخانه هر منزلی با منازل دیگر فرق می‌کند و طراحان مختلف از سبک‌های متفاوتی برای آشپزخانه استفاده می‌کنند. سقف کشسانی که در آشپزخانه استفاده می‌شود به گونه‌ای طراحی شده است که با هر سلیقه‌ای همخوانی داشته باشد و افراد مختلف بتوانند از انواع مختلف آن متناسب با آشپزخانه خود استفاده کنند. در ادامه انواع سقف‌های کشسان آشپزخانه را معرفی خواهیم کرد.

  • سقف آشپزخانه مدرن: این سبک از آشپزخانه همانطور که از نامش پیداست، طراحی مدرن، مینیمال و ساده‌ای دارد و مناسب آشپزخانه‌های مدرن و مد روز است. جزئیات به کار رفته در آن اندک است و در سقف کشسان آن از پارچه‌های آینه‌ای با درخشندگی بسیار بالا و طراحی مدرن استفاده می‌شود که به زیباتر و مینیمال‌تر شدن فضا کمک می‌کند.
  • سقف آشپزخانه صنعتی: در آشپزخانه‌های صنعتی باید از سقف کشسانی استفاده شود که جنسی ساده و مقاوم داشته باشد. بنابراین پارچه سقف کشسان آشپزخانه‌های صنعتی از جنس مات و ساده با رنگ‌های سرد و خنثی مانند خاکستری ساخته می‌شوند.
  • سقف آشپزخانه کلاسیک: این سبک از سقف کشسان، به آشپزخانه شما جلوه‌ای قدیمی، کلاسیک و زیبا می‌بخشد. در طراحی این مدل سقف از پارچه‌هایی که طرح‌های کلاسیک دارند برای ایجاد ظاهری شکوهمند استفاده شده است. رنگ‌های مورد استفاده در این پارچه‌ها بیشتر رنگ‌هایی مانند سبز تیره، قرمز و طلایی هستند.
  • سقف آشپزخانه روستایی: پارچه‌های استفاده شده در این سقف‌های کشسان، طرح‌هایی از طبیعت و گل و گیاه دارند؛ همچنین از رنگ‌های سبز و قهوه‌ای و قرمز در آن‌ها استفاده شده است که حس صمیمیت و آرامش را منتقل می‌کنند.

انواع سقف کشسان آشپزخانه

انواع سقف کشسان آشپزخانه

در طراحی سقف‌های کشسان آشپزخانه ۴ نوع سقف وجود دارند که عبارتند از:

  • سقف ترنسپرنت: این نوع سقف کشسان آشپزخانه که به نورگذر نیز معروف است، نور را به خوبی از خود عبور می‌دهد و پخش نور بسیار بالایی دارد. بنابراین این مدل سقف کشسان باعث می‌شود آشپزخانه شما روشن‌تر و نورانی‌تر باشد و در هنگام آشپزی حس خوب و آرامش عمیقی داشته باشید. علاوه‌بر روشنایی و زیبایی ظاهری، سقف ترنسپرنت آشپزخانه به راحتی قابل شست‌وشو است و حتی می‌توانید آن را با یک دستمال مرطوب به آسانی تمیز کنید.
  • سقف کشسان لاکر در آشپزخانه: سقف‌های آینه‌ای یا لاکر در طراحی بسیاری از آشپزخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و باعث دلبازتر و بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه می‌شوند. این نوع سقف کشسان به درخشان بودن محیط آشپزخانه شما کمک می‌کند و در رنگ‌های متنوع و مختلفی قابل اجرا است؛ همچنین امکان استفاده از نورپردازی در سقف‌های لاکر وجود دارد.
  • سقف‌های کشسان چاپی در آشپزخانه: شما می‌توانید به دلخواه خود هر طرحی که دوست دارید را روی این نوع سقف کشسان چاپ کنید؛ مثلاً، طرح‌های مینیمال، مدرن، کلاسیک، انتزاعی، طبیعت، آسمان ابری، آسمان پرستاره، کهکشان، اقیانوس و یا حتی طرح گل و شکوفه به راحتی روی این مدل سقف کشسان آشپزخانه قابل اجرا است. ظرافت و کیفیت طرح‌های اجرایی روی این سقف بسیار حیرت‌انگیز و زیبا است.
  • استفاده از سقف کشسان همراه با چراغ‌های خطی: اینکه در سقف‌های کشسان، چراغ‌های خطی یا لاین‌های نوری را به کار ببرید، باعث زیباتر شدن جلوه آشپزخانه شما خواهد شد. با این کار می‌توانید نورپردازی مناسبی در آشپزخانه خود ایجاد کنید و نور در تمام سطوح از جمله جزیره آشپزخانه و میز غذاخوری به خوبی پخش شود. اجرای این مدل سقف کشسان آشپزخانه بسیار ظریف است.

مزایای سقف کشسان آشپزخانه

پیش از انتخاب سقف کشسان برای آشپزخانه خود بهتر است از مزایای استفاده از آن آگاه باشید تا بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید. استفاده از این دکوراسیون مدرن در فضای آشپزخانه، مزیت‌های زیادی برای خانواده به همراه دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها ایجاد فضایی دل‌انگیز، زیبا، جذاب و آرامش‌بخش برای اعضای خانواده است تا بتوانند در کنار هم صبحانه روز تعطیل خود را در آشپزخانه میل کنند. در ادامه برخی از مزایای استفاده از سقف کشسان آشپزخانه ذکر شده است.

  • زیبایی و طراحی خاص و منحصر به فرد: طراحی سقف کشسان آشپزخانه بسیار خلاقانه، متنوع و منحصربه‌فرد است. شما می‌توانید هر طرح یا نقشی که در ذهن دارید روی این سقف پیاده کنید. از جمله طرح‌هایی که می‌توانید در آشپزخانه خود از آنها بهره بگیرید، شکل‌های هندسی زیبا و الگوهای خاصی هستند که ظاهر آشپزخانه شما را زیبا و جذاب می‌سازند.
  • نورپردازی و روشن‌سازی فضا با استفاده از سقف کشسان آشپزخانه: شما می‌توانید تجربه‌ای از نورپردازی باکیفیت در آشپزخانه خود داشته باشید. این امر علاوه ‌بر ایجاد فضایی آرامش‌بخش و امن، محیط آشپزخانه را دلبازتر نشان می‌دهد.
  • پنهان کردن سیم‌ها و نازیبایی‌های محیط آشپزخانه به کمک سقف کشسان: اگر از سقف کشسان آشپزخانه در دکوراسیون داخلی استفاده کنید، می‌توانید از ایجاد آشفتگی در فضای آشپزخانه جلوگیری نمایید. اگر سیم های به‌کار رفته در آشپزخانه شما شکل نامنظمی داشته باشد، ظاهر آشپزخانه شما بهم می‌ریزد؛ اما می‌توانید با استفاده از سقف کشسان این بی‌نظمی را برطرف کنید.
  • تمیز کردن آسان: آشپزخانه مکانی است که به دلیل آشپزی مکرر، روی سقف یا دیوار آن چربی‌ها انباشته می‌شوند. استفاده از سقف کشسان به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید لکه‌ها را به راحتی تمیز کنید و هیچگونه رد چربی یا روغن روی سقف آشپزخانه شما وجود نداشته باشد.
  • طراحی ضد رطوبت سقف کشسان آشپزخانه: این نوع سقف در مقابل رطوبت مقاوم است و باعث می‌شود که سقف آشپزخانه شما از ظاهری زیبا و بادوام برخوردار باشد.
  • قابلیت نصب و جابه‌جایی آسان سقف باریسول آشپزخانه: اگر در آشپزخانه خود از این نوع سقف استفاده می‌کنید، خیالتان راحت باشد که در صورت بروز هر گونه مشکل و یا تکراری شدن طرح سقف اجرایی می‌توانید آن را به راحتی جابه‌جا یا تعویض کنید. همچنین نصب این سقف کشسان بسیار راحت است، در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود و هیچ گونه کثیف کاری در آشپزخانه ندارد.

مزایای سقف کشسان آشپزخانه

نصب سقف کشسان آشپزخانه

همانطور که می‌دانید، تنها فرایند طراحی و تولید سقف کشسان آشپزخانه مهم نیست، بلکه اجرا و نصب آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به این دلیل که اگر سقف به خوبی نصب نشود، ممکن است زیبایی ظاهری فضای آشپزخانه را به‌هم بزند. بنابراین حتماً شرکتی را انتخاب کنید که یک تیم اجرایی حرفه‌ای داشته باشند. معمولاً هزینه نصب سقف کشسان برای آشپزخانه چندان زیاد نیست و بسیار اقتصادی خواهد بود. تولید، اجرا و نصب سقف کشسان آشپزخانه معمولاً توسط شرکت طراح آن انجام می‌شود و به ترتیب شامل مراحل زیر است:

  1. پس از انتخاب طرح مورد نظرتان، جهت ثبت سفارش با تیم فنی طراحی سقف کشسان در ارتباط خواهید بود تا طرح شما مورد بررسی قرار بگیرد و جهت اجرا در فضای آشپزخانه آماده شود.
  2. اندازه‌گیری دقیق سقف آشپزخانه توسط تیم اجرایی انجام می‌شود تا با توجه به ابعاد محیط یعنی طول، عرض و ارتفاع سقفتان بتوانند سقف کشسان مناسب را برای شما تولید کنند. در این مرحله می‌توانید از قیمت تمام شده سقف کشسان خود مطلع شوید.
  3. پس از ساخت و آماده سازی سقف کشسان، تیم اجرایی، سقف آشپزخانه شما را بررسی می‌کنند تا در صورت وجود یک سقف کاذب از قبل، آسیب دیدگی و یا شکستگی را در محل، تعمیر و بقایای آن را تمیز کنند.
  4. برای نصب سقف کشسان آشپزخانه از پروفیل‌های آلومینیومی استفاده می‌شود که به صورت یک فریم در زیر پارچه قرار می‌گیرند. در این مرحله فریم‌های آلومینیومی به دیوارهای اطراف سقف متصل می‌شوند تا تکیه‌گاهی برای سقف کشسان آشپزخانه شما باشند.
  5. در مرحله آخر، سقف کشسان آماده شده در آشپزخانه اجرا می‌شود که فرایند نصب آن بیش از چند ساعت به طول نمی‌انجامد.

قیمت و خرید سقف کشسان آشپزخانه از لابل

لابل یکی از بهترین شرکت‌های تولید کننده انواع سقف کشسان آشپزخانه در ایران است که حتی در زمینه ارسال محصولات خود به سایر کشورها نیز بسیار موفق عمل کرده و قابلیت اجرای طرح‌های دلخواه شما با بالاترین کیفیت را دارد. پیش از خرید سقف کشسان برای آشپزخانه خود از گروه صنعتی لابل، توجه داشته باشید که سقف باریسول آشپزخانه در این شرکت از بهترین متریال موجود و بر اساس جدیدترین متدهای روز دنیا ساخته می‌شود و عمری طولانی و دوامی بالا دارد. به همین دلیل با خرید سقف کشسان از لابل در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

نصب سقف کشسان آشپزخانه توسط گروه صنعتی لابل در کوتاه‌ترین زمان ممکن و توسط افراد مجرب صورت می‌گیرد. تعیین قیمت سقف کشسان آشپزخانه، پیش از ثبت سفارش امری تقریباً ناممکن است؛ چرا که تنها پس از اینکه سفارش خود را ثبت کردید، با اندازه‌گیری دقیق متراژ آشپزخانه و سقفی که کار روی آن اجرا می‌شود و همچنین نوع و طرح سقفی که انتخاب کرده‌اید، قیمت نهایی تعیین و اعلام می‌شود. شما می‌توانید برای ثبت سفارش و آگاهی از قیمت هر متر سقف کشسان لابل، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

قیمت و خرید سقف کشسان آشپزخانه از لابل

سوالات متداول

  1. سقف کشسان آشپزخانه معمولاً با چه نوع معماری سازگار است؟

این نوع سقف با انواع مختلف سبک‌های معماری سازگار بوده و می‌توانید آن را در آشپزخانه‌های مدرن، کلاسیک، صنعتی و حتی روستایی در رنگ‌های مختلف و متناسب با محیط استفاده و طبق طراحی و معماری آشپزخانه خود مدل سقف باریسول لابل را تعیین کنید.

  1. انواع مختلف سقف کشسان آشپزخانه شامل چه مواردی می‌شود؟

در طراحی این نوع سقف‌ها می‌توان از سقف‌های کشسان لاکر یا آینه‌ای، سقف‌های نورگذری یا ترنسپرنت و سقف‌های چاپی استفاده کرد که به کار بردن هر یک از آن‌ها به سلیقه خودتان بستگی دارد.

  1. مهم‌ترین مزایای استفاده از سقف کشسان در آشپزخانه چیست؟

این سقف به راحتی تمیز می‌شود، بنابراین هیچگونه لکه‌ای از چربی روی سقف آشپزخانه‌تان باقی نمی‌ماند. همچنین ضد رطوبت بوده، ظاهری زیبا دارد و جلوه‌ای درخشان، نورانی و مدرن به آشپزخانه شما می‌بخشد. شما می‌توانید از کار کردن در آشپزخانه و یا صرف وعده‌های غذایی به همراه عزیزانتان در محیطی زیبا و آرامش‌بخش لذت ببرید.

  1. آیا می‌توان از سقف کشسان آشپزخانه به همراه کناف و نورپردازی استفاده کرد؟

پاسخ به این سوال مثبت است و معمولاً این نوع سقف به همراه کناف استفاده می‌شود تا جلوه‌ای زیباتر به نمایش بگذارد، همچنین نورپردازی‌ درون این سقف اجرا می‌شود.