طراحان داخلی بزرگ این ۶ قانون طراحی را می شکنند

  طراحان داخلی بزرگ این ۶ قانون طراحی را می شکنند   قانون #اول: تابلو بزرگ را به صورت متقارن آویزان کنید. الیزابت والینو، یکی از طراحان داخلی برجسته کالیفرنیا می گوید: “برخلاف این قانون که می گوید باید تابلوهای بزرگ را به صورت متقارن، و در وسط دیوار اصلی نشیمن قرار داد، از نظر […]

۱۳ مهر ۱۳۹۶

 

طراحان داخلی بزرگ این ۶ قانون طراحی را می شکنند

 

قانون #اول: تابلو بزرگ را به صورت متقارن آویزان کنید.

الیزابت والینو، یکی از طراحان داخلی برجسته کالیفرنیا می گوید: “برخلاف این قانون که می گوید باید تابلوهای بزرگ را به صورت متقارن، و در وسط دیوار اصلی نشیمن قرار داد، از نظر من در مواقعی این تقارن بیهوده و بسیار سخت گیرانه است. به همین دلیل در اتاق نشیمن زیر، تابلوی نقاشی بزرگ را در قسمت چپ و انتهایی مبل قرار دادم تا از انتهای راهرو دیده شود و در مرکز توجه قرار بگیرد و مخاطب را مستقیما به اتاق نشیمن هدایت کند.

 

قانون #دوم: هر اتاقی باید از یک سبک طراحی پیروی کند.

ادیتا چایکوفسکی، مدیر کمپانی بزرگ طراحی داخلی ادیتا در شیکاگو، گفته است: «من گاهی از قانون “یک اتاق، یک سبک” پیروی نمی کنم. البته دکوراسیون هر اتاق باید متقارن و موزون باشد، اما یکی از علایق من در طراحی هر اتاق، ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن است. برای مثال این تصویر دفتر کار را من طراحی کرده ام که از نظر من اتاقی متفاوت و جذاب است.»

قانون #سوم: شیرآلات و انواع فلزهای یک اتاق باید یک جنس و رنگ واحد داشته باشند.

به گفته موسس کمپانی آپریل پاورز در سانفرانسیسکو،  برخی بر این باورند که تمام فلزات به کار رفته در آشپزخانه باید هم جنس و هم شکل باشند، اما او همیشه از این قانون پیروی نمی کند. در این آشپزخانه می بینید که رنگ و جنس فلزات به کار ر فته در لامپ ها، شیرآلات و حتی سینک بسیار متفاوت است اما به زیبایی در کنار هم قرار گرفته اند. این زیبایی بسیار مهم تر از قانون ها است.

قانون #چهارم همیشه مهم ترین وسایل باید بزرگترین باشد.

همیشه در طراحی گفته می شود که مهم ترین وسایل اتاق باید بزرگترین باشند تا چشم بیننده به سمت آن برگردد. این اتاق خواب یک بازیگر معروف است، اما در تصویر زیر می بینید که بر خلاف این قانون در سایز چراغ های خواب در دو طرف آینه بسیار اغراق شده است و این چراغ ها از تصویر خود بازیگر نیز بزرگتر هستند. کریستینا، موسسه شرکت طراحی داخلی اوراژ، از این قانون پیروی نمی کند، او می گوید: ” من در شرکتم تنها یک قانون دارم: رنگ رو عوض نکن، فقط شکل رو تغییر بده!”

قانون #پنجم کارهای چوبی متفاوت را ترکیب نکنید.

یکی از قوانین طراحی داخلی می گوید چوب های با رنگ و جنس متفاوت را با هم ترکیب نکنید. اما مدیر شرکت طراحی داخلی دابلیو، نظر دیگری دارد: «تیم طراحی داخلی ما عاشق شکستن این قانون هستند. برای مثال در این اتاق نشیمن شما ترکیب های زیادی از چوب روشن و تیره می بینید. ما در این اتاق میزها و صندلی چوبی با دور نگ کاملا متفاوت را برای بالا بردن عمق بصری این فضا ترکیب کردیم.»

قانون #ششم همه چیز باید ست باشد.

در  نگاه اول ممکن است به نظر بیاید که دکوراسیون این اتاق قانونی را نشکسته است. اما نیکول معتقد است یک طراح قانون شکن است. او می گوید: “من عاشق ایجاد ترکیب سنتی-مدرن هستم و باور دارم افراد باید هر آنچه برایشان مهم است در محیط زندگی شان داشته باشند، نه هر چیزی که با دکوراسیون خانه هماهنگ است.” برای مثال من این کمد مدرن، مخصوص نگهداری شیشه های نوشیدنی را برای این اتاق پذیرایی سنتی طراحی کرده ام و از نظر ترکیبی نظر مشتری را کاملا جذب کرده است.

طراحان داخلی بزرگ این ۶ قانون طراحی را می شکنند