سقف کشسان برای چه فضاهایی مناسب است

سقف کشسان برای چه فضاهایی مناسب است ؟ سقف کشسان لابل نسل جدید سقف های کاذب است که امروزه در دکوراسیون های داخلی جایگاه ویژه ای دارد. برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم که سقف کشسان برای چه فضاهایی مناسب است ؟ ابتدا بهتر است با خصوصیات این متریال بیشتر آشنا شویم. سقف کشسان […]

سقف کشسان برای چه فضاهایی مناسب است
۱۶ آذر ۱۳۹۹

سقف کشسان برای چه فضاهایی مناسب است ؟

سقف کشسان لابل نسل جدید سقف های کاذب است که امروزه در دکوراسیون های داخلی جایگاه ویژه ای دارد.

برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم که سقف کشسان برای چه فضاهایی مناسب است ؟ ابتدا بهتر است با خصوصیات این متریال بیشتر آشنا شویم.

سقف کشسان از جنس pvc می باشد. به همین دلیل به سقف کشسان فیلم پی وی سی نیز می گویند.

بخش عمده سقف کشسان از پی وی سی است. همچنین مقداری پلاستی سایزر، زینک اکسید و افزودنی های مجاز که قابل بازیافت  هستند در آن به کار رفته است.

ضخامت سقف های کشسان معمولا بین  ۱۸/۰ الی ۳۳/۰ سانتی متر می باشد.

پلاستی سایزر موجود در متریال کشسان برای خاصیت کشسانی این متریال است. پلاستی سایزرها موادی مایع هستند که با پلیمرهای سخت، آمیخته شده و سبب نرمی و انعطاف پذیری می شود تا آنها را فرآیندپذیر نموده و در آنها تنوع کاربری ایجاد نمایند.

زینک اکسید ( اکسید روی )  نیز برای خاصیت آنتی باکتریالی و بالا بردن مقاومت دمایی سقف های کشسان می باشد. اکسید روی معمولا در بسیاری از مصالح استفاده می شود.

سقف های کشسان بسیار سبک بوده و به صورت رول ساخته می شوند تا بتوان آن را به شکل و اندازه دلخواه خود برش داد و به سادگی در ابعاد مختلف آن را جابجا کرد.

ضمن ارائه سقف کشسان به صورت ساده، امکان چاپ روی سقف کشسان نیز وجود دارد.  این محصول نیز مشتریان بسیاری زیادی دارد که با تصاویر متنوع سفارش گذاری و اجرا میشود.

تا اینجا تا حدودی از مواد به کار رفته در ساخت سقف کشسان لابل آشنا شدیم ، مواد مضری در فرآیند ساخت آن به کار نرفته است و متریالی مناسب برای فضاهای داخلی و حتی حساس از قبیل بیمارستان و استخرها است.

سقف کشسان لابل

سقف کشسان به دو صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

 

  1. سقف کاذب کامل کشسان است : در این صورت سقف کشسان کاملا جایگزین سقف های سنتی شده است.  در بیشتر این موارد از سقف های چاپی کمتر استفاده میشود، مات، ساتن و لاکر بیشتر فضاها را تشکیل میدهند.
  2. سقف کشسان با سقف های کاذب دیگر تلفیق شده است. در این نوع که در بازسازی ها بیشتر کاربرد دارد سقف کشسان به صورت نگینی در مهمترین فضاها نصب میشود. مثلا لاکر با نورپردازی فیبرنوری وسط یک پذیرایی ، یا یک سقف چاپی در آشپزخانه و یا یک سقف چاپی مرتبط در یک فودکورت یا یک سقف ترنسپرنت برای تامین نور یک فضا

پیشنهاد میشود که مثل صورت اول کل سقفتان را کشسان کنید تا از همه مزیتهای سقف کشسان برخوردار شوید. به طور مثال سقف کشسان ضد رطوبت است یا ترک نمیخورد و یا نم نمیگیرد و در صورت نشت آب نه خراب می شود و نه رنگش تغییر می کند. اما وقتی بخشی از سقف کاذب شما کشسان نباشد در صورت بروز مشکل سقف های دیگر دچار مشکل خواهد شد.  شما برای باز سازی سقف های دیگر مجبور به تعمیر دوباره سقفتان می شوید.

در اینجا به اختصار بررسی خواهیم کرد که سقف کشسان برای چه فضاهایی مناسب است ؟

دکوراسیون داخلی منازل و مجتمع های مسکونی :

شاید بیشترین استفاده از سقف های کشسان در خانه ها باشد. جلوه خاصی که سقف کشسان به فضاهایی مثل پذیرایی و اتاق های خواب می دهد مشتریان این محصول را برای استفاده در دکوراسیون داخلی خانه ها زیاد کرده است. اما به علت آنتی باکتریال و قابل شستشو بودن سقف کشسان، این متریال بهترین گزینه برای آشپزخانه ها است. تمام این مزایا در کنار نم نگرفتن سقف کشسان و ضد رطوبت بودن آن باعث شده است که در سرویس های بهداشتی و حمام ها نیز این سقف ها استفاده زیادی داشته باشند . در آینده ای نزدیک شاید تمام سقف های حمام ها و سرویس های بهداشتی با توجه به مزیت های سقف کشسان شاهد این باشیم که هیچ سقفی جز سقف کشسان در این فضاها دیگر به کار نرود.

سقف کاذب کشسان منزل مسکونی

سقف کاذب کشسان لابل منزل مسکونی

سقف لاکر مشکی

سقف لابی لاکر مشکی لابل

استفاده از سقف کشسان در بیمارستان :

در برخی فضاهای حساس که فقط  باید از متریال های خاصی که تاییدیه و استاندارد بهداشت را دارند استفاده کرد، سقف کشسان سقفی بهداشتی و استاندارد است . بیمارستان ها باید از متریال هایی ضد باکتریال استفاده کنند. سقف کشسان با توجه به تنوع بالایی که دارد می تواند با طراحی های جذاب یک فضای دلنشین را برای بیماران فراهم کنند ، ایجاد فضای آرام و دلنشین شاید اولین کاری است که یک بیمارستان در همان موقع ساخت باید به آن توجه کند.

سقف کشسان بیمارستان

سقف کشسان لابل بیمارستان

استفاده از سقف کشسان در مراکز تجاری:

مراکز تجاری و مال های بزرگ معمولا طراحی های خاص خود را دارند تا یک فضای منحصر را ابداع کنند. از آنجایی که سقف های کشسان بیشترین قابیلت انعطاف و تنوع محصولی بالایی دارند دست معماران را برای ابداع کاملا باز میگذارند . با توجه به اینکه هر مرکز تجاری دارای فضاهای زیادی است سقف کشسان با اشکال و تنوع بالا در فضاهای مختلف یک مرکز تجاری یا مال های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

سقف کشسان اکومال کرج

سقف کشسان لابل در اکومال کرج

استفاده از سقف کشسان در استخر ها :

استخرها با توجه از استفاده مکرر از کلر در آب و رطوبت بالا در استخر لازم است از متریال هایی استفاده کنند که نم نگیرند و از شکل گیری قارچ و تکثیر آن جلوگیری کنند. سقف کشسان در استخرها به خوبی آزمایش خود را پس داده است و اکثر طراحان و کسانی که در صنعت ساختمان فعالیت دارند از سقف کشسان در استخرها و جکوزی ها استفاده می کنند.

سقف لابل فیبر نوری

سقف کشسان لابل در استخر

استفاده از سقف های کشسان در کارخانه ها و تولیدی ها :

برخی کارخانه ها و تولیدی ها از سوله های بزرگی استفاده می کنند و بخاطر هزینه بالا و معایبی که سقف های کاذب دارند از نصب سقف کاذب در آن فضاها صرف نظر می کنند و معمولا سقف ها زیبا نیستند. با توجه به مزیت های فراوان سقف کشسان و تنوع محصولات که سقف های اقتصادی نیز در انها وجود دارد برخی از تولید کنندگان از  سقف های کشسان برای پوشش سقفشان استفاده می کنند.

برخی کارخانه ها و تولیدی های مواد غذایی و دارویی نیز باید در کارخانه و تولیدی هایشان از سقف های استاندارد و مورد تایید وزارت بهداشت استفاده کنند. که در اکثر این موارد ترجیح صاحبان و طراحان این کارخانه ها و تولیدی ها سقف کشسان است.

سقف مات ساده لابل

سقف های مات ساده لابل در تولیدی

استفاده از سقف کشسان در فضاهای اداری :

فضاهای اداری معمولا طراحی های مینیمال و تا حد امکان شیکی را سعی میکنند داشته باشند. طراحی هایی عمدتا مدرن و مناسب برای کار ، از تامین نور گرفته تا فضایی دلنشین ، چرا که دفتر کار خانه دوم هر شاغلی است که روزانه چندین ساعت را در آن محل کار می کند. سقف کشسان بیشتر نیازهای دکوراسیون داخلی یک فضای اداری را  از دیوار و ستون و سقف گرفته تا تامین نور و آکوستیک کردن فضاهای مورد نیاز  می تواند بر طرف کند.

باکس نوری کشسان

سقف کشسان نوری کشسان در فضای اداری

استفاده از سقف کشسان در فروشگاه ها :

فروشگاه ها معمولا از متریال های خاصی برای هر چه بهتر نشان دادن فضای فروشگاهی استفاده می کنند. از مهمترین موارد در فروشگاه تامین نور محیط که معمولا در فروشگاه ها از نور زیادی استفاده می کنند . استفاده از اجراهای خاص که سقف کشسان لابل نیز متریالی است که بسیار منعطف بوده و مناسب اجراهای خاص است.

سقف لابل

سقف کشسان لابل در فروشگاه

استفاده از سقف کشسان در نمایشگاه ها :

نمایشگاه ها همانطور که از نامشان مشخص است برای نمایش و محصول یا خدمات خاصی برگزار می شوند و سرعت اجرا و زیبایی در اجرا بسیار مهم است که سقف های لابل در کنار نصب سریع تنوع بالایی نیز دارند که می توان از این تنوع رنگی و چاپی به خوبی بهره برد لذا نصب اشکال کرو و منحصر می تواند فضای خاصی را به نمایشگاه بدهد.

نمایشگاه تلکام همراه اول

سقف کشسان لابل در نمایشگاه تلکام همراه اول

استفاده از سقف کشسان در سالن های همایشی :

سالن های همایش با ارتفاع سقف های بلند و قابلیت تنظیم نورها و فضاهای بزرگ بدون استفاده از ستون معمولا سقف های منحصری را طراحان برای آن در نظر می گیرند سالن های همایش بسیاری از سقف لابل استفاده کرده اند زیرا مزایای این سقف را می دانند.

سقف کشسان وزارت کشور

سقف کشسان لابل در سالن همایش

در پایان مطلبی بسیار مهم را بررسی خواهیم کرد

سقف کشسان برای چه فضاهایی مناسب نیست

تا این بخش از مطالب پیشنهاداتی از اینکه سقف کشسان در چه فضاهایی مناسب است پرداختیم

اما در پایان چند توصیه برای اینکه از سقف کشسان در چه فضاهایی بهتر است استفاده نکنید می پردازیم.

در فضاهای بیرونی outdoor بهتر است از سقف کشسان استفاده نکنید

زیرا سقف های کشسان برای دکوراسیون داخلی ساخته شده اند و به مواردی از قبیل اشعه خورشید و گرمای مستقیم آن حساس است.
نگهداری سقف کشسان نیز شرایطی دارد که با فضای outdoor همخوانی ندارد.

در فضاهای بسیار گرم نظیر سونا خشک نیز بهتر است از سقف کشسان استفاده نشود زیرا گرما باعث نرم شدن سقف می شود.

در فضاهایی که باید فشار هوای منفی و یا مثبت شدیدی در فضا استفاده کرد نیز بهتر است از سقف کشسان استفاده نکنید.

پروژه های اجرایی سقف لابل

لابل را در آپارات دنبال کنید