سقف های قدیمی، مشکلات سقف های گچی

اگر سقف خانه شما از گچ باشد به احتمال زیاد با مشکلات زیادی از قبیل رطوبت زدگی، تغییر رنگ بر اثر رطوبت، ریزش گچ از قسمت رطوبت زده، رنگ کردن غیر اصولی سقف و … مواجه شده اید. این سقف های گچی قدیمی مشکلاتی را با خود به همراه دارند. متاسفانه مشکلاتی از این قبیل […]

مشکلات سقف گچی
۰۶ شهریور ۱۳۹۷

اگر سقف خانه شما از گچ باشد به احتمال زیاد با مشکلات زیادی از قبیل رطوبت زدگی، تغییر رنگ بر اثر رطوبت، ریزش گچ از قسمت رطوبت زده، رنگ کردن غیر اصولی سقف و … مواجه شده اید. این سقف های گچی قدیمی مشکلاتی را با خود به همراه دارند. متاسفانه مشکلاتی از این قبیل هم ظاهر خانه را زشت و بد شکل می کنند و هم رفع و تعمیر آن ها هزینه های بالا و مداوم دارد.

در اینجا چند نمونه از مشکلات سقف ها را به همراه راه حل آن ها مشاهده می کنید.

رطوبت سقف و مشکلات سقف های گچی

یکی از قدیمی ترین مشکلات سقف که تقریبا تمامی خانواده ها درگیر آن بوده اند، رطوبت زدگی و نم سقف است. رفع نم و رطوبت سقف عموما با استفاده از کندن سقف و دسترسی به تاسیسات و لوله های شکسته سقف انجام می شود. این کار زمان بر، پر هزینه است و موجب کثیفی و آلودگی منزل می شود. با این وجود امکان بروز مجدد این مشکل همچنان وجود دارد. نم و رطوبت سقف موجب ایجاد لکه های زرد رنگ روی سقف می شود. این مشکل موجب ریزش گچ از قسمت های نم زده نیز می شود.

مشکلات سقف گچی

 

اثرات سایه ای مرتبط با رنگ زدن غیر اصولی

اگر سقف و دیوار خانه خود را رنگ کرده اید شاید شما هم به مشکل رنگ زدن غیر اصولی منزل مواجه شده اید. رنگ زدن غیر اصولی سقف و دیوارهای منزل موجب سایه افتادن، روشن و تیره شدن و یا به عبارتی عدم یکدستی و یکپارچگی رنگ منزل می شود.

سقف گچی رنگ شده

گچ پس دادن

یکی از مشکلاتی که در گچ های نامرغوب ساختمانی وجود دارد، پس دادن آن به وسایلی است که به آن برخورد می کنند. شاید شما هم این مشکل را داشته اید که پس از تکیه دادن به دیوار، قسمتی از لباس شما سفید و گچی شده باشد.

سادگی و یکنواختی سقف

با اینکه سقف منزل قسمت زیادی از خانه را تشکیل می دهد و در دکوراسیون داخلی بسیار تاثیرگذار است، اما سقف های گچی ظاهری بسیار ساده دارند. سادگی ظاهر سقف های گچی موجب یکنواختی محیط و بی روح شدن خانه می شود. برای این منظور عموما این سقف ها را رنگ می کنند و یا روی آن نقاشی می کنند. البته ناگفته نماند که این تلاش ها برای زیبایی سقف خانه جلوی مشکلی مانند نم و رطوبت منزل را نمی گیرد.

سقف های قدیمی، مشکلات سقف های گچی و رفع آن ها

برای رفع مشکل سقف های قدیمی و گچی راه حل های زیادی ارائه شده است. یکی از این راه حل ها استفاده از سقف های کاذب است. سقف کاذب انواع مختلفی دارد که هر کدام دارای ویژگی های مفیدی هستند که از بروز و ماندگاری مشکلات سقف جلوگیری می کنند. شما می توانید در مورد انواع سقف کاذب و ویژگی های آن ها اطلاعات کافی به دست بیاورید و با توجه به ویژگی هر کدام سقف مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سقف کشسان

سقف کشسان، سقف کاذبی مدرن و به روز است. در این نوع سقف سعی شده است مشکلات و ایرادات موجود در سقف های کاذب پیشین برطرف شود. این سقف ضد نم و رطوبت است. حتی اگر آب از اتصالات سقف ریزش کند در پشت سقف لابل جمع شده و از آن به زیر چکه نمی کند. تخلیه آب موجود در پشت سقف کشسان به راحتی توسط متخصصین لابل انجام می شود. پس از تخلیه آب، سقف به حالت عادی خود برمی گردد.

رفع مشکل رطوبت سقف و مشکلات سقف گچی

عدم انعطاف پذیری و عدم قابلیت چاپ، یکی دیگر از مشکلاتی است سقف های گچی می باشد که با سقف کشسان برطرف می شود. با این ویژگی دیگر نیازی به داشتن سقف های خالی از طرح و نقش وجود ندارد و هر فرد می تواند منزل خود را مطابق با خلاقیت و خیالات خود طراحی کند. شما می توانید در مورد مزایای سقف کشسان بیشتر بخوانید.

مشکلات سقف گچی و راه حل سقف کشسان

 

اگر همچنان با سقف منزل خود مشکل دارید و به دنبال چاره هستید می توانید از طریق فرم ثبت سفارش با همکاران و مشاوران لابل در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط:

سفارش طراحی

در استفاده از رنگ های شاد در دکوراسیون تردید نکنید

دکوراسیون جذاب و متفاوت سقف

دکوراسیون سرویس بهداشتی

نشانه های یک خانه پر نشاط

طراحی دکوراسیون دفتر کار با نصب سقف کشسان