انواع نورپردازی سقف کششی : قسمت اول

انواع نورپردازی سقف کششی   در پست های پیشین با یکی از مدرن ترین سقف های کاذب دنیا و  انواع آن آشنا شدید، با بررسی گزینه های موجود روی میز، انتخاب سقف کاذب کم هزینه، کم دردسر و با کیفیت، به اضافه شخصی سازی که  سقف کششی از نظر تنوع طیف رنگ، طرح، نوع پارچه […]

۰۳ مرداد ۱۳۹۶

انواع نورپردازی سقف کششی

 

در پست های پیشین با یکی از مدرن ترین سقف های کاذب دنیا و  انواع آن آشنا شدید، با بررسی گزینه های موجود روی میز، انتخاب سقف کاذب کم هزینه، کم دردسر و با کیفیت، به اضافه شخصی سازی که  سقف کششی از نظر تنوع طیف رنگ، طرح، نوع پارچه و چاپ تصویر مورد علاقه در اختیار مشتری قرار می دهد آنقدرها هم سخت نیست.

 

یکی از المان های مهم سقف های کاذب به ویژه سقف های کششی، نورپردازی به کار رفته در آن است، نورپردازی هایی که در سقف کششی به کار می روند، با توجه به نوع آن می توانند تاثیر بسزایی در نمای سقف داشته باشند، همچنین می توانند با توجه به رنگ به کار رفته در نورپردازی، سقف کاذب را متفاوت جلوه دهد.

 

در پست به دو نورپردازی رایج به کار رفته در سقف های کششی می پردازیم، با ما همراه باشید!

 

نورپردازی لوستر

لوستر و چلچراغ جزء نورپردازی های سنتی و قدیمی به حساب می آیند، معمولا از لامپ های سفید و زرد در این نورپردازی استفاده می شود. فرایند نصب و پیاده سازی این نورپردازی در سقف کششی بسیار ساده است. کافی است که لوستر یا چلچراغ را به سقف اصلی وصل کنید و تنها مقداری فضا برای رد کردن قسمت بالایی لوستر یا چلچراغ در سقف کششی ایجاد نمایید. این نورپردازی در سقف های لاکر (براق و آینه ای) به دلیل انعکاس نور، مناسب است.

 

نورپردازی هالوژن

یکی از نورپردازی های معروفی که در سقف های کاذب کاربرد فراوان دارد، نورپردازی هالوژن است. لامپ هالوژن یک نوع لامپ رشته ای است و در دو رنگ سفید و زرد عرضه می شود. طریقه نصب لامپ هالوژن با لوستر کمی متفاوت است، برای نصب این نورپردازی در سقف کششی می بایست یک نگه دارنده به نام براکت را به سقف اصلی وصل کنیم، سپس لامپ هالوژن را در پلتفرم (نگه دارنده لامپ) قرار داده و سپس پلتفرم را بر روی براکت قرار دهیم، و به اندازه پلتفرم، فضایی را در سقف کششی ایجاد می کنیم و برش می دهیم و پلتفرم را با سقف کششی هم سطح می کنیم.

در قسمت بعدی به بررسی نورپردازی های فیبر نوری و کریستال سوارفسکی خواهیم پرداخت.

 

 

انواع نورپردازی سقف کششی : قسمت اول