دلایل استفاده از سقف کششی لابل در مدارس : قسمت دوم

  دلایل استفاده از سقف کششی لابل در مدارس     اهمیت ” زیبایی ” سقف کششی لابل در ساختمان مدارس ظاهر، اولین عامل تاثیر گذار بر مخاطب است. امروزه به دلیل اهمیت بالای رنگ و نقش در شادی روحیه، پویایی ذهن کودکان و نوجوانان و تاثیر آن در یادگیری، زیبایی دکوراسیون داخلی و نما […]

۰۶ آبان ۱۳۹۶

دلایل استفاده از سقف کششی لابل در مدارس : قسمت دوم

 

دلایل استفاده از سقف کششی لابل در مدارس

 

 

اهمیت ” زیبایی ” سقف کششی لابل در ساختمان مدارس

  • ظاهر، اولین عامل تاثیر گذار بر مخاطب است. امروزه به دلیل اهمیت بالای رنگ و نقش در شادی روحیه، پویایی ذهن کودکان و نوجوانان و تاثیر آن در یادگیری، زیبایی دکوراسیون داخلی و نما در مدارس از اهمیت روز افزونی برخوردار است. مسئولان و مدیران می کوشند تفاوت چشمگیر مدارس آن ها نسبت به سایر مدارس در نگاه اول آشکار باشد. به دلیل تنوع فراوان طرح و رنگ سقف کششی لابل و پارچه کششی ارائه شده توسط گروه صنعتی لابل، تقاضا برای اجرای سقف کششی و سقف لابل در مدارس از همیشه بیشتر است.

 

دلایل استفاده از سقف کششی لابل در مدارس : قسمت دوم

“تحمل وزن بالا” سقف کششی لابل در مدارس

آثار مخرب زلزله به دو عامل بستگی دارد یکی شدت وقوع زلزله و دیگری آسیب پذیری ساختمان است. همانطور که می دانید شدت زلزله را بشر نمی تواند کنترل کند، ولی عامل دوم که نحوه ساختمان سازی و مقاومت مصالح است، در اختیار بشر است. برای مثال خسارات ناگوار جانی و مالی وارده به ساختمان مدارس را می توان از طریق رعایت برخی استانداردهای ساختمانی در مصالح و اسکلت ساختمان مدرسه، معماری فضاهای مدرسه و استفاده از مصالح ایمن پیشگیری کرد. از مهم ترین مواردی که موجب خسارت به ساختمان مدارس می شود می توان از نصب سقف کاذب فاقد مهار مناسب، نازک کاری نامناسب نظیر گچ در درزهای انقطاع  است.

سقف کششی لابل در برابر ضربات ناگهانی مقاوم بوده و قابلیت تحمل وزن تا ۱۵۰ کیلوگرم در هر متر مربع پارچه کششی را دارد. بدین شکل که در صورت وقوع زلزله و یا آوار، سقف کششی لابل به راحتی می تواند مانع ریزش مصالح ساختمانی بر روی دانش آموزان شود. سقف کشسان لابل سقفی بسیار سبک وزن است (حدود ۱۸۰ گرم) که وزن کلی ساختمان را به شدت کاهش می دهد که همین مزیت موجب می شود آسیب مالی و جانی به حداقل برسد.

 

سقف کششی “ضد اشتعال” لابل  در ساختمان مدارس

اماکنی تجمعی مانند مدارس و مهدهای کودک از پتانسیل بالایی برای حادثه ساز شدن برخوردار هستند. هرچه دانش آموزان مدرسه بیشتر و یا سن آن ها کمتر باشد ریسک خطر و احتمال صدمات جانی بیشتر است. کودکان و اطفال نمی توانند به تنهایی از عهده برقراری ایمنی برای خود برآیند و این وظیفه مسئولان و مدیران مجموعه است که با تصمیم گیری های درست و اندیشیدن تدابیر خاص، مکانی عاری از خطر و کاملا ایمن برای آنان فراهم کنند.

ایمنی در مدارس موارد مختلفی دارد، یکی از این موارد رعایت ایمنی در ساخت مدرسه می باشد.  از مهمترین عوامل تعیین کننده استقامت ساختمان مدارس، مصالح مورد استفاده در ساخت آن می باشد. این مصالح می بایست  از انواع دارای مقاومت بالا در برابر آتش سوزی و حرارت باشد. باید از به کار بردن مصالح اشتعال پذیر مانند چوب و انواع کاغذ در نازک کاری خودداری شود.

با وقوع حوادث ناگوار در مدارس متعدد، والدین دانش اموزان همواره به دنبال مدرسه هایی هستند که مسئولان آن تمام تلاش خود را برای ایمن نگه داشتن محیط تحصیل فرزندشان می کنند. سقف کششی لابل کاملا ضد حریق می باشد، به این معنی که بر خلاف مصالح دیگر در دکوراسیون داخلی به دلیل داشتن متریال پی وی سی در سقف کششی لابل، شعله ور نمی شود و چکه نمی کند.

این مزیت سقف لابل موجب می شود از انتشار آتش به بقیه قسمت های ساختمان مدرسه جلوگیری شود. در چنین وضعیتی، هم پدر و مادر دانش آموزان آسوده خاطر هستند و مسئولان نیز مسئولیت خود را به خوبی انجام داده اند. مسئولین مدارس افرادی هستند که در برابر چنین حوادثی باید پاسخگو باشند، به همین دلیل توصیه ما استفاده از سقف کششی ضد اشتعال لابل برای مدارس است.

 

دلایل استفاده از سقف کششی لابل در مدارس : قسمت دوم

دلایل استفاده از سقف کششی لابل در مدارس : قسمت دوم