۱۰ ترفند طراحی داخلی آسان و ارزان برای زیباتر کردن منزل

۱۰ ترفند طراحی داخلی آسان و ارزان برای زیباتر کردن منزل در این مطلب ۱۰ ترفند طراحی داخلی آسان و ارزان را می خوانید که کوچک اما بسیار موثر هستند. ممکن است ترفند پیشنهادی تنها اضافه کردن یک آینه، یک تابلوی نقاشی، یک آباژور و یا حتی یک گلدان باشد. ممکن است تکه گم شده […]

۱۶ آبان ۱۳۹۶

۱۰ ترفند طراحی داخلی آسان و ارزان برای زیباتر کردن منزل

در این مطلب ۱۰ ترفند طراحی داخلی آسان و ارزان را می خوانید که کوچک اما بسیار موثر هستند. ممکن است ترفند پیشنهادی تنها اضافه کردن یک آینه، یک تابلوی نقاشی، یک آباژور و یا حتی یک گلدان باشد. ممکن است تکه گم شده دکوراسیون خانه شما تنها رنگی کمی گرم تر و یا کمی نور بیشتر باشد. این نکات ریز می توانند به راحتی الهام بخش شما باشند.

 

 

  1. اتاق های کوچک را روشن تر و ملایم تر رنگ کنید. این کار باعث می شود اتاق به نظر بزرگتر بیاید.

عکس بالا به خوبی نشان می دهد که رنگ روشن چه تاثیری بر بزرگتر جلوه کردن اتاق دارد. یک اتاق پذیرایی به این اندازه ممکن است کمی بسته و تنگ به نظر بیاید. اما در این تصویر پنجره های بزرگ، رنگ روشن محیط  و استفاده از آینه نور طبیعی وارد شده از پنجره ها را بازتاب می دهد. علاوه بر آن استفاده از آینه، با منعکس کردن دکور اتاق جلوه بصری عمیقی به محیط می بخشد. و برعکس، رنگ های تیره تر موجب کوچک تر نشان دادن اتاق ها می شود. اگر این اتاق رنگ تیره داشت،  حتی با گردش نور طبیعی و استفاده از آینه، باز هم حس بستگی و تنگی را القا می کرد.

 

  1. استفاده از آینه در اتاق نشیمن

همانطور که در بالا دیدیم، آینه با منعکس کردن تصویر اتاق در خود موجب بزرگتر نشان دادن محیط می شود. علاوه بر آن، در اتاق های بزرگتر و یا اتاق هایی که نور طبیعی کمتری دریافت می کنند، آینه نقش مهمی درنورانی تر کردن محیط دارد. اگر آینه اتاق نشیمن را دقیقا روبروی پنجره قرار بدهیم، بیشترین تاثیر را در پخش نور دارد. آینه به جای آثار هنری روی دیوارهای خالی هم استفاده می شود که به محیط بُعد و عمق می بخشد.

سقف کششی لاکر یا آینه ای لابل کمک بزرگی به وسیع تر شدن فضای خانه شما می کند. مانند آینه ای بزرگ بر روی سقف، این پارچه کششی، کل فضای خانه را در خود منعکس می کند و جلوه ای بی بدیل به محیط زندگی شما می بخشد.

  1. از ترکیب های مختلف نترسید.

طرح و رنگ های مختلف را ترکیب کنید. وسایل مدرن و نو، گران و ارزان، کوچک و بزرگ را ترکیب کنید. هیچ اشکالی ندارد که یک ظرف عتیقه را در کنار مبلمان مدرن خانه تان قرار دهید. تمام طراحان داخلی برجسته باور دارند که دکوراسیون خانه باید نشان دهنده تیپ شخصیتی افراد باشد. این مهم ترین نکته در طراحی دکوراسیون داخلی است. سماور قدیمی که مادربزرگتان به شما داده است، خاطره ی گذشته را برای شما زنده می کند. مبل مدرنی که شما انتخابش کرده اید، نشاند دهنده سلیقه امروز شماست. و هیچ دلیلی ندارد که گذشته و امروز شما نتوانند به زیبایی در کنار هم قرار بگیرند. این در مورد استفاده از آثار هنری مدرن و سنتی هم صدق می کند.

  1. برای دکوراسیونی ارزانتر، طراحی داخلی به سبک مینیمالیستی داشته باشید.

سبک طراحی داخلی مینیمالیستی، هزینه های شما را هم در حد مینیمم نگه می دارد. مینیمال یعنی استفاده از کمترین وسایل، به بهترین شکل ممکن. علاوه بر آن، طراحی داخلی مینیمال، امروزه جزو سبک های طراحی پرطرفدار است، پس شما نه تنها هزینه طراحی خود را به حداقل می رسانید، بلکه خانه ای به روز و مدرن نیز دارید.

  1. از سبدهای حصیری استفاده کنید.

اگر وسایل کوچکی در خانه دارید که جای مشخصی ندارند از سبدهای حصیری استفاده کنید. سبدهای حصیری یکی از روش های شیک و مقرون به صرفه برای مرتب کردن هر اتاقی است. شما می توانید کتاب، مجله، اسباب بازی، حوله های حمام و حتی ملافه هایتان را در آن ها نگه دارید.سبد حصیری را روی اپن آشپزخانه بگذارید و میوه خود را به زیبایی در آن بچینید.

  1. از وسایل قدیمی برای دکور استفاده کنید.

وقتی در حال تغییر دکوراسیون هستید، همه وسایل قدیمی را دور نریزید. شاید در جعبه وسایل دور ریختنی، بشود شانس دوباره به بعضی از وسایل داد. اگر نیاز به وسایل تزئینی دارید بلافاصله به خرید نروید، نگاهی به آنچه از قبل داشتید بیاندازید. برای مثال می توانید بشقاب های قدیمی را به دیوارنصب کنید. این یک روش متداول برای اضافه کردن اثر هنری به خانه است. حتی نقاشی کودکانتان را می توانید مانند آثار هنری قاب کنید و به اتاق خواب آن ها آویران کنید.

  1. به کابینت یا اُپن آشپزخانه تخته سیاه اضافه کنید.

اخیرا داشتن تخته سیاه، تبدیل به یکی از پرطرفدارترین ایده های دکور آشپزخانه در کافه ها شده است. شما می توانید از این روش در آشپزخانه خانه خودتان استفاده کنید. این تخته سیاه های جذاب و کلاسیک، فرصت مناسبی برای نوشتن جملات قصار و یادداشت گذاشتن برای اعضای خانواده است.

  1. محیط خانه را سرسبز کنید.

فضای خانه را پر از گیاه کنید. اجازه دهید گلدان های گل به همه اتاق ها وارد شوند. گل ها از روش های ارزان و شیک زیباتر و سالم تر کردن هوا و دکوراسیون خانه است. گل ها هوای خانه را تمیز و رطوبت را تنظیم می کنند. علاوه بر این، گل ها آلودگی را جذب خود می کنند و گازهای مضر را از بین می برند. هیچ خانه ای نباید بدون این سبزهای فوق العاده باشد.

  1. قفسه کتاب خود را رنگ کنید.

گاهی ارزان ترین راه تغییر دکوراسیون یک محیط یکنواخت، اضافه کردن رنگی بسیار متفاوت در جایی غیرمنتظره است. قفسه کتاب بهترین انتخاب برای رنگ کردن است، چون نیازی نیست رنگ زیادی برای آن مصرف کنید. تاثیر رنگ کردن قفسه کتاب بسیار زیاد است. اضافه کردن یک رنگ جذاب، بلافاصله نگاه بیننده را می رباید و انرژی فوق العاده ای به محیط می دهد. این قفسه کتاب، بدون رنگ آبی زیبای داخل آن، قفسه ای ساده و معمولی بود. جاهای دیگری که می توانید رنگ کنید سنگ های دور شومینه، کمد لباس، راهرو و سقف است.

  1. از قالیچه های کوچک برای روی پارکت استفاده کنید.

قالیچه های کوچک به کف خانه گرما و به محیط خانه استایل می دهند. پارکت زیبا و نگهداری از آن آسان است، اما داشتن پارکت به معنی بی نیازی از قالیچه نیست، بخصوص در فصول سرد سال. می توانید از رنگ و طرح مختلف قالیچه ها استفاده کنید که خلاقیت خود را نشان دهید. حتی می توانید از رنگ و طرح یکسان برای یکدستی دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید. اگر شما سبک طراحی داخلی خاصی را می پسندید، این قالیچه ها بهترین روش به نمایش گذاشتن سبک شما هستند.