بهترین طرح سقف کشسان رستوران

جذابیت ظاهری هر رستورانی با فاکتورهای تزئینی خاصی مشخص می‌شود و یکی از این المان‌ها که در دکوراسیون این محیط‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، سقف کشسان رستوران است. البته استفاده از سقف کشسان کاذب در رستوران، علاوه‌بر جنبه زیبایی، مزایای دیگری نیز به همراه دارد که صاحبان آن‌ها را ترغیب به استفاده از آن می‌کند. […]

سقف کشسان رستوران
۲۳ اسفند ۱۴۰۲

جذابیت ظاهری هر رستورانی با فاکتورهای تزئینی خاصی مشخص می‌شود و یکی از این المان‌ها که در دکوراسیون این محیط‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، سقف کشسان رستوران است. البته استفاده از سقف کشسان کاذب در رستوران، علاوه‌بر جنبه زیبایی، مزایای دیگری نیز به همراه دارد که صاحبان آن‌ها را ترغیب به استفاده از آن می‌کند. از جمله فاکتورهایی که باعث می‌شود از سقف کاذب کشسان برای آشپزخانه، کافه و یا رستوران استفاده کنند، نظافت بسیار راحت آن است؛ چرا که سقف این مکان‌ها در معرض نفوذ چربی غذا قرار می‌گیرد و اگر از سقف مناسب استفاده نشود، نظافت آن فرایندی بسیار وقت‌گیر و هزینه‌بر خواهد بود؛ همچنین ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به سقف وارد شود. علاوه بر این، با توجه به وجود وسایلی مانند اجاق گاز و فر در این محیط‌ها و مقاومت بالای سقف کشسان نسبت به حرارت و گرما، استفاده از آن به شدت پیشنهاد می‌شود.

در ادامه مطلب با لابل همراه باشید تا مزایای بیشتری از سقف کشسان رستوران را به شما معرفی کنیم.

سقف کشسان رستوران چیست؟

این نوع سقف کاذب از پارچه کشسان ساخته می‌شود که انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارد و به همین دلیل، برای تنوع و زیبایی در فضای رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد. سقف کشسان ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارد که باعث می‌شود طراحان داخلی بتوانند از آن برای فضاهایی مانند رستوران‌ها بهترین بهره‌برداری را کرده و آن را به فرم دلخواه در بیاورند.

این سقف نه تنها به عنوان نمایی زیبا در رستوران استفاده می‌شود، بلکه می‌تواند برای اجرای نورپردازی‌های مختلف در سقف رستوران نیز مناسب باشد؛ مثلاً، قابلیت اجرای انواع نورپردازی‌های ملایم، شدید، رنگ‌های متفاوت و حتی چراغ‌های هالوژن با توجه به نوع طراحی رستوران مورد نظر، در این سقف وجود دارد که فضای رستوران را بسیار جذاب و خاص می‌کند. حتی می‌توان از پارچه کشسان سقف کاذب رستوران به عنوان دیوارپوش این مکان نیز استفاده کرد و هارمونی زیبا و شیکی در فضا ایجاد نمود. اگر هنوز موفق به تصمیم‌گیری راجع به استفاده از سقف کشسان رستوران در محیط کار خود نشده‌اید، با آگاهی از مزایای متعدد آن، قطعاً انتخاب خود را نهایی خواهید کرد.

سقف کشسان رستوران چیست؟انواع سقف کشسان برای رستوران

در رستوران‌ها انواع مختلف سقف کشسان قابلیت اجرا دارند. محبوب‌ترین این سقف‌ها که در بیشتر کافه‌ها و رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، در ادامه ذکر شده‌اند.

  • سقف کشسان آسمان پرستاره: سقف کشسان آسمان پرستاره به دلیل جذابیت و زیبایی خاصی که دارد، حس آرامش عجیبی به مشتریان رستوران منتقل می‌کند و به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین سقف‌های قابل استفاده در رستوران‌ها است. همچنین امکان اجرای انواع نورپردازی در این سقف وجود دارد.
  • سقف کشسان ترنسپرنت: سقف کشسان ترنسپرنت خاصیت ضد رطوبت دارد. این سقف در عین زیبایی و جذابیت بسیار محکم و بادوام است و نظافت آسانی دارد.
  • سقف کشسان لاکر: برای روشن، بزرگ و دلنشین نشان دادن فضای رستوران از سقف کشسان لاکر استفاده می‌کنند. این سقف نور را به خوبی منعکس می‌کند و محیط را روشن‌تر از چیزی که انتظار می‌رود، نشان می‌دهد. امکان اجرای نورپردازی نیز در این سقف وجود دارد و به همین دلیل فضا را زیباتر نشان می‌دهد.

مزایای سقف کشسان رستوران

استفاده از سقف کشسان رستوران مزیت‌های بسیاری برای کاربران به همراه دارد که در ادامه به چند مورد بسیار مهم آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • زیبایی و جذب مشتریان بیشتر: استفاده از سقف کاذب کشسان در محیط کافه و رستوران به زیباتر شدن فضای آن کمک کرده و به همین دلیل در جذب مشتریان بیشتر نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. چرا که بسیاری از افراد علاوه‌بر کیفیت غذای رستوران به زیبا و خاص بودن فضای آن نیز اهمیت می‌دهند.
  • خاصیت آنتی باکتریال: رستوران مکانی است که در آن غذا سرو می‌شود؛ بنابراین رعایت بهداشت در این محیط از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با استفاده از سقف کشسان رستوران، دیگر نگران تجمع میکروب و آلودگی در این فضا نخواهید بود، چرا که خاصیت آنتی باکتریال دارد.
  • مقاوم در برابر آتش سوزی: ممکن است فضای رستوران به دلیل استفاده از وسایل پخت‌وپز در معرض حریق قرار بگیرد، اما سقف کشسان کاذب با خاصیت ضد حریقی که دارد از گسترش آتش سوزی در محیط جلوگیری می‌کند و در مقابل آتش و دمای بالا بسیار مقاوم است.
  • نصب آسان و مقرون به‌صرفه: سقف کشسان از نظر هزینه بسیار مقرون به‌صرفه و با دوام است و شما می‌توانید از آن برای مدت بسیار طولانی در محیط استفاده کنید. علاوه بر آن، امکان نصب آسان و همچنین قابلیت جابه‌جایی نیز دارد.
  • امکان اجرای طرح‌های مختلف: برای سقف کشسان رستوران از پارچه کشسان چاپی و یا لاکر استفاده می‌کنند که امکان اجرای انواع طرح‌ها روی آن‌ها وجود دارد. همچنین می‌توانید از رنگ‌های متنوع و متناسب با فضای رستوران خود نیز استفاده کنید.
  • قابلیت نظافت آسان: این نوع سقف بسیار آسان تمیز می‌شود. شما می‌توانید به کمک یک دستمال مرطوب آن را به راحتی از گرد و غبار، چربی و هر گونه آلودگی پاک کنید.
  • امکان اجرای مدل‌های مختلف نورپردازی: در سقف کاذب کشسان رستوران می‌توانید نورپردازی‌های متناسب با تم رستوران و سلیقه خود را اجرا کنید. این سقف نور را به خوبی از خود عبور می‌دهد و جلوه‌ای زیبا به رستوران می‌بخشد.

مزایای سقف کشسان رستورانقیمت و خرید سقف کشسان رستوران از لابل

گروه صنعتی لابل ارائه دهنده سقف کشسان رستوران با تنوع بسیار بالا در ابعاد و طرح دلخواه شما است، که با تجربه و سابقه طولانی در این زمینه به عنوان یکی از برترین تولید و اجراکنندگان سقف کشسان کاذب در کشور شناخته می‌شود. برای آگاهی از قیمت سقف کشسان رستوران می‌توانید با مشاوران لابل تماس حاصل نمایید تا متناسب با متراژ رستوران و نوع سقف مورد نظر، شما را برای قیمت تمام شده آن راهنمایی کنند.

تمام مراحل، از تولید تا نصب سقف کشسان در رستوران با کارشناسان لابل خواهد بود و پس از سفارش محصول، در زمانی بسیار کوتاه، فرایند تولید و نصب انجام خواهد شد.

سوالات متداول

  1. چرا در رستوران از سقف کاذب کشسان استفاده می‌کنند؟

با توجه به مزیت‌های بسیاری که این سقف به همراه دارد، از آن در محیط رستوران استفاده می‌کنند. از جمله این مزایا جلوه بسیار زیبای سقف کشسان، امکان اجرای انواع نورپردازی در آن و قابلیت ضد حریق آن.

  1. از چه نوع سقف کشسانی در فضای رستوران استفاده می‌شود؟

انواع سقف‌هایی که در فضای رستوران به کار می‌روند شامل سقف کشسان چاپی و سقف کشسان لاکر می‌شود. البته تمام سقف‌های کشسان قابلیت اجرا در ستوران را دارند.

  1. عوامل تعیین کننده در قیمت سقف کشسان رستوران شامل چه فاکتورهایی می‌شوند؟

مهم‌ترین عواملی که قیمت سقف کشسان برای رستوران‌ها را تعیین می‌کنند، متراژ رستوران، نوع و کیفیت سقف کشسان استفاده شده در آن هستند.

  1. امکان اجرای چه نوع نورپردازی‌هایی در سقف کشسان رستوران وجود دارد؟

انواع نورپردازی‌های ملایم، شدید، رنگی و حتی هالوژن در این نوع سقف، قابل اجرا است.