مزایای سقف کشسان لابل چیست؟

سقف کشسان لابل کاملترین سقف کاذب دکوراتیو و و جایگزین سقف های کاذب سنتی  است.  که استفاده از آن در کشورمان رو به فزونی است. علت اصلی استقبال از این نوع سقف، مزایای زیاد و کاربردی آن است. شاید با خود بپرسید مزایای سقف کشسان لابل چیست؟ سقف کشسان لابل ترکیبی از زیبایی، ایمنی و […]

مزایای سقف کشسان لابل
۱۵ آذر ۱۳۹۶

سقف کشسان لابل کاملترین سقف کاذب دکوراتیو و و جایگزین سقف های کاذب سنتی  است.  که استفاده از آن در کشورمان رو به فزونی است. علت اصلی استقبال از این نوع سقف، مزایای زیاد و کاربردی آن است. شاید با خود بپرسید مزایای سقف کشسان لابل چیست؟ سقف کشسان لابل ترکیبی از زیبایی، ایمنی و سلامت است. در این مطلب با هم مزایای سقف کشسان را می خوانیم.

 

مزایای سقف کشسان لابل

سقف لابل

 

مزایای سقف کشسان لابل:

 

سریعترین نصب، بدون نیاز به زیرسازی

سقف کشسان لابل ظرف مدت زمان ۲۴ الی ۷۲ ساعت کاری آماده و به مشتری تحویل داده می شود. تیم اجرایی لابل توانایی اجرای روزانه تا ۳۰۰ متر­ مربع از سقف لابل را دارد.

 

می توانید مراحل نصب سقف لابل را در اینجا بخوانید

سقف در کارخانه تولید می شود نه در پروژه

یکی از مهمترین مزیت های سقف کشسان لابل این است که تولید این سقف در پروژه یا خانه صورت نمی گیرد. سقف های کاذب سنتی معمولا در محل پروژه آماده می شدند و این کار نیاز به انبار مصالح زیاد در پروژه بود و جابجا کردن این مصالح و ساخت آن نیروی کار بسیار زیادی را می خواست. سقف لابل بعد از اندازه برداری در کارخانه تولید می شود و فقط برای نصب به محل پروژه مراجعه می شود که نصب آن نیز بسیار سریع و بی دردسر است.

تیزر معرفی کارخانه و تولیدات لابل را اینجا ببینید

زیبایی منحصر به فرد

سقف کششی لابل از انواع سقف های دکوراتیو بوده و ترکیب منحصر به فردی از زیبایی و خلاقیت است. شما می توانید هر انچه در ذهن دارید را با سقف های کشسان لابل به واقعیت برسانید.

امکان چاپ و نورگذر بودن متریال و فرم دهی های خاص به سقف از علت های این مهم هستند.

 

قابلیت جابجایی

هر ­زمان نیاز به دسترسی به فضای پشت سقف وجود داشته باشد،

می­ توان در کوتاه ­ترین زمان ممکن، سقف را باز و بسته کرد. سقف­ های کشسان لابل دارای قابلیت جابجایی نیز هستند.

در صورت نقل مکان مشتری به منزل جدید، می­توان سقف را باز کرده و مجددا در محل جدید نصب کرد.

تعویض سقف نیز در مواقع بازسازی ها بسیار راحت است و نخاله ای تولید نمی شود.

 

گواهینامه فنی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن و شهرسازی ایران

سقف کشسان لابل اولین و تنها دارنده گواهینامه فنی مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی کشورمان است.

این گواهینامه الزام برای مصالح ساختمانی است که این استاندارد آن را داشته باشند.

این مرکز تمام این مزیت ها را بررسی کرده است و گواهینامه آن را صادر کرده است.

 

تحمل وزن بالا و مقاوم در برابر ریزش بار احتمالی

سقف­ کششی لابل در برابر ریزش مصالح ساختمانی (در صورت وقوع زلزله، ریزش آوار و مشکلات تاسیساتی) انعطاف پذیر و مقاوم می­ باشد. گروه صنعتی لابل محصولات خود را در برابر بار وارده تا ۱۵۰ کیلوگرم در هر مترمربع ضمانت می ­کند.

سقف لابل

سقف مقاوم در برابر زلزله لابل

مقاوم در برابر اشتعال

سقف لابل در برابر اشتعال مقاوم است. در معرض آتش شعله ور نمی شود از انتشار آن جلوگیری می کند.

همان طور که گفته شد سقف کشسان لابل اولین و تنها دارنده گواهینامه فنی مسکن و شهرسازی کشورمان است.

شایان ذکر است که سقف کشسان لابل دارای استاندارد اروپایی آتش نشانی نیز می باشد.

 

پوشاندن سیم کشی، لوله کشی، پوسیدگی و خرابی­ های موجود در سقف

از آنجایی که سقف لابل نوعی سقف کاذب به حساب می‌آید، اندکی از سقف اصلی پایین تر نصب شده و این مسئله موجب می شود مانند پوششی، تمامی خرابی ‌های سقف و مسیر اتصالات و لوله ‌ها و سیم کشی برق را بپوشاند.کار سقف کاذب همین است اما سقف های کاذب سنتی بعد از مدتی معایب سقف اصلی مثل ترک خوردگی ، زنگ زدی فلزات ، نم دادگی را نمایان می کنند و تعمیر این سقف ها بسیار دشوار می شود.

 

ضد آب، ضد رطوبت

خاصیت ضد رطوبت، ویژگی مؤثری است که سقف ­های کشسان لابل را جهت استفاده در فضاهای مرطوب مانند استخر، سرویس بهداشتی و حمام، ایده آل کرده است. این ویژگی در مواردی همچون ترکیدگی لوله آب، نشتی لوله ­های تاسیساتی و پساب، از انتقال آب جلوگیری می­ کند و باعث پیشگیری از ضررهای احتمالی ناشی از ریزش آب در داخل ساختمان خواهد بود.

 

قابلیت شستشو

با مدرنیزه شدن شهرها، آلودگی و چربی­ های محیطی به پدیده ­ای آزار دهنده، به ویژه در میان ساکنین شهرها تبدیل شده است. قابلیت شستشوی سقف ­های لابل این امکان را به صاحبان فضا می ­دهد که در هر زمان  و به راحتی با استفاده از دستمال و شیشه شور، سقف را از آلودگی ­های محیطی پاک کنند.

 

مزایای سقف کشسان

 

آنتی باکتریال و ضد گرد و غبار

برخلاف سقف ­های سنتی، سقف­ های لابل نه­ تنها تولید گرد و غبار نمی­ کنند، بلکه مانع از انتقال گرد و غبار از فضای پشت سقف ­می­ شوند. مواد به کار رفته در تولید این سقف­ ها امکان رشد و تکثیر باکتری و قارچ را ناممکن می ­کند. این ویژگی، سقف کشسان لابل را برای استفاده در اماکن درمانی مانند بیمارستان ­ها، اتاق­ های عمل و آزمایشگاه­ ها ایده آل  می ­نماید.

 

قابلیت آکوستیک

متریال سقف کششی لابل عایق صدا (آکوستیک) هستند. به همین دلیل برای سالن کنفرانس، سالن ضبط صدا، آمفی تئاتر، سالن کنسرت و … بسیار مناسب هستند.

 

قابلیت چاپ با تنوع رنگ فراوان (بیش از ۱۵۰ رنگ)

قابلیت چاپ بر روی پارچه کشسان و تنوع رنگ بالا، امکان ایجاد هماهنگی و هارمونی سقف با دیوار، کف، مبلمان و اسباب و اثاثیه را به بهترین نحو ممکن فراهم می کند. سقف کشسان لابل تنها دارنده دستگاه چاپ UV Superwide با هد پرینت های  کیوسرا Kyocera  ژاپن است با نازل ۳٫۵ پیکا  لیتر و قابلیت چاپ عرض ۵ متر در کشور ماست که در حال حاضر بالاترین تکنولوژی پرینترهای صنعتی در دنیا است. این تکنولوژی اجازه پرینت تا رزولیشن ۲۴۴۰ پیکسل را می دهد که باعث وضوح و کیفیت بالای متریال های چاپی می شود

سقف چاپی لابل

مزایای سقف کشسان

وزن کم پارچه کششی

وزن هر متر­مربع سقف­ کشسان لابل حدود ۲۰۰ گرم است؛ از این روی متریالی ایده آل جهت سبک­ سازی پروژه ­های ساختمانی به حساب می­ آید.

 

قابلیت بزرگنمایی و بازتاب تصاویر محیط

یکی از انواع سقف ‌های کشسان، سقف لاکر است. این نوع سقف کاذب کشسان به­ دلیل سطح بسیار صاف و آینه این، تصاویر محیط را بازتاب می‌کند. این مزیت موجب بزرگنمایی و بخشیدن عمق بصری به محیط می شود.

 

بیش از ۲۰ سال طول عمر مفید و گارانتی ۱۲ ساله

با توجه به بیش از دو دهه سابقه بین المللی گروه صنعتی لابل ، پروژه ­های بسیاری با ۲۰ سال عمر، بدون تغییر در کیفیت، در ۶ کشور دنیا وجود دارد. گروه صنعتی لابل تمامی محصولات کشسان خود را تا ۱۲ سال ضمانت می کند.

 

برخورداری از خاصیت ارتجاعی و کشسانی

علت نامگذاری سقف کشسان همین است ، حالت ارتجاعی که باعث خودترازی متریال می شود.

در موقع برخورد جسم یا ضربه نیز عکسلعمل خوبی دارد و خیلی زود به حالت قبلی برمی گردد.

این خاصیت باعث فرم دهی های خاص می شود که در ساخت سقف های حجمی شکل، بسیار مناسب است.

 

قابلیت نورپردازی

سقف کشسان متریال های بسیار متنوعی دارد و این تنوع در نورپردازی هم تاثیر مستقیم دارد.

نورگذر بودن این متریال باعث شده است پشت سقف کاذب نیز بتوان نورپردازی کرد.

برخی متریال هایی که نورگذر نیستند را نیز می توان روی آن نورپردازی کرد.

سقف ترنسپرنت لابل

نورپردازی سقف لابل

شایان ذکر است که همه خصوصیاتی که ذکر شدند برای یک سقف کشسان مطابق با استانداردهای مطرح شده برای سقف کشسان است و بدیهی است که سقف هایی که گواهی استاندارد ندارند برخی از این مزیت ها را نخواهند داشت.