سقف کشسان آکوستیک

سقف کشسان آکوستیک سقف کشسان، نوعی سقف کاذب است که شامل دو مولفه می باشد: نوعی پارچه و یک ریل که این پارچه را احاطه می کند. این سیستم را می توان علاوه بر سقف، به عنوان دیوارپوش هم استفاده کرد. یکی از مزایای مهم و کاربردی این دیوارها آکوستیک بودن آن ها می باشد. […]

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

سقف کشسان آکوستیک

سقف کشسان آکوستیک

سقف کشسان، نوعی سقف کاذب است که شامل دو مولفه می باشد: نوعی پارچه و یک ریل که این پارچه را احاطه می کند. این سیستم را می توان علاوه بر سقف، به عنوان دیوارپوش هم استفاده کرد. یکی از مزایای مهم و کاربردی این دیوارها آکوستیک بودن آن ها می باشد. که در این پست به تشریح این کاربرد و مزایای استفاده از دیوارهای کشسان به عنوان یک پنل آکوستیک به جای پنل های سنتی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

در صنعت موسیقی و سینما، آکوستیک بودن محیط ضبط آواز ها، موسیقی های بی کلام و دیالوگ ها امری مهم شمرده می شود. به طوری که کیفیت صدای خروجی تولید شده برای محصولی مانند یک آلبوم موسیقی یا یک فیلم سینمایی کاملا به این مقوله وابسته است.

در واقع آکوستیک بودن دیوارهای محل تمرین و ضبط این امکان را به خواننده یا گوینده می دهد که صداهای تولید شده از محل خارج نشده و به لطف این فناوری صدا در فضای آکوستیک باقی مانده و کیفیت صدا را حفظ کند. نهایتا در محصول نهایی صدایی شفاف، واضح  و با کیفیت بالا به گوش شنونده می رسد. آکوستیک بودن این محل امری ضروری است و بدون این فناوری تولید محصولی با کیفیت کاملا غیرممکن است.

دیوار کشسان آکوستیک

در فناوری دیوارهای کشسان از پارچه پی وی سی با مقاومت بالا استفاده شده است. این نوع پارچه این امکان را به ما می دهد که از انواع استایل های متفاوت یا چاپ طرح مورد نظر خود بر روی آن استفاده کنیم تا بتوانیم این نوع دیوارها را با هر دکوراسیونی منطبق نماییم.

از مزایای دیوارهای کشسان آکوستیک نسبت به پنل های سنتی می توان به: تولید در هر اندازه، نیاز نداشتن به آماده سازی دیوار، نیاز نداشتن به توفال، نیاز نداشتن به گیره، نیاز نداشتن به مغزی یا ریسمان، کنترل صدای آکوستیک فوق العاده، تنوع در انتخاب پارچه و پارچه قابل تعویض و برداشتنی اشاره کرد.

دیوارهای کشسان بدون شک یک راه حل مدرن، ارزان، راحت و انعطاف پذیر برای هنرمندان و متقاضیان محیط های آکوسیتک در جهت تولید با کیفیت صدا و صوت می باشد.