بررسی سقف کاذب کناف

در ساخت و ساز و صنعت ساختمان ، به ندرت افرادی را پیدا خواهید کرد که نام کناف را نشنیده باشند، این برند و محصول نه تنها بین ساختمان سازان بلکه میان متخصصین و علاقه مندان به دکوراسیون و طراحی داخلی نیز مشهور است.در این پست به بررسی سقف کاذب کناف و دیوارپوش کناف می […]

۰۶ خرداد ۱۳۹۶

در ساخت و ساز و صنعت ساختمان ، به ندرت افرادی را پیدا خواهید کرد که نام کناف را نشنیده باشند، این برند و محصول نه تنها بین ساختمان سازان بلکه میان متخصصین و علاقه مندان به دکوراسیون و طراحی داخلی نیز مشهور است.در این پست به بررسی سقف کاذب کناف و دیوارپوش کناف می پردازیم، با ما همراه باشید.

سقف کاذب کناف

سقف کاذب کناف ، درواقع  مجموعه ای از صفحات گچی هستند که دارای روکش پی وی سی می باشند که  به صورت تایل یا به صورت یکپارچه عرضه می شوند و در فاصله ای کم از سقف اصلی نصب می شوند. در بازار این صفحات گچی روکش دار را به نام برند سازنده آن یعنی کناف می شناسند.

 

کناف یک کمپانی فعال در صنعت مصالح آماده ساختمانی است که در سال ۱۹۳۲ در شهر ایپوفن ایالت بایرن کشور آلمان تاسیس شد، این شرکت برای محصول دیوار خشک خود در جهان مشهور است و چیزی حدود %۸۰ بازار مربوط به این محصول را در دست دارد.

 

محصولات کناف تنها به دیوار خشک محدود نمی شوند و این کمپانی محصولات متنوع و کارآمدی را در حوضه صنعت ساختمان تولید می نماید، از جمله محصولات کمپانی کناف می توان به دیوار خشک ، عایق ، گچ ، انواع سقف کاذب ، کف پوش ، دیوار نما و … اشاره کرد.

 

اصلی ترین عنصر ساختمانی و ماده سازنده اکثر محصولات کناف ، جز یکی از سنتی ترین مصالح ساختمانی است ، کمپانی کناف از گچ در اکثر محصولات خود استفاده می کند، بدین منظور که دیوار خشک ، سقف کاذب و دیگر محصولات کناف از گچ ساخته شده اند به غیر از عایق کناف که به جهت صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده می شود و جنس آن از پشم یا فایبرگلاس سخت می باشد.

 

اکثر افراد کناف را با دیوار خشک و سقف کاذب اش می شناسند، عجیب نیست زیرا دیوار خشک و سقف کاذب محصولاتی است که افراد برای منازل و یا دفاتر اداری خود بیشتر ضروری می دانند.

 

سقف کاذب کناف ، در دو شکل یکپارچه که متشکل از یک صفحه گچی روکش دار است و تایل های ۶۰ * ۶۰ گچی  تولید می شوند ، تایل های گچی در یک شبکه فلزی که قبل از پیاده سازی با فاصله از سقف اصلی نصب می شوند ، قرار می گیرد،سقف یکپارچه کناف بدون درز می باشد و از اتصالات این صفحات روکش دار پدید می آید ، این سقف کاذب به عنوان یک سقف دکوراتیو و تزیینی در منازل و دفاتر اداری استفاده می شود.

 

علاوه بر استفاده تزیینی و دکوراتیو ، سقف کاذب کناف یکپارچه قابلیت عایق حرارتی و آکوستیک به دلیل استفاده از روکش پی وی سی را دارا می باشد. سقف های کاذب کناف از ضخامت ۶ الی ۱۲ میلیمتری بهره می برند که این خصوصیت سقف کاذب کناف را مناسب و سبک به جهت پیاده سازی در اکثر ساختمان ها و فضا ها می کند.

 

دیوار پوش کناف ، که آن را با نام سیستم دیوار خشک نیز می شناسند ، یکی از محصولات پرفروش کمپانی کناف می باشد. این محصول در ساختمان سازی کاربرد بسیار دارد ، دیوار خشک متشکل از قابی گچی است که بین دو لایه کاغذ یا مقوا فشرده شده است ، به این دلیل به این سیستم ، دیوار خشک گفته می شود که در آن از مصالح تر و مرطوب مانند سیمان استفاده نشده است.

 

دیوار خشک به جای دیوار اصلی  بنا استفاده می شود، استفاده از دیوار خشک به جای دیوار بنا ، بار مرده بنا را حدود %۳۵ کاهش می دهد و و تاثیر زمین لرزه بر روی بنا را حدود %۶۰ کم می کند. دیوار خشک نسبت به یک دیوار آجری چیزی حدود %۶۰ کمتر ضخامت دارد، این دیوار بین سازه های چوبی پیاده سازی می شود.