خانه  »  انواع نورپردازی سقف کشسان

انواع نورپردازی سقف کشسان

یکی از المان های مهم  سقف های کشسان لابل، نورپردازی به کار رفته در آن است، نورپردازی هایی که در سقف کشسان به کار می روند، با توجه به نوع آن می توانند تاثیر بسزایی در نمای سقف داشته باشند، همچنین می توانند با توجه به رنگ به کار رفته در نورپردازی، سقف کاذب کشسان را متفاوت جلوه دهد. در این مطلب به انواع نورپردازی رایج به کار رفته در سقف کشسان می پردازیم، با ما همراه باشید!

 

نورپردازی لوستر

لوستر و چلچراغ جزء نورپردازی های سنتی و کلاسیک به حساب می آیند. معمولا از لامپ های سفید و زرد در این نورپردازی استفاده می شود. فرآیند نصب و پیاده سازی این نورپردازی در سقف کشسان بسیار ساده است. کافی است که لوستر یا چلچراغ را به سقف اصلی وصل کنید و تنها مقداری فضا برای رد کردن قسمت بالایی لوستر یا چلچراغ در سقف کشسان ایجاد نمایید. این نورپردازی در سقف های لاکر (براق یا آینه ای) به دلیل انعکاس نور، مناسب است.

 

نورپردازی هالوژن

یکی از نورپردازی های معروفی که در سقف های کاذب کاربرد فراوان دارد، نورپردازی هالوژن است. لامپ هالوژن یک نوع لامپ رشته ای است و در دو رنگ سفید و زرد عرضه می شود. طریقه نصب لامپ هالوژن با لوستر کمی متفاوت است، برای نصب این نورپردازی در سقف کشسان می بایست یک نگه دارنده به نام براکت را به سقف اصلی وصل کنیم، سپس لامپ هالوژن را در پلتفرم (نگه دارنده لامپ) قرار داده و سپس پلتفرم را بر روی براکت قرار دهیم و به اندازه پلتفرم، فضایی را در سقف کشسان ایجاد می کنیم و برش می دهیم و پلتفرم را با سقف کشسان هم سطح می کنیم.

 

نورپردازی فیبر نوری

نورپردازی فیبر نوری یکی از نورپردازی­ های جذاب و شیک سقف­ های کشسان به شمار می ­آید. این نورپردازی از دو قسمت کابل فیبر نوری و منبع تغذیه سوسو زن تشکیل شده است. به طوری که منبع تغذیه در پشت سقف کشسان به سقف اصلی متصل می­شود و دسته کابل فیبر نوری در آن قرار گرفته و سپس کابل­ های فیبر نوری در کل سطح سقف کشسان به طور مساوی پخش می­شود، این منبع تغذیه، نور تولید می کند و این نور به انتهای فیبر نوری می­رسد و باعث روشن شدن سطح سقف کشسان می­شود.